De Pier in Scheveningen

Aanbevolen berichten

Met onze kinderen kwamen we graag in Scheveningen, De pier het strand, de boulevard ze vonden het altijd geweldig. Zelf zijn we niet zo van die strandliefhebbers dus reizen we tegenwoordig vaker af naar Limburg en België.

 

De enkele keer dat we nog in Scheveningen kwamen zagen we de pier meer en meer vervallen. En bij de discussie erover op tv-west was mijn eerste gedachte dan ook: "slopen die zooi"

 

Tot ik vandaag de ideeën van Nico en Espen zag. Heel creatief en zeker de moeite waard om verder naar te kijken. Vooral het idee van een terminal voor cruiseschepen. Scheveningen als uitvalbasis voor toeristische bezoeken van cruisepassagiers. Een snelle tramverbinding met CS of een transferium op ypenburg geeft de mogelijkheid om in no time uit te waaieren over de hele randstad: Rotterdam, Amsterdam, Gouda, Kinderdijk enzovoort zijn dan prima te bereiken. En vanuit Engeland dagelijks een veerboot laten varen voor dagjesmensen.

 

Dus niet aan "klein" onderhoud denken maar de zaken groots aanpakken. ;)

Link naar reactie

 

 

Een vrijzone voor internationale IT-projecten? Is dat goed voor onze economie? En ben je niet bang dat daar meteen de allergrootste spelers het monopolie krijgen?

 

Het lijkt me gewoon erg fijn om een plek te hebben om een bedrijf te starten dat geen naburige rechten hoeft te betalen, en geen thuiskopieheffing, en dat een eigen personeelsbeleid kan voeren zonder dat daar kantonrechters en onterechte vertrekbonussen aan te pas komen.

Link naar reactie

Kun je dat ook doen met een schip dat geregistreerd staat in een voor jou gunstig land, en eventueel na het opstappen van je personeelsleden naar international waters te varen?

 

Dan ben je sneller klaar.

 

Dat is wat ze in Californie doen. Maar het ging hier over de pier, en mogelijke nieuwe bestemmingen ervan. En de pier is makkelijker bereikbaar dan een schip, voor de mensen die er dagelijks naar toe willen.

 

Link naar reactie

Als ik je goed begrijp wil je graag dat de Pier wordt omgetoverd tot een belastingparadijs voor applicatieontwikkelaars.

 

Zie ik alleen nog niet hoe daarmee de Pier te redden is, als de gebruikers geen zin hebben om (belasting) te betalen voor het gebruik van de faciliteiten dan ligt het hele ding waarschijnlijk over een paar jaar als wrakhout in de branding.

 

Als je het dan toch wil hebben over een economische vrijhaven voor pioniers, in het verleden van HL hebben we ooit een topic gehad over een soort van e-zone voor pioniers, kan het topic even niet terugvinden. Lijkt me slimmer om dat topic op te pakken dan dit Pier topic te kapen voor een van je stokpaardjes.

Link naar reactie

In Bristol, UK is een aantal jaren geleden de pier afgebrand. Even googelen leert mij dat ze die herbouwd hebben voor 39 miljoen pond wat men blijkbaar niet teveel vond.

 

Er zijn nog meer pieren in de wereld, zie wiki voor een mooi overzicht ter inspiratie : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_piers

 

Ik kan mij persoonlijk geen Scheveningen voorstellen zonder pier. De paar keer dat ik dan ook in Scheveningen was heb ik altijd voet gezet op de pier.

 

Het idee van Espen spreekt mij wel aan, voor de (dagjes)boottoerist is het toch een mooiere aankomst aan zo'n pier dan in de visserijhaven of nog verder weg, Hoek van Holland. Het lijkt me een ideale manier voor bv de Engelsen om met een snelle catamaranferry een dagje te komen shoppen. (of opstappen in Rotterdam en even via het water naar Scheveningen).

Link naar reactie
Het lijkt me een ideale manier voor bv de Engelsen om met een snelle catamaranferry een dagje te komen shoppen. (of opstappen in Rotterdam en even via het water naar Scheveningen).

