• 0

Geschil met Regus

Beste allemaal,

 

Ik wil bij deze mijn verhaal doen en hoop dat iemand mij kan adviseren, of misschien iets aan de informatie heeft. Ik wordt door Regus die virtuele kantoren verhuurt 6 maanden een full service kantoorcontract in rekening gebracht nadat zij meer dan 3 maanden onvoorstelbaar slecht tot niet werkend internet hebben geleverd en ik uiteindelijk, na 3 maanden echt alle mogelijke medewerking te hebben verleend om de problemen met het internet te verhelpen en uiteindelijk tot een schappelijke oplossing te komen (ik sloeg na 3 maanden ellende de aangeboden schadevergoeding af en stelde voor om terug te gaan naar het oorspronkelijke Virtueel Kantoor contract), mij genoodzaakt zag het contract eenzijdig te ontbinden omdat Regus mij ´ook zonder internet´ aan het contract wilde vasthouden.

 

Ik heb een internet bedrijf en ben afhankelijk van goed werkend internet.

 

De laadtijd per pagina was soms meer dan 1 minuut, ook www.google.nl. Er is getest met andere laptops, met andere netwerkpoorten, andere kantoren, andere verdiepingen. De netwerk monteur beloofde telkens dat het probleem was gevonden en verholpen, dus ik kon weer naar kantoor komen om vervolgens weer te zien dat het niet werkte.

 

De manager en medewerkers hebben de laadtijden gezien en bevestigd, ik heb Google PageSpeed uitdraaien gemaakt en gedurende de drie maanden (vanuit mijn toenmalige idee dat het probleem wel verholpen zou gaan worden) geregeld per email verzonden.

 

Het vervelende is dat ik mijn best heb gedaan om een goede relatie met ze op te bouwen. Ik bracht geregeld goede koffie voor ze mee, gaf VIP kaarten voor Outdoor Gelderland die ik over had, verhuisde zonder probleem naar een andere verdieping bij problemen als stroomuitval, diefstal en andere problemen. Ik stond mijn kantoor en laptop af voor een Regus TV interview, et cetera. Het was niet leuk om de manager plotseling te zien veranderen in een emotieloze vrouw die met een stalen blik letterlijk zegt dat ik ook zonder internet aan het kantoor vast zit, terwijl ze weet dat mijn startende internet bedrijf daardoor in de problemen wordt gebracht.

 

Ik was een nette en tevreden huurder, betaalde op tijd, en toen begon het internet te haperen en waren ze ineens niet meer zo vriendelijk toen ik van het contract af wilde.

 

De rechter heeft ze in het gelijk gesteld. Ik heb mij ook niet verdedigd omdat ik niet van de zaak afwist. Ik heb ook geen informatie ontvangen van de rechtbank over een beslissing of vonnis. Ik ontdekte vandaag een beslag op mijn privérekening van Regus Amsterdam B.V., wat betekent dat een rechter een vonnis heeft uitgesproken.

 

Staat Regus in hun recht om aan het contract vast te houden terwijl zij geen normaal functionerend internet leveren? Het betreft 1 contract met 1 prijs voor kantoor, telefoon en internet.

 

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren over wat ik het beste kan doen, en of het terecht is dat Regus mij aan het contract probeert vast te houden.

 

Met vriendelijke groet,

J. Hakvoort

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De aangeboden schadevergoeding is helaas niet bekend. De manager belde mij op een middag en heeft toen aangegeven dat het probleem nu echt verholpen was en dat ik een schadevergoeding zou krijgen. Wat die schadevergoeding precies zou hebben ingehouden weet ik niet. Maar de problemen met het internet waren nog steeds niet verholpen, dus toen ontstond mijn verzoek om van de schadevergoeding af te zien (uit schappelijkheid, omdat ik verder zeer tevreden was) en terug te gaan naar het oude VO contract zodat ik het postadres kon houden en op zoek kon gaan naar aan andere kantoor oplossing.

Maakt het wat duidelijker.

Sterkte ermee.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels reacties ontvangen van anderen die een soortgelijke ervaring hebben met Regus. Het lijkt alsof Regus het als standaard protocol heeft om kleine ondernemers hard te pakken als de kans zich voordoet omdat een kleine ondernemer tegenover een 'groot en machtig bedrijf' niet zoveel kan maken.

 

Een boze klant kon vroeger hoogstens klagen in zijn persoonlijke netwerk. Door forums als higherlevel.nl is het anders geworden omdat de klacht lange tijd vindbaar/leesbaar blijft via het internet, zodat de problemen accumuleren als het vaker voorkomt.

