• 0

voorraad op balans verminderen

Goedemiddag,

 

Ik heb een vraag over de voorraad per 31-12-2012. Aan het einde van het jaar boek je : voorraad aan inkoop.

Maar wat als de voorraad minder is geworden. Dan zou de boeking zijn inkoop aan voorraad. Maar dat vind ik een beetje vreemd omdat de gbr inkoop dan niet meer klopt met mijn facturen.

Welke gbr moet ik dan kiezen om de voorraad te verminderen?

 

Of stel ik nu een hele blonde vraag :-K

 

Mieke

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

nou om het een blonde vraag te noemen gaat wel wat ver.

 

Een andere vraag is.. wie heeft jou vertelt dat de rekening inkoop gelijk moet zijn aan je facturen? als dat zo was dan is een rekening voorraad ook compleet nutteloos.

 

Kortom ja, je doet gewoon die omgekeerde journaalpost om je voorraadwaarde op het juiste getal te krijgen..

 

maar ik heb nog wel een handige tip / trucje voor je.. om toch je inkoop aan te sluiten op je facturen (als jij dat belangrijk vind)

Je boekt deze jaarlijkse voorraadaanpassing gewoon met boekdatum 31 december 2012.

Als je toevallig ook facturen met datum 31 december hebt boek je die in met de datum 30 december dat maakt voor de belastingregels weinig uit alles zit in de goede periode. MAar je kunt nu wel door overzichten tm 30 december te printen het inkoopsaldo zien en als je tm 31 december bekijkt of print dan klopt je voorraad en inkoopwaarde van de omzet weer met de jaarresultaten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.