• 0

Klopt het wat de boekhouder doet?

Ik ben ZZP'er met een eigen praktijk: omzet 30.000 per jaar. Facturen tussen de 200 en 250. Afgelopen jaar hebben we (ik en mijn partner) een gesprek gehad met onze boekhouder omdat we de rekening voor zijn diensten omlaag wilden hebben: hij doet de aangiften (minus BTW aangifte) en jaarrekeningen e.d. Dit kon volgens hem alleen maar als we het boekhoudprogramma Snelstart zouden aanschaffen en daar alle uitgaven en inkomsten in zouden vewerken. Dit hebben we gedaan en veel werk aan gehad. Nu kregen we in december een nog hogere rekening dan vorig jaar. Dit was ook nog niet de volledige rekening want begin dit jaar moest hij alles nog afmaken en indienen en zou er nog een rekening volgen (kosten alleen van december incl. 1800,00). Reden van de hoge rekening: het zou slordig en onzorgvuldig ingeboekt zijn en hij had veel werk moeten verichten om alles te herstellen!. Op vraag van ons om over de rekening in gesprek te gaan weigert hij: hij reageert via de mail. Wij vinden dat hij ons in had moeten lichten toen naar zijn zeggen bleek dat er onzorgvuldig was ingeboekt, en hij had moeten aangeven dat de kosten toch weer hoger dan vorig jaar zouden worden. Dit alles heeft hij niet gedaan. Op klachten van ons heeft hij nu wel gezegd dat hij geen rekening meer stuurt over de verdere afhandeling. Echter vinden wij het niet juist dat hij ons niet heeft ingelicht en doodgewoon weer een hoge rekening stuurt terwijl we duidelijk hebben aangegeven vorig jaar dat we de kosten wilden verminderen. Achteraf stom dat we toen geen prijsafspraak hebben gemaakt!

Wat kunnen we nog doen? Hij weigert de kosten van 1800,00 te verlagen! De boekhouding van 2011 ligt dus nog bij hem. Ik heb al het e.e.a. uitgezocht maar vraag me af of ik gelijk heb: had hij moeten overleggen of kan hij dit als aanvullend werk zien wat bij de opdracht hoort?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0