 

Als er vragen zijn n.a.v. dit topic dan ben ik telefonisch te bereiken via 06 39 587 505.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels reacties ontvangen van anderen die een soortgelijke ervaring hebben met Regus.

 

Ben eigenlijk nieuwsgieriger of er al een oplossing in deze kwestie met Regus is. ;)

 

Nee, vorige week hebben ze opnieuw beslag gelegd op mijn privérekening. Ik heb er helaas nog geen tijd voor gehad om ermee bezig te gaan.

 

Mijn bedrijf is nog in opstartfase en zowel tijd en middelen zijn schaars en liever niet besteed aan een juridisch geschil met Regus.

 

Ik zal morgen alsnog op zoek gaan naar een advocaat en zal berichten wat de uitkomst is.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels reacties ontvangen van anderen die een soortgelijke ervaring hebben met Regus.

 

Ben eigenlijk nieuwsgieriger of er al een oplossing in deze kwestie met Regus is. ;)

 

Nee, vorige week hebben ze opnieuw beslag gelegd op mijn privérekening. Ik heb er helaas nog geen tijd voor gehad om ermee bezig te gaan.

 

Mijn bedrijf is nog in opstartfase en zowel tijd en middelen zijn schaars en liever niet besteed aan een juridisch geschil met Regus.

 

Ik zal morgen alsnog op zoek gaan naar een advocaat en zal berichten wat de uitkomst is.

 

Op 11 januari plaats je hier een heel verhaal onder "keihard genaaid door Regus" krijg je van alle kanten advies en lees ik op 22 mei dat je er nog niets mee gedaan hebt. :-\

 

Misschien heb je wel tijd om de titel wat te nuanceren? :P

 

Link naar reactie
  • -1

 

Op 11 januari plaats je hier een heel verhaal onder "keihard genaaid door Regus" krijg je van alle kanten advies en lees ik op 22 mei dat je er nog niets mee gedaan hebt. :-\

 

Misschien heb je wel tijd om de titel wat te nuanceren? :P

 

 

Ik ben erg dankbaar voor de adviezen. Helaas speelt er ook een kosten aspect. De enkele duizenden euro's om de vordering van Regus juridisch te bevechten kon ik in de afgelopen maanden beter besteden.

 

De informatie in dit topic is correct en ik vind dat de titel gezien de essentie van wat Regus probeert terecht is. Het gaat niet alleen om mij, er blijken meer mensen te zijn met een gelijke ervaring.

 

Regus lijkt hun macht als grote onderneming te gebruiken en kleine startende bedrijfjes op nietsontziende wijze te benadelen, wat schade en leed kan veroorzaken. Daarom wil ik de titel graag krachtig stellen, zodat mensen met mogelijk minder ernstige ervaringen er voordeel mee kunnen doen (een gewaarschuwd mens telt voor twee).

 

Het is schandalig dat Regus 6 maanden niet geleverd kantoor in rekening brengt (6000 euro) aan een startend bedrijf nadat deze door omstandigheden van het kantoor moet afzien in het belang van zijn of haar bedrijf, mede gezien het feit dat de schuld van de omstandigheden bij Regus ligt en ik er drie maanden lang echt alles aan heb gedaan om de omstandigheden te overkomen zodat het contract in stand kon blijven.

 

Er is geen andere benaming voor dan dat Regus probeert om mij keihard te naaien om wat geld.

Link naar reactie
  • 0

Heb je het vestigings adres van je onderneming al aangepast bij de KvK en andere instanties?

Kan me voorstellen dat anders eventuele dagvaardingen aan Regus betekend worden?

 

Het adres is reeds enkele jaren gewijzigd. Het nieuwe adres is reeds enkele jaren in gebruik.

Link naar reactie
  • 0

De rechter heeft ze in het gelijk gesteld. Ik heb mij ook niet verdedigd omdat ik niet van de zaak afwist. Ik heb ook geen informatie ontvangen van de rechtbank over een beslissing of vonnis. Ik ontdekte vandaag een beslag op mijn privérekening van Regus Amsterdam B.V., wat betekent dat een rechter een vonnis heeft uitgesproken.

Niet noodzakelijk, het kan ook een conservatoir beslag zijn, waarbij beslag wordt gelegd voorafgaand aan een procedure. Hoe dan ook is het zaak zo spoedig mogelijk te achterhalen wat precies de situatie is, want als er daadwerkelijk een vonnis ligt, heb je vanaf het moment van beslaglegging vier weken de tijd om in verzet te gaan tegen dat vonnis.

 

Hier krijg je een goed en gratis advies dat je vier weken de tijd hebt om het aan te vechten. Vervolgens lees ik na vier maanden: ???

 

Ik heb er helaas nog geen tijd voor gehad om ermee bezig te gaan.