 

Rechtstreeks aan meren aan de Pier lijkt mij dan een prima optie. Als er dan voldoende shoppers komen wordt outlet Bleizo misschien ook nog wel haalbaar. ;D Van CS naar het nieuw te bouwen station Bleizo is een kippeneindje. Ben alleen bang dat het stukje boulevard - CS een bottle-neck blijft. :-\

 

 

Link naar reactie

Bleizo is een kippeneindje. Ben alleen bang dat het stukje boulevard - CS een bottle-neck blijft. :-\

 

Dat ben ik met je eens, ik denk dat mijn plan in de vorm van een lekker groot strand met allerlei horeca en andere uitgaans dingen al voor logistieke problemen gaat zorgen. Al naar satelierbeelden zitten kijken of dat een beetje op te lossen is bijvoorbeeld door een stuk duin om te vormen tot parkeerplaats. Daar zal een of andere hondenbezitter van groen links wel weer een bezwaarschrift voor indienen om dat ze haar poedel dan niet meer voor de deur uit kan laten.

 

Als daar ook nog een grote haven bijkomt dan wordt het problematisch.

Ook politiek zal het moeilijk vallen.

Niet alleen vinden Rotterdan en Amsterdam dat zij de wereldsteden zijn (en niet Den Haag).

Ook worden er momenteel de sluizen van IJmuiden voor een kleine 900 miljoen euro aangepakt.

Dat heeft deels te maken met de rol die Amsterdam als aanlegplaats voor grote cruiseschepen wil spelen.

Een derde haven voor cruiseschepen, denk het niet.

 

Maar misschien dat we een dubbeloptie kunnen bedenken.

 

De zandbak bij de pier is voor recreatie, de vissershaven breiden we uit naar zee volgens voorbeeld.

 

Onze Mikky woont in Scheveningen, benieuwd wat zij van onze plannen vind en wat zij weet van wat er in Scheveningen speelt.

Link naar reactie

Mooie ideeën. Er staat wel altijd een sterke stroming daar en het moet stormbestendig zijn. Misschien ook iets om de haven afsluitbaar te maken op een manier die onze waterwerken waardig is en tevens een mooie representatie is voor die waterwerken. Kortom hordes Amerikanen en andere buitenlanders kunnen dan bij Scheveningen op kleine schaal aanschouwen wat NL te bieden heeft.

Link naar reactie

Leuke reacties allemaal. Ik ben er nog niet over uit. Ik vrees ergens dat dit een kindje met een waterhoofd is. De voorzieningen in Den Haag liggen allemaal zo verspreid en voor kleine initiatieven is deze pier eenvoudigweg te ver (uit de kust) uitgebouwd. Maar wie weet...

 

Ik heb gehoord dat er ooit een voorganger van deze pier was die in verbinding stond met het Kurhaus. Als fantasie zat ik meer aan een dancehall/illusionist/entertainmentstage/lasershow-locatie (vuurwerk) te denken. Jammer natuurlijk dat hier geen casino in gehuisvest kan worden.

 

Die pier in havenstad Bristol is veel compacter, maar wat ik nog steeds niet snap is dat vastgoed op deze locatie/exploitatie niet mee kan komen in de portefeuille van Van der Valk.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Die pier in havenstad Bristol is veel compacter,

 

Als ik zo naar de website kijk en zie wat er allemaal te doens zou je dat niet zeggen. Weet eigenlijk niet hoe die pier er uitzag en wat er te doen was voor de brand. In ieder geval is er na de brand in 2008 tot wel werk van gemaakt om hem weer op te bouwen.

 

Als ik zo even op die website snuffel krijg ik gewoon zin om eens naar Bristol te gaan voor een bezoekje aan de pier ;D laten zien doet verkopen ;)

Link naar reactie
Al naar satelierbeelden zitten kijken of dat een beetje op te lossen is bijvoorbeeld door een stuk duin om te vormen tot parkeerplaats.

 

Utrechtse baan doortrekken naar Scheveningen en een stuk duinen asfalteren, of draaf ik nou een beetje door ;D

 

Ideeën opperen over de toekomst van de Pier is niet nieuw zo lees ik hier in een artikel uit 2007. Alleen jammer dat ik niets over de uitslag kan vinden :-\

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De boulevard van Scheveningen is geheel gerenoveerd. De laatste fase is dit jaar gereed. Voor iedereen die al heel lang niet over deze boulevard gelopen heeft, zeker de moeite waard om dat weer eens te doen.

Het verbaast mij sowieso bij de renovatie en up-date van de gehele Scheveningse boulevard én het verbreden van de stranden dat de Pier niet in de nieuwe plannen is meegenomen.

Maar onderstaande quote schept daarin duidelijkheid :

In januari 2010 heeft de gemeenteraad het Masterplan Scheveningen-kust vastgesteld. Gedwongen door de economische crisis heeft de gemeente later dat jaar besloten geen gemeentelijke bijdrage meer te leveren aan de ontwikkelingen in Bad en Dorp, maar initiatieven open laat aan marktpartijen.

