• 0

Bonusregelingen Account manager

Beste bezoekers,

 

Ik ben net nieuw hier en zou graag jullie advies willen hebben over dit onderwerp.

 

Sinds kort ben ik aangenomen als Junior Account Manager voor een bedrijf die bevroren voedsel importeert. Aanvankelijk werd ik aangenomen voor de Nederlandse markt, maar na 1 maand kreeg ik Belgie erbij. Nu moet ik nog mijn bonus bespreken met mijn werkgever.

 

Het is mijn tweede baan en ik heb totaal geen ervaring hier in. Bij mijn vorige baan moesten de verkopers en inkopers samen een target halen en kreeg ik maar 15% van mn jaarsalaris. De medewerker van Page Personel vond dat heel hoog, terwijl ik eigenlijk minimaal dubbele van mn loon verwachtte. Bij mn vorige baan was die gelegenheid er dus niet eens. Nu weet ik niet of dat normaal is in NL. Ik heb namelijk begrepen dat bonussen in NL niet zo hoog zijn als in US of Azie. Ik heb zelf een vriend die in China werkt als Account Manager. Daar krijgen ze gewoon per maand 4% van totale omzet. Die vriend van mij verdient 3x zn nettoloon met bonussen. Is dat "normaal" in Nederland binnen de foodbranche? Zo niet, aan wat voor percentages moet ik dan wel denken?

 

Ik heb wat gegoogled. De meeste antwoorden die ik tegenkom is dat het maatwerk is en er geen standaarden zijn.Toch zou ik graag Account Managers hierzo willen vragen mij enig voorbeeld te geven zodat ik een richting heb ik het "bonusmaatwerk" aan mijn werkgever kan voorstellen. Ik wil niet met gekke dingen komen zoals "50% van totale omzet of zo".

 

 

-Target in omzet en dan X% van je jaarloon?

- X% van je omzet? (Dit zou ik raar vinden, omdat ik enkele klanten uit Nederland mocht overnemen en heel Belgie. Ik had dan dus al kopende klanten en krijg al bonussen met niets doen.)

- Hoe gaat 't als ik nog een markt er bij krijg?

- Maandelijks? Kwartaallijks? Jaarlijks?

- Wat is "normaal" en wat is veel?

 

Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen? Wat zou een voorstel kunnen zijn aan mijn werkgever?

Wat is "gangbaar" in Nederland?

 

Help mij aub een richtingsgevoel te krijgen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.