• 0

Headset voor vaste telefoon, hoe werkt dat? of toch Skype… of nog iets beters?

In februari en maart zal ik veel tijd gaan steken in acquisitie. Waaronder veel bestaande contacten en nieuwe organisaties bellen. Heel wat uurtjes aan de telefoon dus. Ik telefooneer het liefst handsfree, dat ontspant meer en ik kan ondertussen aantekeningen maken. Nu zoek ik een goede betaalbare technische oplossing. Het gaat om overdag uitgaand bellen naar voornamelijk vaste bedrijfsnummers.

 

Bellen met mijn iPhone abbo werkt prima maar is wel heel erg duur , dus dat valt af.

 

Skype voor uitgaand bellen kan, maar hun tarieven vind ik niet helder, k blijf het gevoel van addertjes-onder-het-gras houden. Voordeel is dat een goede bluetooth headset (met microfoontje voor de mond, niet halverwege mijn wang) verder genoeg is. Mijn ervaringen met de werking van Skype zijn echter gematigd.

 

En dan natuurlijk de optie mijn vaste lijn te gebruiken. Bedrijfsmatig gebruik mag formeel niet, maar ja, die paar dagen…. Dit was mijn eerste keuze, want de telefoonkosten zijn in elk geval helder en technisch werkt het goed. Maar de headset levert vraagtekens op. Op marktplaats staan genoeg profi headsets, maar daar heb je (geloof ik) een speciaal soort vast toestel voor nodig waar dat op past. En ik weet dan niet wat ik nodig heb en of zo’n toestel werkt hier in huis, waar ik natuurlijk geen centrale heb.

 

Kortom… hoe hebben jullie dit opgelost of zouden jullie dit oplosen?

 

Update 1: ik kan bij telefoonwinkels voor honderden euro's een complete oplossing krijgen, maar ik wil het nog even simpel houden

Update 2: ik wil genoemde acquisitie niet uitbesteden, dat heeft voor mijn adviesdiensten geen zin

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je voip of nog een analoge lijn?

 

Het is een Ziggo aansluiting via kabelmodem. Aan hun kant van het kastje dus digitaal, maar aan mijn kant van het kastje analoog. Ik noem dat maar even vaste lijn, al gebruik ik eigenlijk draadloze toestellen in huis.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

als jij via een Ziggo kabelmodem aangesloten bent. dan bel je volgens mij gewoon via VOIP / digitaal. Er zitten aan die toverdoos van Ziggo alleen wat analoge aansluitingen zodat je je ouderwetse analoge telefoontoestellen kan blijven gebruiken.

 

Ik vermoed dat je dus vooral op zoek moet naar de juiste VOIP software om met je "vaste nummer" via je PC te kunnen bellen.

Ik ben zelf ook aan het uit te zoeken hoe dat werkt (stap binnenkort over naar internet + bellen, heb nu nog ISDN) hoe je via je PC je vaste nummer kunt gebruiken, maar goed wil niet jou topic kapen.. maar dit lijkt mij wel de meest praktische oplossing als je toch al overweegt via skype te bellen, met een ander stukje software kun je waarschijnlijk ook je vaste nummer wel aan de praat krijgen via je pc.

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat je dus vooral op zoek moet naar de juiste VOIP software om met je "vaste nummer" via je PC te kunnen bellen.

 

Als dat zou kunnen is ook mooi, via de computer gebruik maken van mijn Ziggo telefoonabbo. Dat heb ik vanmorgen al via Google al proberen uit te vinden. Ik kan er echter niets over vinden, ook niet via de Ziggo site.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken de software vn callvoip. Online belcentrale met vaste nummers(ook je huidige) voor een prikkie. Uitstekende service en onbeperkte mogelijkheden. Gewoon via je ziggo modem.

 

Dit kan :

 

· externe telefooncentrale

· voicemail

· fax-to-email

· wachtmuziek

· verkorte kiesnummers

· follow-me / gespreksroutering

· belgroep (gelijktijdig rinkelen)

· belroute (achtereenvolgens rinkelen)

· Auto Attendant of 'slimme' voicemail

· wachtrijsysteem

· telefonische slagboom

· keuze mee te zenden nummer bij doorgeschakelde gesprekken

· bellen naar bijzondere nummers (14xyz, 08xx/09xx, ...)

· controle, beheersbaarheid en risicobeheersing

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben niet zo heel erg technisch, dus ik heb wat koppijn gehad van heel de installatie, maar bel nu naar tevredenheid via Skype.

Ik heb ten eerste een skype telefoon gekocht van Philips, de VOIP 855, voor 114,- excl. btw met een extra handset. Ik moest toch een nieuwe vaste telefoon en had graag een antwoordapparaat, dus dat waren voor mij geen extra uitgaven. Ik bel dus met een gewone telefoon (draadloos), hoef dus niet achter de PC te zitten, of aan te hebben staan. Bel met mijn gewone nummer en kan kiezen of ik via skype bel of gewoon.

