• 0

Wat is jouw grootste automatiseringsfrustratie?

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De eerste column van Tim Kieft schreef hij op 18 februari 2010. Later is hij zijn eigen blog begonnen over ICT, management, marketing en sales. Dit heeft geleid tot een boekje dat deze week uitkomt: ‘Cloudsource je ICT! Migreer je bedrijf zelf naar cloud computing’.

 

Omdat het bloggen op Higherlevel is begonnen (!), wil Tim 5 gedrukte exemplaren verloten onder HL’ers!

 

ICT, we hebben er allemaal dagelijks mee te maken en veel meer dan vroeger kan je als serieus bedrijf niet meer zonder smartphone, e-mail, backup en software. Frustraties rond automatisering zijn dan ook onvermijdelijk. Een helpdesk waar je steeds zelf weer achteraan moet bellen… een servercrash die al je data heeft gewist… een IT-project dat veel meer kost …een website die maar niet opgeleverd wordt… een telefoon waar al je adressen in staat wordt gestolen…. Groot en klein leed dus.

 

Wat is jouw grootste automatiseringsfrustratie? Deel deze hier en maak kans op één van de vijf boekjes 'Cloudsource je ICT!'.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

We schrijven het jaar 1999, eind 1999.

Om millenniumbestendig te zijn, moesten er een aantal dingen uitgevoerd worden.

 

Aangezien het onbekend was, wat en hoe ed had ik dit nagelaten. Onder het motto, eerst zien dat maar schade beperken.

"Zal wel een commerciële truc zijn"

 

Maar op 31 december zat het me toch niet lekker en besloten om de server te updaten.

En ja hoor, dit ging faliekant mis. Server dood, en ik als de dood.

Werkelijk, ik heb betere jaarwisselingen meegemaakt.

 

Uiteindelijk de volgend werkdag met lood in de schoenen naar werk, maar gelukkig viel het allemaal mee.

1x rebooten en het was weer goed en de bug, ach die kon je met de handschoen aanpakken.

 

Moraal van het verhaal, kom je er niet uit. Probeer gewoon eens te rebooten.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik ben software ontwikkelaar en vrijwel mijn hele vrienden/kennissen/familiekring weet dat. Maar ze denken dan ook gelijk dat ik alles van computers, besturingssystemen, software en netwerken weet. Ze weten me altijd weer te vinden als ze weer eens een probleem hebben met hun windows, printer of router. Ik heb jaren geleden al afgezworen mensen te helpen, omdat je altijd de vaagste dingen tegen komt en je voor je het weet weer de hele avond of dag zoet bent. Dat heb ik al zo vaak tegen de mensen gezegd, maar desondanks blijven ze me benaderen alsof ik hun eerste lijns helpdesk in nood ben.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1

Wij hebben een test omgeving voor de programmeurs (en een beetje voor mij). Daar staat een kopie van onze webshop waar we dingen op uit kunnen proberen voordat we het overhevelen naar de live omgeving. Er staan allemaal rare dingen op de test omgeving. Allereerst heel groot TEST in plaats van ons logo. Daar bij veel onlogische plaatjes, producten met veelbelovende namen zoals "tosti en 2 bier" en "cluster artikel 45" en vooral heel veel op de site zichtbare code. Handig om te testen, ofzo.

 

Op gegeven moment werden we gebeld door een klant. Waar zijn bestelling bleef. Hij had een heel oud ordernummer dus dat was sowieso al vreemd. Waarom was die order niet allang verwerkt? Toen we gingen kijken in het systeem stond er op dat ordernummer een compleet andere bestelling op naam van iemand anders. Wij in paniek, hoe kan dat nou? De datum van de order in ons systeem viel wel direct op. Dat was toevallig de datum waarop wij de test omgeving in het leven geroepen hadden. Dus ik inloggen op de test omgeving. En ja hoor, daar stond de bestelling van meneer. Niet alleen van deze meneer, ook nog zo'n 5 andere mensen vonden onze testomgeving goed genoeg om toch daadwerkelijk daar te bestellen. En dat is op zich nog best een kunst, want er stonden ook allerlei links naar onze live site. Klikten ze daar per ongeluk op, dan hadden ze alsnog in de live site besteld.

