• 0

Benaderen van eventuele toekomstige klanten

Beste lezers,

 

Even kort ter inleiding, na een aantal jaren in loondienst geweest te zijn geweest heb ik nu besloten om te gaan kijken of ik een lang gekoesterde droom (ondernemen dus) waar kan maken. Ik mis de uitdaging in de loondienst, ik wil juist op de blaren zitten van verkeerde beslissingen, maar vooral genieten van de juiste beslissingen. Ik ben ervan overtuigd dat ik het in me heb om te slagen!

 

Nu heb ik niet direct een innovatief idee maar wil ik een bestaande markt met een andere visie gaan benaderen. Het gaat hierbij om het verkopen van een product. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van waar de markt naar op zoek is wil ik dat graag vanuit de klant zelf horen. Mijn vraag is dan ook, of het een goede zet is om eventuele toekomstige klanten met deze vraag te benaderen zonder dat je eigenlijk al wat te bieden hebt? Wat ik eigenlijk van ze wil weten is waar ze hun producten nu afnemen en of dat voldoet aan de wensen.

 

Ik hoor graag van jullie en ik hoop dat jullie me een stapje verder kunnen helpen in het realiseren van mijn droom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor jullie reacties, het leek mij opzich ook wel een inkoppertje maar kan ik dan het beste alleen vragen naar hun ervaringen met huidige leveranciers of is het beter ook gelijk mijn visie aan hen voor te leggen? Want ik heb zo natuurlijk wel mijn idee erover maar voordat ik het ook daadwerkelijk aanbied ben ik benieuwd naar de tevredenheid over de bestaande leveranciers.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerder vragen ofdat ze wel zitten te wachten op jouw nieuwe benadering. Zien ze de voordelen en willen ze overstappen.

Welke prijs willen ze betalen en welke betalingstermijnen dien je te hanteren.

Wat is de service/support die ze verwachten?

 

Hoe makkelijk is jouw nieuwe aanpak te copiëren? Wat zal de reactie zijn van je concurrenten?

 

Hoe zit het met je leveranciers? Zijn die zeker?

 

Denk aan je cash flow.

 

Falen is meestal niet het gevolg van een gebrekkige verkoop. Verkopen dat lukt de meeste ondernemers wel.

Marges behouden en een gezonde cash flow, is meestal een grotere uitdaging.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.