 

Mijn bedrijf is nog in opstartfase en zowel tijd en middelen zijn schaars en liever niet besteed aan een juridisch geschil met Regus.

 

De titel "dekt de lading' dus al lang niet meer.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hier krijg je een goed en gratis advies dat je vier weken de tijd hebt om het aan te vechten. Vervolgens lees ik na vier maanden: ???

 

Er is mogelijk geen vonnis maar een eenzijdige poging tot beslaglegging via een incassobureau. Van een termijn van 4 weken is mij niets bekend omdat ik geen correspondentie heb ontvangen van Regus of het incassobureau.

 

Zoals aangegeven heb ik in het begin van het geschil twee jaar geleden een advocaat en het K.v.K. bezocht voor juridisch advies. De advocaat adviseerde mij als optie om te wachten totdat Regus een juridische procedure zou starten, zodat de kosten minder zouden zijn.

 

Zoals aangegeven is mijn nieuwe adres reeds twee jaar in gebruik en het is onwaarschijnlijk dat post aan het adres niet goed aankomt, er is namelijk een receptie die de post organiseert.

 

Ik heb inmiddels contact gezocht met een advocaat die heeft gereageerd in dit topic (StevenK) en zal op zoek gaan naar een advocaat om de vordering alsnog aan te vechten.

 

De reden dat ik opnieuw reageer in dit topic is omdat Regus een week geleden opnieuw beslag heeft gelegd op mijn privérekening en ik vervolgens merkte dat (vermoedelijk) Regus een poging heeft ondernoemen om dit topic te laten verwijderen.

 

De manager zei mij letterlijk dat je bij een mobiele telefoonabonnement ook vast zit aan het contract als je de telefoon niet gebruikt. Het is gewoon afschuwelijk als ik bedenk hoeveel 'kleine' ondernemers schade kunnen ondervinden door hun vertrouwen te stellen in dergelijke geldwolven.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Er is mogelijk geen vonnis maar een eenzijdige poging tot beslaglegging via een incassobureau. Van een termijn van 4 weken is mij niets bekend omdat ik geen correspondentie heb ontvangen van Regus of het incassobureau.

Een beslag betekent altijd dat er een rechter aan te pas is gekomen (of een dwangbevel bij bepaalde publiek- of strafrechtelijke verplichtingen maar daar gaat dit niet over).

Link naar reactie
  • 0

Je instelling "ik wil er vooral niet te veel tijd en energie in steken" zal je de kop gaan kosten. Je had er 11 januari vol tegenaan moeten gaan. Niet maar gewoon niets doen omdat je zin hebt om er niets aan te doen en vervolgens hopen dat je er opeens vanaf bent.

 

Vooral het feit dat je nu zegt "er is mogelijk geen vonnis" vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Hallo, iemand legt voor duizenden euro's beslag op je rekening en jij neemt niet eens even de moeite om uit te zoeken hoe dat zit? Onbegrijpelijk..

Link naar reactie
  • 0

Vooral het feit dat je nu zegt "er is mogelijk geen vonnis" vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Hallo, iemand legt voor duizenden euro's beslag op je rekening en jij neemt niet eens even de moeite om uit te zoeken hoe dat zit? Onbegrijpelijk..

 

De privérekening is niet in gebruik, er zijn dus enkel kosten voor de bank. Het is erg vervelend, maar zoals aangegeven kon ik mijn tijd en middelen in de afgelopen maanden beter besteden dan aan een juridisch geschil met Regus.

Link naar reactie
  • 0

 

 

De privérekening is niet in gebruik, er zijn dus enkel kosten voor de bank. Het is erg vervelend, maar zoals aangegeven kon ik mijn tijd en middelen in de afgelopen maanden beter besteden dan aan een juridisch geschil met Regus.

 

Kwestie van tijd dat ze andere rekening numemrs gaan vinden.

 

En jij denkt dat het vanzelf weggaat? het zichzelf oplost omdat jij het zo druk hebt???

 

 

Ga of in verweer en ga de strijd aan. Doe je dit niet houd dan aub op met dat gestamel dat Regus zus en zo is...Kom op zeg.Je bent aan het opstarten zeg je. Deal en handel de problemen af en ga verder.

Link naar reactie
  • 0

Wat zit die club ook lang te bluffen trouwens, of laten ze het bedrag oplopen om zo meer te kunnen vorderen?

Of zouden ze inzien dat ze geen duidelijke case hebben, omdat je inderdaad werkend internet mag verwachten in een kantoor?