 

Uiteindelijk toch nog goed gekomen met deze klanten. Zij vonden het kennelijk niet vreemd dat er overal rare dingen op de site stonden en dat de mailtjes vanuit ons systeem vol stonden met rare code.

 

Maar goed, dat moest dus maar niet meer gebeuren. Dus gelijk van alles ingesteld zodat de testomgeving niet meer opgepikt werd door Google. (oftewel, de robots.txt aangepast) En passant de wens van talloze internet marketeers ingewilligd want duplicate content "dat kan natuurlijk niet" (overduidelijk echt wel, want de test omgeving werd prima door Google opgenomen. Go figure.)

 

Heb ook nog een deel 2 van dit verhaal. Interesse?

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een test omgeving voor de programmeurs (en een beetje voor mij). Daar staat een kopie van onze webshop waar we dingen op uit kunnen proberen voordat we het overhevelen naar de live omgeving. Er staan allemaal rare dingen op de test omgeving. Allereerst heel groot TEST in plaats van ons logo. Daar bij veel onlogische plaatjes, producten met veelbelovende namen zoals "tosti en 2 bier" en "cluster artikel 45" en vooral heel veel op de site zichtbare code. Handig om te testen, ofzo.

 

Op gegeven moment werden we gebeld door een klant. Waar zijn bestelling bleef. Hij had een heel oud ordernummer dus dat was sowieso al vreemd. Waarom was die order niet allang verwerkt? Toen we gingen kijken in het systeem stond er op dat ordernummer een compleet andere bestelling op naam van iemand anders. Wij in paniek, hoe kan dat nou? De datum van de order in ons systeem viel wel direct op. Dat was toevallig de datum waarop wij de test omgeving in het leven geroepen hadden. Dus ik inloggen op de test omgeving. En ja hoor, daar stond de bestelling van meneer. Niet alleen van deze meneer, ook nog zo'n 5 andere mensen vonden onze testomgeving goed genoeg om toch daadwerkelijk daar te bestellen. En dat is op zich nog best een kunst, want er stonden ook allerlei links naar onze live site. Klikten ze daar per ongeluk op, dan hadden ze alsnog in de live site besteld.

 

Uiteindelijk toch nog goed gekomen met deze klanten. Zij vonden het kennelijk niet vreemd dat er overal rare dingen op de site stonden en dat de mailtjes vanuit ons systeem vol stonden met rare code.

 

Maar goed, dat moest dus maar niet meer gebeuren. Dus gelijk van alles ingesteld zodat de testomgeving niet meer opgepikt werd door Google. (oftewel, de robots.txt aangepast) En passant de wens van talloze internet marketeers ingewilligd want duplicate content "dat kan natuurlijk niet" (overduidelijk echt wel, want de test omgeving werd prima door Google opgenomen. Go figure.)

 

Heb ook nog een deel 2 van dit verhaal. Interesse?

 

Beetje de nachtmerrie van een ontwikkelaar! Haha. Gelukkig is het goed gekomen. Kom maar op met deel 2!

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Wat is jouw grootste automatiseringsfrustratie? Deel deze hier en maak kans op één van de vijf boekjes 'Cloudsource je ICT!'.

