• 0

café verkopen of een bedrijfsleider aannemen?

Ik heb een café in Amsterdam en ik twijfel of ik het ter overname aan moet bieden of niet.

Op dit moment ligt mijn prioriteit door omstandigheden niet bij het café. Ondanks dat het maar een gedeelte van de dag open is, is het toch een intensief bedrijf dat aandacht nodig heeft. Het gaat ten koste van de omzet , klanten etc. Ik heb twee keer een bedrijfsleider ingezet om dit te ondervangen, maar dat is beide keren helaas niet succesvol verlopen. Nu heb ik openlijk uitgesproken dat ik het café misschien wel wil verkopen...en de tamtam zorgde ervoor dat er binnen de kortste keren al een bod lag.

Ik twijfel tussen "het als de kat van huis is scenario" en het verkopen van deze fantastische locatie en het later elders opnieuw beginnen.

 

Ik dacht ik gooi het eens in de groep om te vragen wat anderen er over denken en misschien weten jullie of er nog alternatieven zijn die ik over het hoofd zie. ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag jbv

 

Hier valt zo helemaal niets zinnigs over te zeggen zonder inzage in je cijfers, het bod dat op tafel ligt, wie de beoogde koper is, hoe hij/zij dit gaat betalen en jouw beweegredenen om dit café te verkopen (wegens gebrek aan inzet) en elders een nieuw café te starten (is er dan ineens wel voldoende inzet?).

 

Dus waarom verkopen? Hoe word jij daar beter van? Of wat lever je in? Had je wellicht de verkeerde bedrijfsleiders? Hoe vind je wel een goede? Wat ga je in de nieuwe onderneming anders doen? Waarom denk je daar wel te vinden wat je nu niet vindt in dit café? Welke fiscale gevolgen loop je tegenaan bij verkoop? In welke rechtsvorm drijf je de onderneming? En ga zo maar door!

 

Heel veel vragen die te beantwoorden zijn voordat je serieus kunt nadenken over de aanvaarding van een bod of wellicht de afwijzing van het bod. Je bent nu tot niets verplicht, maar met de info die je geeft, valt er niets zinnigs over te zeggen.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.