• 0

Wat vinden jullie van mijn online marketing verzamelwebsite

Omschrijving van je concept:

Ik heb een website gemaakt die "de betere" blogs / ideeën in het rijk van online marketing verzameld. Het idee dat ik daarbij heb is dat er zo ontzettend veel info is, dat mensen soms niet meer weten waar ze moeten beginnen/verder gaan, of waar mensen goede informatie vandaan kunnen halen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb zelf heel wat onderwerpen bedacht waarvan ik zoiets had: dit is interessant voor mensen om te lezen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Betrouwbaar laten overkomen + interactie uitlokken en/of proberen dat mensen aangeven waar ze nog meer over willen lezen/leren. Idealiter zou deze site moeten uitgroeien tot de plek waar mensen naartoe komen om inspiratie op te doen om hun eigen website te verbeteren. Of dat nou een ZP'er is, een MKB'er of een online marketeer in dienst van een multinational.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande concepten zijn denk ik blogs. Maar die schrijven over van alles en nog wat. Ik probeer het te beperken tot heel goede blogs / ideeën. Soort van walk throughs hoe mensen hun site kunnen verbeteren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat er beter kan. Wat voor gevoel je bij de site hebt. Of je het zou aanbevelen op sociale netwerken (kan onderaan).

 

Site: http://onlinemrktng.nl

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- wat is je doelgroep? nu zie ik bijvoorbeeld een heleboel linkjes die naar Engelstalige sites gaan, blijft dat zo en past dat bij de groep waar je je op richt?

 

- ik vind het persoonlijk niet prettig om van een donkere achtergrond opeens in fel wit terecht te komen (en omgekeerd); het doet bijna pijn aan mijn ogen en dan ook nog die lichtgrijze letters ... wat mij betreft mag dat iets oog-vriendelijker (Henk was me voor ...)

 

- ook die heel grote letters over de volle breedte van het scherm - en dan ook nog hoofdletters - vind ik niet prettig lezen

 

- je teksten vind ik hier en daar niet logisch: als ik niet tevreden ben over mijn website moet ik een CMS overwegen, dan ga je er dus bij voorbaat van uit dat ik nog geen CMS heb?

 

- kijk nog even naar je teksten, bijvoorbeeld naar de mouse-over tekst bij plugins ("fotofallerij"), de tekst onder Analytics ("een analyticspakket die dat ...") of bij Pinterest ("Mensen die jouw pins leuke leuk vinden ...")

 

- de foutmelding op je contactformulier is (nog) in het Engels

Link naar reactie
  • 0

Regel 1 van marketing is toch, communiceer in de taal van de klant.

 

Volgens mij is de clou van jouw dienst juist dat, meer traffic naar je website, meer betalende klanten.

Niet meer korte bezoekjes van enkele seconden (bounce percentage)

 

Ik denk dat veel potentiële klanten afhaken bij het woord conversie puur omdat het vaagtaal vakjargon is.

Link naar reactie
  • 0

Wat mij opvalt is de grote overgang tussen donkere en lichte "pagina's" Verder erg groot lettertype op "over deze website" (leesbril kan af ;D) en vind ik de teksten op de witte achtergrond te licht, dat kan ook een kwestie van smaak zijn.

 

 

Dank voor je opmerkingen :) Zal kijken wat ik kan aanpassen!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- wat is je doelgroep? nu zie ik bijvoorbeeld een heleboel linkjes die naar Engelstalige sites gaan, blijft dat zo en past dat bij de groep waar je je op richt?

Op zich een goed punt. Ik heb alleen meer gekeken naar waar ik goede informatie vandaan kon halen. Blijkbaar zijn dat overwegend Engelstalige plekken geweest.

 

- ik vind het persoonlijk niet prettig om van een donkere achtergrond opeens in fel wit terecht te komen (en omgekeerd); het doet bijna pijn aan mijn ogen en dan ook nog die lichtgrijze letters ... wat mij betreft mag dat iets oog-vriendelijker (Henk was me voor ...)

Duidelijk. Zal overwegen de verschillen wat minder te maken.

 

- ook die heel grote letters over de volle breedte van het scherm - en dan ook nog hoofdletters - vind ik niet prettig lezen

Idem. Thanks.

- je teksten vind ik hier en daar niet logisch: als ik niet tevreden ben over mijn website moet ik een CMS overwegen, dan ga je er dus bij voorbaat van uit dat ik nog geen CMS heb?

Goed punt. Zal daar nog eens naar kijken

 

- kijk nog even naar je teksten, bijvoorbeeld naar de mouse-over tekst bij plugins ("fotofallerij"), de tekst onder Analytics ("een analyticspakket die dat ...") of bij Pinterest ("Mensen die jouw pins leuke leuk vinden ...")

Pas ik aan!

 

- de foutmelding op je contactformulier is (nog) in het Engels

 

En die ook! Dank je wel!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat veel potentiële klanten afhaken bij het woord conversie puur omdat het vaagtaal vakjargon is.

Goed punt. Wellicht denkt inderdaad niet iedereen in conversie. Maar omzet/sales. Dank!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.