 

Dat is met stip op nr. 1 de enige Windows laptop die hier nog staat... man wat heb ik daar al een berg uren in zitten om 'm uberhaupt aan de praat te houden voor de familie. En die uren zitten in het zoeken naar oplossingen waarom ie nu weer z'n printer niet kan vinden, of de virusscanner weer eens op hol geslagen is. Of de mail niet meer werkt, of de performance om te huilen is... WAT EEN RAMP!!!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 2

 

 

Een beetje in lijn met wat Frank al zei. Een familielid vraagt je om iets met hun computer te doen, en dat doe je dan, en daarna ben jij verantwoordelijk voor hun computer. Bellen ze je op als er iets mis is. Maar als je nee zegt als ze je vragen om iets te doen, dan is het ook niet goed.

Of ze vragen, "moet ik een iPad kopen, of een Galaxy tab?" en als je dan het tweede adviseert, blijkt dat op het werk alleen iPads worden ondersteund - wat op zich wel raar is voor een overheidsdienst. Dan heb ik toch het gevoel iets verkeerd gedaan te hebben. Maar als ik geen advies geef, dan kijken ze ook raar.

 

Mijn grootste frustratie is digibetisme.

"Christine, ik ben het bestand kwijt met het artikel voor het postzegelblad, en dat moet vandaag weg"

"Waar heb je het dan het laatst gehad?"

"Hoe bedoel je? Het zat gewoon in Word, en nu zit het daar niet meer in."

Tsja. Je maakt wat nieuwe bestandjes aan, en dan is dat artikel verdwenen uit de lijst met recent items.

 

"Wat is je wifi wachtwoord?"

"Wifi wachtwoord?"

"Draadloos netwerk, voor mijn telefoon, scheelt in de kosten."

"Heb ik dat?"

"Ja, daar werkt je pc op, dat zit in je UPC modem, en ik hoop dat je dat ook op je tablet gebruikt, anders betaal je je blauw denk ik."

"Ik weet het niet."

"Ik kijk wel ff in je pc."

....

"Ik heb een wachtwoord op je wifi gezet, en ik heb de firewall van je router aangezet, en ik heb een wachtwoord gezet op de admin van je router. Dan kunnen de buren tenminste niet meer in je PC kijken. En ik heb wifi aangezet in je tablet. Scheelt vast een hoop kosten."

"O. Maar doet het internet het nu nog wel?"

Zucht.

 

Link naar reactie
  • 0

Jaren geleden werkzaam bij een onderneming die bedrijven adviseerde over continuïteitsrisico's. Ik had een zeer capabele technische collega die complete raffinaderijen, brouwerijen en grote dagbladuitgeverijen tot in detail in kaart bracht en de meest schitterende rapporten met plaatjes uitbracht over hoe de continuïteit van het bedrijf zo optimaal mogelijk te garanderen.

 

Die rapporten maakte hij in Wordperfect, 5.1.. Nu was WP5.1. echt "Perfect", misschien wel de beste niet WYSIWYG-tekstverwerker ooit gemaakt, maar er zat één ingebakken foutje in: WP 5.1. liep acuut vast als er woorden met I-trema afgebroken moesten worden op een regeleinde. En mijn collega had een favoriet woord dat hij heel vaak gebruikte: continuïteit.

 

Ruim 2 jaar lang heb ik vrijwel dagelijks het ritueel meegemaakt dat hij 's-ochtend vroeg driftig begin met typen, om vervolgen na een uur of anderhalf een grote vloek te slaken als WP weer vastliep, waarna hij vervolgens er achterkwam dat het automatisch opgeslagen bestand ofwel niet werkte of bij openen ook direct vastliep. Waarna hij vervolgens diep ademhaalde en weer van voren af aan begon.

 

Tot op de dag van vandaag heb ik niet kunnen begrijpen dat zo'n slim iemand daar zo halstarrig mee om bleef gaan terwijl zijn voornaamste expertise was om bedrijven te informeren hoe ze - als ze bepaalde risico's niet konden vermijden, in ieder geval de gevolgen konden beperken. Van alles heb ik aangedragen: wekkers/attentiesignalen om om de zoveel tijd handmatig op te slaan, het woord "continuïteit" vervangen door iets anders zoals "continu*teit" en pas achteraf - na backup - wijzigen, meerdere versies...niets maar dan ook niets hielp.

 

Het probleem loste zich vanzelf op toen we verhuisden naar een nieuw pand en daar nieuwe computer systemen met de nieuwste WP (6.0, WYSIWYG!) versie in gebruik werden genomen. Vanaf dat moment hadden we allemaal last van vastlopende tekstverwerkers, en met een veel hogere frequentie. Notepad werd een populaire applicatie, totdat de eerste stabiele Windowsversie van MS Word ons kwam verlossen.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb gelukkig geen major problemen, mijn grootste frustratie (als gebruiker) is dat ik sneller handel dan mijn software, en geregeld vast loop omdat die stomme kast ergens een letter mist...

 

voor de hardware-ellende bel ik de helpdesk, die lossen het meestal wel op, alleen jammer dat het zo'n berg tijd kost... >;(

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wat ik nog veel te vaak tegenkom is het automatiseren om te automatiseren. Processen worden één op één vertaald naar software, zonder eerst te analyseren wat nu eigenlijk het doel van het proces is.

 

Het mooiste voorbeeld daarvan is het systeem van boekhouden in een grootboek. Het is toch te zot voor woorden dat er nog steeds een hele bedrijfstak, op geautomatiseerde wijze, werkt met een systeem waarin alles dubbel of eigenlijk in drievoud ingevoerd wordt. Het systeem van journaalposten met een op nul lopend saldo is ooit uitgevonden om daarmee het systeem éénvoudig controleerbaar te houden.

 

Maar uiteindelijk is dat systeem niets anders dan een dubbel opgeslagen weergave van de informatie uit andere bestanden. En toch zie ik bijvoorbeeld hier op HL in grote hoeveelheden vragen voorbij komen waarbij het antwoord is dat iets 'op rekening x, aan rekening y' geboekt moet worden.

 

Er kan nog zo ontzettend veel echt geautomatiseerd worden als veel outside the box wordt gekeken naar het doel van processen.

 

Een ander voorbeeld: we hebben tekstverwerkers, die nooit echt doen wat we willen. Dus maken we templates en macro's om die tekstverwerkers in een keurslijf te dwingen, om daarna via één of andere PDF tool van de brief een PDF te maken. Waarom is er dan niet een tool waarin ik alleen maar de inhoud van de brief invoer, die dan meteen een PDF uitspuugt, zonder dat er nog een tekstverwerker aan te pas komt?

 

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar dat laat ik maar :)

Link naar reactie
  • 0

De keren dat ik naar de helpdesk van mijn internetprovider bel als de modem weer eens in storing is gevallen irriteer ik me aan de steeds weer als eerste gedachteloos gestelde vraag: "Hebt u de computer aan- en uitgezet?" MIjn antwoord hierop: "Ja, en dan doet de computer niks." Vervolgens blijft het stil en vraag ik heel vriendelijk: "Zal ik de PC weer aanzetten?"

Link naar reactie
  • 0

De keren dat ik naar de helpdesk van mijn internetprovider bel als de modem weer eens in storing is gevallen irriteer ik me aan de steeds weer als eerste gedachteloos gestelde vraag: "Hebt u de computer aan- en uitgezet?" MIjn antwoord hierop: "Ja, en dan doet de computer niks." Vervolgens blijft het stil en vraag ik heel vriendelijk: "Zal ik de PC weer aanzetten?"

 

Ik maak het niet meer zo vaak mee dat het internet er uit valt in vergelijking met een aantal jaar terug. Maar inderdaad is het soms frustrerend als je het gevoel hebt dat je meer van de materie afweet dan degene die jou support moet geven.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Je moet bedenken dat 99% van de mensen, die de helpdesk aan de lijn krijgt, echt van die nitwits en kneuzen zijn. Dan willen ze de klant in zo goed mogelijk Jip & Janneke taal proberen naar een oplossing te helpen. Als je zelf aangeeft wel wat van de materie af te weten, zullen ze vaak hun hulp daar ook op aanpassen. Maar dan nog, er zijn nog steeds veel mensen, die denken veel te weten, maar nog steeds kneuzen zijn.

