• 0

Wat vinden jullie van mijn handige weetjes website?

Omschrijving van je concept:

http://www.handige-weetjes.nl Is een website waarmee ik recent ben gestart. Het is een website met weetjes over verschillende onderwerpen. Weetjes die mensen kunnen gebruiken in het dagelijks leven om mogelijke problemen op te lossen en die het leven misschien een beetje makkelijker en leuker kunnen maken.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de website opgestart en diverse artikelen geplaatst, ik wil hier wekelijks meer handige weetjes aan toevoegen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een website voor handige weetjes

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn al veel websites met leuke en nutteloze weetjes. Deze website biedt weetjes die je ook werkelijk kunt gebruiken.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag hoor ik jullie mening over het idee van de website, ideeën die wellicht toegevoegde waarde kunnen bieden en wat volgens jullie beter kan. De website is gemaakt in Wordpress, mijn kennis hiervan is niet heel uitgebreid waardoor de website er niet zo professioneel uitziet. Hier wil ik later nog aan gaan werken. Nu gaat het puur om het idee en de inhoud ervan.

 

Ik sta open voor kritiek en alle feedback is welkom.

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben geïnteresseerd in maken van websites, gemakkelijk door het gebruik van Wordpress. Als advies kreeg ik daarom eerder om te oefenen, dat is dus het primaire doel van deze website. Het verdien model is simpelweg door middel van advertenties, waarschijnlijk door Google Adsense. Door de website te verbeteren en uit te breiden hoop ik op steeds meer bezoekers die op advertenties klikken.

Link naar reactie
  • 0

Probeer je te beperken. Niet alles is een "weetje" en voor je het weet zie je door de bomen het bos niet meer.

 

Bijvoorbeeld die "manieren om je relatie gezond te houden", dat valt voor mij niet in de categorie "weetjes". Door de link eronder naar de site zie ik het ook meer als linkbuilding (of zelfs pure reclame). En van een willekeurige andere site pluk je net zo gemakkelijk soortgelijke lijstjes met vier, zes, tien of vijftien van die tips.

 

En die manier om te surfen zonder de historie op te slaan zou ik geen "surf-weetje" noemen, maar een Google Chrome weetje, want dat kan in andere browsers net zo goed.

 

Maak dus een keuze wat je wel en niet wilt, zorg voor goede titels en een heldere rubricering.

Link naar reactie
  • 0

Probeer je te beperken. Niet alles is een "weetje" en voor je het weet zie je door de bomen het bos niet meer.

 

Bijvoorbeeld die "manieren om je relatie gezond te houden", dat valt voor mij niet in de categorie "weetjes". Door de link eronder naar de site zie ik het ook meer als linkbuilding (of zelfs pure reclame). En van een willekeurige andere site pluk je net zo gemakkelijk soortgelijke lijstjes met vier, zes, tien of vijftien van die tips.

 

En die manier om te surfen zonder de historie op te slaan zou ik geen "surf-weetje" noemen, maar een Google Chrome weetje, want dat kan in andere browsers net zo goed.

 

Maak dus een keuze wat je wel en niet wilt, zorg voor goede titels en een heldere rubricering.

 

Je kan het inderdaad niet echt als een weetje zien... Ik zag het echter als informatie die handig is om te weten, vandaar dat ik het er op had gezet. Ook had ik het er opgezet omdat ik bang was dat het bereik van mijn content misschien te beperkt is. Maar het is dus slimmer om dit soort content achterwege te laten?

 

 

Verder, wat vinden jullie van het idee?

 

 

PS: Wanneer iemand nog een handig weetje weet hoor ik het graag ;D

Link naar reactie
  • 0

Beste Barteli,

 

de titel van dit topic heb ik verduidelijkt, omdat er nu diverse review topics actueel zijn.

 

Misschien kun je handige weetjes crowd sourcen op de website en deze dan door andere gebruikers laten waarderen.

 

Is dit handige weetje van waarde, geef dan een plusje of voeg deze toe aan mijn (gedeelde) handige weetjes ofzoiets.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Barteli,

 

de titel van dit topic heb ik verduidelijkt, omdat er nu diverse review topics actueel zijn.

 

Misschien kun je handige weetjes crowd sourcen op de website en deze dan door andere gebruikers laten waarderen.

 

Is dit handige weetje van waarde, geef dan een plusje of voeg deze toe aan mijn (gedeelde) handige weetjes ofzoiets.

 

Groet,

 

Highio

 

Dit wou ik inderdaad gaan toevoegen op de website. Ik moet alleen nog een goede plug-in vinden die dit naar mijn wensen kan ondersteunen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan er niet warm of koud van worden. De weetjes zijn niet bijzonder, de uitvoering is niet bijzonder, de vormgeving is niet bijzonder, het voegt geen waarde toe. Uiteindelijk als je miljoenen weetjes kan verzamelen misschien nuttig, maar er is geen reden om naar je site te komen. Nu was ik laatst op http://www.goeievraag.nl/ (Sanoma site), waar de interactie er in ieder geval is, maar hiermee zul je geen groot publiek gaan vinden. Als het om adsense inkomsten gaat moet je ook daarvoor tegenwoordig veel, unieke en kwalitatieve content hebben.

 

Als je dan toch handige weetjes wil doen, zou ik het op echt handige weetjes gooien, bv een handige manier om vlekken snel uit kleding te halen, hoe je een fietsband plakt met zo min mogelijk hulpmiddelen, etc etc.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

De bezoekers probeer ik deels binnen te halen door handige weetjes te schrijven over onderwerpen waar relatief gezien weinig concurrentie voor is. D.m.v. keyword tools kan ik dit goed inschatten. Uiteindelijk is het mijn doel om inderdaad enorm veel weetjes en tips te hebben, hier gaat uiteraard wat tijd inzitten. Met het gebruik van Social media en mond tot mond reclame hoop ik het bereik verder te vergroten. Ik kijk even hoe het loopt zodat ik misschien later groter promotie materiaal kan gebruiken.

 

Heeft iemand nog goede tips om een website (gratis) te promoten? Met Adwords ben ik al bekend.

 

Ik heb de website al wel responsive gemaakt, maar bedankt voor de tip! Op mijn mobiel werkt de site echter wel.

 

Bedankt voor de huidige reacties en eventueel toekomstige reacties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.