Ik heb een abonnement bij skype en bel voor 6,- per maand in heel europa, of je maakt een keuze en belt dus alleen gratis met andere skypers, of je kiest alleen voor NL, of je kiest alleen betalen voor gebruik. Ik geef toe dat je nu dus ook nog een basis abonnement vast telefonie nodig hebt. Mijn onderzoek naar mobiele nummers via skype, moet ik nog doen.

Waar had ik koppijn van? Ondanks dat ik wifi internet heb, moest ik een router hebben, die dus zowel in de buurt van mijn pc, als van de telefoonstopcontact moest zitten, voor mij even een praktisch probleem. Toen had ik moeite met de router te configureren, want daar was een listigheidje voor mij als leek.

Maar het is gelukt en alles werkt nu naar tevredenheid.

 

En als ik handsfree wil bellen, zet ik de luidspreker aan op de handset.

 

Gr,

Mireille Coumans

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat je dus vooral op zoek moet naar de juiste VOIP software om met je "vaste nummer" via je PC te kunnen bellen.

 

Als dat zou kunnen is ook mooi, via de computer gebruik maken van mijn Ziggo telefoonabbo. Dat heb ik vanmorgen al via Google al proberen uit te vinden. Ik kan er echter niets over vinden, ook niet via de Ziggo site.

Zal in theorie vast wel kunnen, maar in de praktijk vast helemaal dichtgetimmerd door Ziggo. Lijkt me ook niet zo vreemd. Ze hebben het al druk genoeg om de gewone aansluitingen al draaiende te houden. Als mensen nog allerlei specifieke dingen willen zoals bellen via de telefoon, dan weten ze helemaal niet meer waar ze het moeten zoeken.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Laat ik nog even aanvullen dat ik het liefst een makkelijke oplossing zoek, dus de vraag over bedrijfstoestellen in een thuisomgeving zonder centrale blijft staan. Mijn hoofdvraag is: lekker handsfree bellen maar met een profi geluid.

 

@NicoSchouten: Is dat een abbo dienst? Waarom heb je analoog en VOIP naast elkaar? Een centrale heb ik verder niet nodig.

 

@HappyFeet: Liever geen voip oplossingen waarvoor ik contracten moet sluiten met leveranciers of waarvoor ik allerlei dingen moet gaan aansluiten. Dan ga ik daar veel te lang mee knutselen ;) Ik hoef ook alleen maar naar buiten te bellen, alle genoemde functionaliteiten heb ik niet nodig.

 

@Mireille: De telefoon op speaker zetten is geen oplossing want dat klinkt niet zo lekker aan beide kanten van de lijn. En een extra abbo voor een jaar is ook niet heel handig voor me.

 

@Fvdddungen: Daar ben ik ook bang voor. Maar ik heb al een analoge telefoonlijn, de vraag is o.a. hoe daar handig een headset op te krijgen.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

@NicoSchouten:

1 Is dat een abbo dienst?

2 Waarom heb je analoog en VOIP naast elkaar?

3 Een centrale heb ik verder niet nodig

 

1

Ik heb een eigen VOIP nummer, daar betaal ik een vast bedrag per maand voor, en een klein bedrag aan gesprekskosten.

 

2

Ik had nog een analoge lijn van mijn vorige internetprovider toen ik een extra zakelijk nummer erbij wilde hebben.

Inmiddels heb ik ook het 'oude' nummer van mijn analoge lijn over laten zetten naar VOIP nadat ik overgestapt was naar een andere internetprovider.

 

 

3

Een centrale is een groot woord voor een kastje dat er net zo uitziet als elk ander basisstation voor draadloze telefonie in huis.

Het basisstation heeft zowel de mogelijkheid voor de aansluiting van een analoge lijn als ook een netwerk aansluiting voor, als ik het goed heb, 6 verschillende VOIP nummers.

Link naar reactie
  • 0

Mooi Raoul! Dat model is op genoemde link niet leverbaar. Volgense de Pricewacht elders wel voor 129 euro. Maar de 785 kan het ook voor 89 euro zie ik. Hmmmm, dat is zeker interessant! Nu een profi headset vinden (met microfoon voor de mond) met bluetooth, iemand tips?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Mooi Raoul! Dat model is op genoemde link niet leverbaar. Volgense de Pricewacht elders wel voor 129 euro. Maar de 785 kan het ook voor 89 euro zie ik. Hmmmm, dat is zeker interessant! Nu een profi headset vinden (met microfoon voor de mond) met bluetooth, iemand tips?

