Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
koenvanp
koenvanp
Hallo,
ik heb een probleem mbt het debiteurenbeheer. Ik streef er naar om de klant het hele proces contact te laten hebben met 1 contactpersoon van de salesafdeling. Elke klant behandelen we persoonlijk en elke klant heeft ook een eigen manier van betalen. Betrouwbare klanten mogen bijvoorbeeld wat langer doen over het betalen van een factuur dan andere klanten. Er is geen concrete richtlijn. Dit gaat op 'gevoel'. De verkopers kennen de klant hiervoor goed. Echter nu vind de sales afdeling dat het niet hen taak is om het debiteurenbeleid uit te voeren. Ik kan me hier een voorstelling bij maken, maar als het beheer naar de administratie-afdeling gaat zit ik met het probleem dat deze afdeling de klant niet kent, en dus niet kan inspelen op de specifieke eigenschappen van de klant. Hebben jullie tips voor mij? Waar moet ik het debiteurenbeleid neerleggen, en is het verstandig een concrete richtlijn mbt betalen te hanteren bij het uiteenlopende soort klanten.
Gr
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag