• 0

Schatting Omzetbelasting door boekhouder

Hallo Allemaal ,

 

ik kwam erachter dat mijn boekhouder elk jaar een schatting doet van de omzetbelasting van/na het 2e kwartaal (waarschijnlijk i.v.m.vakantieperiode ) .

 

Nu zat hij er deze keer behoorlijk naast met zijn schatting (als hij 10 min aan had besteed wist hij ongeveer hoeveel het zou moeten zijn ) waardoor ik ten 1e, teveel terug kreeg en het volgende kwartaal

te weinig omdat hij deze had gecompenseerd met het 2e kwartaal .(wel een factuur sturen voor een SCHATTING!)

 

Nu hou ik het zelf al jaren bij wat ik ongeveer moet betalen/of terugkrijg qua omzetbelasting maar daar zit nooit meer dan 10% verschil in met wat de boekhouder berekend.

 

Nu hoorde ik dus dat een schatting maken verboden is en dat als de belastingdienst hier lucht van krijgt je dus ook nog een boete kan krijgen omdat je hier zelf verantwoordelijk voor bent terwijl ik hier niets vanaf wist en zeker niet zou hebben toegestaan

.

Iets wat ik dus niet had verwacht bij een gerenommeerd bedrijf

 

Graag hoor ik hier jullie mening over ,

 

Met vriendelijke groet,

 

 

H. van der Vlag

 

 

[Mod edit : overdreven gebruik (4 x) van naam boekhouder in topictitel en topic verwijderd ]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste H van der Vlag,

 

Heb je dit probleem al voorgelegd bij het betreffende bedrijf?

 

Schatten is inderdaad niet toegestaan, behalve bepaalde situaties waarin een schattingsvergunning moet worden aangevraagd.

 

en waar wil je onze mening over horen? over het schatten of over deze (vermeende) werkwijze van het bedrijf?

Link naar reactie
  • 0

Misschien is de post wel bedoeld om een concurrent in diskrediet te brengen. Dat een administratiekantoor schattingen maakt vind ik sowieso vreemd. En dan nog, als ondernemer moet je dat toch ook even controleren, lijkt mij? Tenslotte moet je zelf de betaling doen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.