 

Je hebt geen resources om te besteden aan Regus, maar wel tijd en energie om ze hier als geldwolven neer te zetten en ze van naaierij te betichten. Dus je hebt wel tijd om te zorgen dat het Regus wat kost, al was het maar wat reputatie, al waren het maar wat kritische noten op een forum.

Het geeft je fundamentele gevoelens van machteloosheid weer. Meer geluk dan wijsheid dat er niks te halen valt op je rekening. Ik vind het wel interessant om te zien hoe je het naast je neerlegt, dat laconieke heeft ook wel wat (en ik hoop voor je dat het zakelijk ook wat oplevert dat je daar in aan het investeren bent!) maar je kunt het ook als principekwestie zien: een onterecht beslag is een onterecht beslag, als je de vordering onterecht vindt vecht je het aan, punt. Ook als ze proberen een kale kip te plukken, het gaat om de pluk-intentie.

Ben wel erg benieuwd naar het verdere verloop hiervan, hou ons op de hoogte ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mod reactie.

 

De titel van dit topic is aangepast.

 

Ongefundeerde insinuaties dat Regus heeft verzocht dit topic te laten verwijderen zijn verwijderd uit dit topic, idem voor de modsmelding in de startpost zelf.

 

Ohhh... ik heb informatie van de Kamer van Koophandel en het ministerie van EZ dat Regus zich een machtspositie wil aanmeten... dat mag ik dan wel of niet hier posten? Ik wil namelijk geen ruzie :-[

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wat zit die club ook lang te bluffen trouwens

Of ze zitten te 'bluffen', of dat ze een verstekvonnis aan het executeren zijn weten we niet. We weten alleen dat er bij herhaling beslag is gelegd en dat wekt bij mij in ieder geval de indruk dat er al een vonnis en anders een beslag verlof ligt. Een een stuk met een stempel 'In naam der Koning(in)' noem ik geen bluf.

Link naar reactie
  • 0
Ohhh... ik heb informatie van de Kamer van Koophandel en het ministerie van EZ dat Regus zich een machtspositie wil aanmeten... dat mag ik dan wel of niet hier posten? Ik wil namelijk geen ruzie

 

Tuurlijk mag je dat posten, graag zelfs als het bijdraagt aan de discussie. Wellicht is TS er bij gebaat

 

Mijn actie en reactie was gericht op TS. Ik vond het niet chique (understatement) dat mijn oude mod-opmerking van januari jl in reactie op een anonieme modmelding nu opeens 2 x als extra "argument" gebruikt werd om aan te tonen hoe vermeend vals Regus wel niet zou handelen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat zit die club ook lang te bluffen trouwens

Of ze zitten te 'bluffen', of dat ze een verstekvonnis aan het executeren zijn weten we niet. We weten alleen dat er bij herhaling beslag is gelegd en dat wekt bij mij in ieder geval de indruk dat er al een vonnis en anders een beslag verlof ligt. Een een stuk met een stempel 'In naam der Koning(in)' noem ik geen bluf.

 

Ok, dat is inderdaad geen bluf nee.

Had zo'n mogelijk vonnis dan niet voorkomen kunnen worden door zelf (wat) verweer te voeren?

 

Link naar reactie
  • 0

Mod reactie.

 

De titel van dit topic is aangepast.

 

Ongefundeerde insinuaties dat Regus heeft verzocht dit topic te laten verwijderen zijn verwijderd uit dit topic, idem voor de modsmelding in de startpost zelf.

 

Dat vind ik overdreven en lijkt een verdoezeling/censuur van berichting over daadwerkelijk plaatsgevonden feiten. Wie anders heeft een motief om anoniem een verzoek te doen om dit topic te laten verwijderen? Een 'insinuatie' lijkt mij dus op zijn plaats tot het tegendeel bewezen is.

 

Ik heb niets te verbergen, de informatie die ik heb gedeeld is correct.

Link naar reactie
  • 0

Beste J. Hakvoort,

 

bij vlagen regent het modsmeldingen en zolang die door gastgebruikers gedaan worden, kunnen wij deze niet controleren.

 

Bespreek het geschil of leg de feiten voor aan een advocaat en rechter. Waarom voer je je strijd anders niet in de lokale pers of op je eigen website?

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat je je tijd wel wilt spenderen in het rondbazuinen over hoe slecht je dit bedrijf vindt, maar niet tijd wilt steken in het daadwerkelijk oplossen/aanvechten van het probleem.

 

Dat wil ik wel, maar ik ben een startende ondernemer dus de middelen zijn beperkt. Ik ben zeer dankbaar voor de adviezen en informatie in dit topic en ben in contact gekomen met mensen die een soortgelijke ervaring hebben.

 

Ik heb morgen een gesprek met een advocaat om de mogelijkheden te bespreken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.