• 0

Is de antifoon al uitgevonden?

 

Retailers vrezen het moment dat de consument in de winkel op zijn gsm wijst en zegt: uw wasmachine is tien euro goedkoper bij de concurrent. Nu zijn er schijnbaar al horeca-ondernemingen die het gsm-signaal va hun klanten storen. Is het mogelijk om klanten in winkels 'tijdelijk onbereikbaar' te maken, ook voor andere signalen zoals wifi en bluetooth?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Bovendien is een mobiele telefoon wel handig als je ergens opgesloten zit of als er een ramp is.

 

Ik heb trouwens nog nooit van klanten gehoord met een GSM in de hand die zeggen dat ze een andere verkoper aan de lijn hebben. Als zo iemand bij mij komt dan mag hij lekker door naar die andere verkoper. Als het gebeurt dan denk ik dat er eerder een neefje of maatje aan de lijn hangt dan een verkoper.

  • 0

GSM-signaal storen? Och, dat heeft maar een jaar of wat zin. Tegen die tijd is de geheugencapaciteit al zover toegenomen dat alle artikeldata 's nachts tijdens het opladen gelijk automatisch wordt geupdate van internet. Niks geen contact met internet meer nodig tijdens het winkelen. Alle data zit al in je mobieltje.

 

Dergelijke consumenten-informatie gaat de totale wereldeconomie op zijn kop zetten. Niet alleen op prijs zal er vergeleken worden, maar ook op waardering. Broodrooster x en y kosten allebei 20 euro, maar X krijgt een 8,6 en Y een 6,3. Drie keer raden welke van de twee onverkoopbaar zal blijken. Niet alleen de winkelier heeft dus te vrezen, maar ook menig fabrikant die zijn imago tot nu toe kunstmatig hoog houdt via marketing.

 

Het is de kracht van internet. Ik wilde hier nog een opinie over schrijven op Emerce naar aanleiding van de column van een "manager external communications" Nissan op Emerce (Column: De kracht van internet als volwassen medium), maar had er geen tijd voor. Misschien doe ik het alsnog. In ieder geval, in die column stelde zij dat internet volwassen is en dat meten=weten de grote kracht is. Wat een ontiegelijke kletskoek was dat. Internet is sowieso nog niet volwassen zolang termen als bandbreedte en dataverkeer nog volop betekenis hebben, maar dat terzijde. Wat veel meer duidt op de onvolwassenheid van internet, is dat het nog steeds een B2C-medium is. Bedrijven gebruiken het als een verlengstuk van radio en televisie. Allemaal leuk en aardig, maar internet is het eerste massamedium waarmee consumenten (1) terugkoppeling kunnen geven, en (2) met elkaar kunnen overleggen. Dat zal, hoe zeer het bedrijfsleven het ook zal proberen tegen te werken, onvermijdelijk leiden tot steeds professionelere consumenten-initiatieven. En die zullen de mondiale economie en marketingmarkt op z'n kop zetten.

 

De informatie die je krijgt in winkels terwijl je voor het schap staat, is daar slechts 1 aspect van. Veel belangrijker zal de ontwikkeling zijn dat, wanneer je straks bijvoorbeeld op de Nissan-site het nieuwe model bekijkt, met 1 klik gelijk een consumenten-cijfer van een externe site kan halen. Vergelijk het met de BugMeNot-plugin die nu al in Firefox gebruikt wordt. Nissan kan straks nog zulke mooie plaatjes tonen, met nog zulke phatte filmpjes op de proppen komen en nog zo'n gelikte cross-media campagne er overheen smijten, als met die ene klik op de knop blijkt dat de gemiddelde consument het model een mager zesje geeft, kan Nissan wel inpakken.

En dat is nou de kracht van internet. Het klinkt romantisch, maar de macht komt straks pas echt bij de consument te liggen. Het is dan ook volstrekt onbegrijpelijk dat men niet in de gaten heeft - of lijkt te hebben - wat er aan zit te komen. Maar daar komt het bedrijfsleven nog wel achter.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

  • 0

Wat de techniek voor het opzoeken betreft: Zrksi (Dennis) kan je er vast alles over vertellen - barcode scannen en de prijs van het artikel bij online shops zien is best mogelijk.

 

Storen van gsm- en andere radiosignalen is niet toegestaan in Nederland, voor zover dit actief gebeurd. Op het gebruik van dat soort apparatuur staan trouwens flinke boetes, dus ook de horeca-uitbater moet oppassen. Je mag wel een ruimte afschermen tegen radiosignalen, daar bestaan diverse producten voor.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.