 

uit de gsm-techniek weet ik dat dat "voor de mond" niet nodig is voor de geluids kwaliteit

Link naar reactie
  • 0

als jij via een Ziggo kabelmodem aangesloten bent. dan bel je volgens mij gewoon via VOIP / digitaal. Er zitten aan die toverdoos van Ziggo alleen wat analoge aansluitingen zodat je je ouderwetse analoge telefoontoestellen kan blijven gebruiken.

 

Ik vermoed dat je dus vooral op zoek moet naar de juiste VOIP software om met je "vaste nummer" via je PC te kunnen bellen.

Ik ben zelf ook aan het uit te zoeken hoe dat werkt (stap binnenkort over naar internet + bellen, heb nu nog ISDN) hoe je via je PC je vaste nummer kunt gebruiken, maar goed wil niet jou topic kapen.. maar dit lijkt mij wel de meest praktische oplossing als je toch al overweegt via skype te bellen, met een ander stukje software kun je waarschijnlijk ook je vaste nummer wel aan de praat krijgen via je pc.

 

Er zijn van allerhande manieren om een voipnummer ( 5 euro per maand en blijft altijd jouw nummer) te koppelen aan een belsoftware.

Ik zou in eerste instantie skype uitsluiten. Met alle respect voor de skype bellers maar skype is leuk om te chatten of te bellen naar je oma in zuid amerika maar ik vind het persoonlijk voor professioneel gebruik om te bellen niet goed.

Je kunt er voor kiezen om een fritzbox (ca 225) te hangen aan je modem. Daar kun je een analoog toestel op aansluiten en vervolgens mee bellen met je voiplijn.

Je kunt er ook voor kiezen om een voiptelefoon te kopen. Ik werk met snoms maar die zijn behoorlijk in prijs. Het kan inderdaad echt goedkoper ( tiptel bijvoorbeeld kost iets rond de 100 euro) Die sluit je dan aan op je modem.

Deze 2 opties zijn wat mij betreft het best en niet al te duur. Let wel dat ook voldoende internetsnelheid belangrijk is. Vooral upload moet eigenlijk wel 1 mb zijn.

Mocht je wel met software willen werken, heb ik redelijk goede ervaringen met X lite. die kun je downloaden en hierin je voipnummer configureren. is ook gratis.

Koop er een headsetje bij die je koppelt aan je computer en dan kun je bellen. Het kan allemaal wel en ook draadloos, maar gewoon vaste verbinding is toch het meest stabiel.

Voor wat betreft headset moet je echt een headset pakken met noisecancelling. Heb je dat niet, dan zul je veel reacties krijgen.

Dit is even wat snel en oppervlakkig. Voor meer inhoudelijke info, pm, mail of bel me maar.

 

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je info ironny!

 

Als ik mijn Ziggo alles-in-een abbo omzet in een versie met televisie en internet maar zonder telefonie, en er dan een Fritzbox met voip abonnement plus gesprekskosten bij doe, dan levert dat geen interessante business case op.

 

Om te bellen via de computer naar vaste lijnen kan behalve Skype ook met Rebtel en Voipbuster heb ik gevonden. Skype vond ik niet geweldig, de andere zou ik eens moeten proberen. Investering is dan alleen een headset (pc plug of bluetooth).

 

Bellen via de vaste lijn met een bluetooth blijft ook open, investering is een nieuwe telefoon en een bluetooth headset.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Via ironny heb ik een VOIP aanbieder in Nederland die een gratis* proefabbo aanbiedt (*je betaalt wel de gesprekskosten). Dat ga ik in februari uittesten met de software XLite op mijn laptop. Headset heb ik ondertussen besteld.

 

Verslag volgt!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels een paar keer gebeld met X-lite software via de laptop en vaste pc met mijn Plantronics headsetje. Gesprekskwaliteit voor mij redelijk. heb een aantal mensen die ik belde gevraagd en die vonden het prima klinken. Door de belkosten is het niet gratis maar wel veel goedkoper dan via mijn mobiel.

 

Groot nadeel is dat het niet werkt op het kantoor van de opdrachtgever waar ik een aantal dagen per week zit. Ik krijg geen verbinding met de voip server. Zal wel iets met de firewall zijn, maar die kan ik helaas niet beinvloeden. Moet nog in gesprek met de ICT afdeling. Omdat ik een kamer heb zonder aansluitingen en vrij veel moet bellen was het hier nu juist voor bedoeld.

 

In de trein kreeg ik gister notabene wel verbinding via de wifi! Was helaas een beetje laat dus ik heb niet daadwerkelijk geprobeerd te bellen. Bandbreedte in de trein is dramatisch (maar ja, het is gratis) maar ik zou het wel eens willen proberen voor de grap.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.