• 0

Woning Kopen Startend Ondernemer

Beste Ondernemers,

 

Ik ben sinds oktober 2011 ondernemer geworden.

En ik heb werk voor ruim een half jaar.

Dit was ook mijn doel waar ik naar streefde, Om binnen een jaar voldoende werk te hebben om fulltime aan de slag te kunnen.

Ik heb tot nu toe 2 winters gehad en ik heb voldoende werk kunnen binnenhalen in de winter.

 

Omdat de garagebox die ik tot op heden huur behoorlijk krap begint te worden, Zou ik een woning willen kopen met een ruime garage.

 

Nu is het probleem ik ben nog maar net iets meer dan een jaar aan het ondernemen en er zijn dus nog weinig cijfers van bekend.

Maar ik zou veel kunnen besparen indien ik een woning zou kunnen kopen en dus ook centraler bij de opdrachten kan zijn.

Want nu maak ik eigenlijk doelloze omkosten met mijn bestelauto.

Omdat mijn garagebox en de woning van me ouders 15km uit elkaar ligt.

 

Want uit een berekening : Als ik de garagebox ruim 30 jaar zou huren x 60 euro met wat inflatie erbij in de loop van de jaren, Dan had ik daar al een nieuwe van kunnen kopen.

 

Besparingen :

- Minder dieselkosten voor het rijden van materiaal en minder afschrijving auto.

- Geen huurkosten meer van garagebox.

- Mogelijkheid tot groeien van de onderneming.

 

Bijkomende kosten :

Hypotheek + Vaste lasten woning.

 

Zijn hier ondernemers die in dezelfde situatie zitten ?

Of ondernemers die mij tips zouden kunnen geven bij welke bank ik bijv. het beste kan aankloppen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Danny

 

Een bank zal jouw redenatie in elk geval niet meewegen als argument om jouw woning te financieren. Zij kijken gewoon naar je verdiensten en of die voldoende zijn om rente en aflossing te kunnen betalen. En dan is een enorm nadeel dat je nog geen drie jaar ondernemer bent. Je hebt geen track record.

 

Ik weet zo van geen bank die hierin wil springen.

 

Is een woning huren in de buurt van de garagebox geen alternatief?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Is een woning huren in de buurt van de garagebox geen alternatief?

 

Of een garagebox dichter bij de woning ;-)

 

Voor een bank kan het misschien helpen als je ondernemerschap een logische voortzetting is van wat je eerder in loondienst deed, waardoor je trackrecord wat verlengd wordt.

 

Je rekensom met 30 jaar snap ik wel, maar het gaat hier om twee jaar wachten om de levensvatbaatheid van je onderneming en ondernemerschap aan te tonen. Dat kost wat extra, maar wees geduldig. Als jij een bank was zou je dat risico ook niet zomaar nemen, toch?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Is een woning huren in de buurt van de garagebox geen alternatief?

 

Of een garagebox dichter bij de woning ;-)

 

Voor een bank kan het misschien helpen als je ondernemerschap een logische voortzetting is van wat je eerder in loondienst deed, waardoor je trackrecord wat verlengd wordt.

 

Je rekensom met 30 jaar snap ik wel, maar het gaat hier om twee jaar wachten om de levensvatbaatheid van je onderneming en ondernemerschap aan te tonen. Dat kost wat extra, maar wees geduldig. Als jij een bank was zou je dat risico ook niet zomaar nemen, toch?

 

Als ik een bank was, Zou ik voor de branches waar veel vraag naar is toch wel wat makkelijker zijn met het geven van een hypotheek.

Want nu in deze tijd dat niet alleen de bouw maar ook fabrieken de deuren dichtgooien, Is iemand in loondienst die een huis koopt op 2 verdieners veel kwetsbaarder dan iemand die een goed vooruitzicht heeft op een onderneming met een goed gevulde agenda.

 

Maar nu kom ik even terug op mijn vrraag.

Dit is dat ik ook eraan heb zitten denken om een garagebox te kopen met eigen geld.

En die dan over 2 jaar te gebruiken als onderpand voor een woning te kopen.

Die ik uiteindelijk misschien nog kan verhuren, Wanneer ik een woning kan kopen met een garage.

 

En huren van een woning heb ik ook al zitten denken, Maar voor in huursubsidie in aanmerking te komen verdien ik waarschijnlijk teveel.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.