•   Bad moet vier seizoenen per jaar aantrekkelijk zijn voor Hagenaars en toeristen.

•   In Dorp ligt de nadruk op het behoud en bescherming van het oorspronkelijke karakter.

•   In de Haven gaat het om een goede combinatie van wonen, werken en voorzieningen door de herontwikkeling van het voormalige Norfolkterrein en het Noordelijk Havenhoofd.

 

Lees verder >>> met pdf Raadsbesluit Masterplan Scheveningen-kust.

 

De Pier zal onder alle 3 de bullits wel overeind blijven? Maar als dat niet door de markt opgepakt wordt, terwijl de verroting van de Pier al jaren een feit is, zal er uiteindelijk niet zoveel overblijven.

 

Ik heb gehoord dat er ooit een voorganger van deze pier was die in verbinding stond met het Kurhaus. Als fantasie zat ik meer aan een dancehall/illusionist/entertainmentstage/lasershow-locatie (vuurwerk) te denken. Jammer natuurlijk dat hier geen casino in gehuisvest kan worden.

 

Dat klopt. Zie een foto uit de oude doos. En het casino Scheveningen was in het Kurhaus gevestigd.

 

Maar tijden veranderen…..

 

Onze Mikky woont in Scheveningen, benieuwd wat zij van onze plannen vind en wat zij weet van wat er in Scheveningen speelt.

 

Mijn hele voorgeschiedenis komt daar vandaan…. Mijn voorvaderen hebben altijd ondernomen in Scheveningen.

Ikzelf woon op de tweede binnenhaven van Scheveningen ;-) en is de boulevard mijn playground.

 

Wat er precies speelt weet ik ook niet, maar ze zitten nog steeds niet stil….

 

 

Een derde haven voor cruiseschepen, denk het niet. Als daar ook nog een grote haven bijkomt dan wordt het problematisch.

 

 

Jawel hoor ! Er zijn al jaren plannen om een derde haven aan te leggen in Scheveningen.

Zie bijv. dit en dit artikel.

 

Om deze haven op de Pier te situeren lijkt mij een fantastische oplossing !!!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Pier 39 (in San Francisco) is een voorbeeld waar "things" wel mogelijk zijn. Ben er al 3 keer in mijn leven geweest.

 

Pier 39 is a shopping center and popular tourist attraction built on a pier in San Francisco, California. At Pier 39, there are shops, restaurants, a video arcade, street performances, an interpretive center for the Marine Mammal Center, the Aquarium of the Bay, virtual 3D rides, and views of California sea lions hauled out on docks on Pier 39's marina.

 

Link naar reactie

Ikzelf woon op de tweede binnenhaven van Scheveningen ;-) en is de boulevard mijn playground.

 

 

 

Hieruit alleen al blijkt -voor de goede verstaander- dat je een echte Schol bent, Mikky.

 

"Ik woon op Scheveningen"

Ik ben werkzaam bij de NVWA. Ik reageer in dit forum echter op persoonlijke titel en voor eigen verantwoording. De NVWA kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor mijn reacties.

Link naar reactie

Pier 39 (in San Francisco) is een voorbeeld waar "things" wel mogelijk zijn. Ben er al 3 keer in mijn leven geweest.

 

Pier 39 is a shopping center and popular tourist attraction built on a pier in San Francisco, California. At Pier 39, there are shops, restaurants, a video arcade, street performances, an interpretive center for the Marine Mammal Center, the Aquarium of the Bay, virtual 3D rides, and views of California sea lions hauled out on docks on Pier 39's marina.

 

 

Het probleem zit 'm er voor het grootste deel in dat Scheveningen geen San Francisco is. En dat kan ik uit eigen ervaringen bevestigen.

 

Aahhhh San Francisco: Pier 39 en zijn zeeleeuwen, Lombart Street, Transamerica Building, de historische kabeltrammetjes, de Victoriaanse huizen, de relaxte sfeer, de Golden Gatebrug, Alcatraz...

 

Nee, dan Scheveningen: de vervallen Visafslag en de haven met erop losschijtende meeuwen, de kilo's doorgebakken spekvet op het strand, de penetrante patatluchten op de boulevard...

 

De balans slaat hier volkomen door in het absolute voordeel van San Francisco.

Ik ben werkzaam bij de NVWA. Ik reageer in dit forum echter op persoonlijke titel en voor eigen verantwoording. De NVWA kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor mijn reacties.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.