• 0

Afkoop regeling contract

Geachte lezer(s),

 

Eind 2012 heb ik helaas mijn bedrijfje moeten stoppen ivm niet goed lopen, dit doe je niet voor je plezier, hierbij komt nog de enorme romp slomp aan werk om alles en iedereen in kennis te stellen van telefoon tot aansprakelijkheidsverzekering ook heb ik een contract bij een nieuws/reclame website met hierop een banner van mijn bedrijfje deze website heb ik aangeschreven en de uitschrijving kvk gemaild met het verzoek het contract stop te zetten ivm stoppen van mijn bedrijfje.

Het antwoord luid als volgt,

 

uw bedrijf betaald € 270,00 per kwartaal;

 

De eerst volgende factuurdatum is 01-01-2013;

 

Er zijn op dit moment, datum 28-11-2012, geen openstaande facturen;

 

Volgens de overeenkomst zijn er nog 10 kwartalen te factureren. Dit komt neer op een totaalbedrag van: 10 x € 270,00 = € 2.700,00.

 

De afkoopsom van de overeenkomst bedraagt dan 20% van € 2.700,00 = € 540,00.

 

 

In de algemene voorwaarden staat niets geschreven over een afkoop regeling bij stopzeten bedrijf ik heb daarom het bedrijf gemaild dat ik hier niet mee akkoord ga en gevraagd of zij dit op papier hebben met mij handtekening eronder, hier heb ik geen antwoord opgekregen, enkele weken later heb ik nogmaals een email gestuurd met hierin vermeld dat ik niets vernomen heb en er hierbij vanuit ga dat het contract is ontbonden, ook hier weer geen antwoord op tot ik uiteraard een factuur kreeg voor het nieuwe kwartaal.

 

Wat moet ik doen weet iemand een oplossing???

 

Alvast hartelijk dank.

mvgr, FreD.

Algemene_Voorwaarden_Dichtbij.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste FreD,

 

Indien het contract rechtsgeldig is verlengd, ben je in beginsel de overeengekomen vergoeding verschuldigd totdat het contract is beëindigd.

 

Het afkopen van het contract zoals kennelijk is voorgesteld, behoeft geen juridische grondslag te hebben, want dit berust op een aanbieding voor een nadere overeenkomst die je al dan niet kunt accepteren. Vaak is een afkoop een tegemoetkoming om niet het gehele contractsjaar te hoeven betalen. Ik zou er dan ook zeker niet zonder meer negatief op reageren.

 

Alternatief is dat de wederpartij nakoming vordert in welk geval je mogelijk het volle pond bent verschuldigd.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.