 

Ik heb jaren terug eens een opdracht gehad bij een internetprovider, waar ik een bureau op een kamer had, waar ook helpdeskmedewerkers zaten. Ik heb vaak genoeg de jongens ellenlang aan de telefoon zien hangen, omdat de klant aan de andere kant het gewoon niet snapt. En dan nog moet je rustig blijven. Maar ik heb zelfs diverse keren gezien dat een medewerker de klant even in de wacht zet en dan vervolgens met dingen gaat gooien en zijn hoofd tegen de muur slaat. :)

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1

Heb ooit een akkefietje gehad met UPC toen ik net op mijzelf woonde.

 

Op mijn nieuwe adres internet aangevraagd en geleverd gekregen maar helaas geen prik op de lijn. Dus.. dan pak je de telefoon, hang je 45 minuten in de wacht om uiteindelijk een "techneut" aan de lijn te krijgen.

 

Gesprek ging ongeveer als volgt:

 

1. Goedendag, ik heb alles aangesloten maar het werkt niet. Kunt u een monteur langs sturen, waarschijnlijk klopt er iets niet tussen het kastje in de straat en mijn voordeur.

2. Ohhh wat vervelend. Ik ga even met u meekijken. *ramt wat op zijn toetsenbord.*. Ah ik zie dat uw modem verbinding probeert te maken.

1. Nu op dit moment?

2. Ja op dit moment

1. Maar de stekker zit niet in het stopcontact

2. Stilte..

1. En nu?

2. Stilte..

1. Hallo

2. Ja hallo, sorry. Dat is wel een beetje vreemd.

1. Ja he?

2. Ik ga even een support ticket aanmaken. Etc etc. U hoort van ons.

 

Drie weken laten, een telefoongesprek of zes verder kwam er dan eindelijk een monteur. En wat bleek, de voorgaande bewoner bleek afgesloten te zijn dus het signaal was in het kastje in de straat uitgezet. Toen de monteur aanbelde kreeg ik nog wel even de mededeling "dat ik voortaan wel netjes mijn rekeningen moet betalen anders sluiten ze me opnieuw af".

 

Beetje perplex en stomverbaasd de deur dicht gedaan en geconstateerd dat ik dan eindelijk internet had!

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ooit gevraagd om naar een Fax te komen kijken. Een semi-analoge versie van een e-mail apparaat zou je een fax kunnen noemen. Er was namelijk een storing op te zien. Na 20 minuten rijden daar aangekomen was de storing vanzelf opgelost. Maar toch voor de zekerheid nog een test gedaan.

 

"Kijk daar is het weer!" Werd er geroepen. Er was "STORING" te lezen op het .............engelstalige display.

 

Zucht. Op de bedrijfsborrel heb ik die meneer een engels woordenboek kado gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik maak het niet meer zo vaak mee dat het internet er uit valt in vergelijking met een aantal jaar terug. Maar inderdaad is het soms frustrerend als je het gevoel hebt dat je meer van de materie afweet dan degene die jou support moet geven.

 

Mijn ervaring, pro actief aan het gesprek beginnen.

 

Na de klacht omschrijving meteen doorgaan met wat je allemaal zelf al gecheckt hebt.

De eerste lijn snapt dan vaak wel dat het beter is om jouw probleem meteen te escaleren naar een 2e of 3e lijns support medewerker.

Link naar reactie
  • 0

De keren dat ik naar de helpdesk van mijn internetprovider bel als de modem weer eens in storing is gevallen irriteer ik me aan de steeds weer als eerste gedachteloos gestelde vraag: "Hebt u de computer aan- en uitgezet?" MIjn antwoord hierop: "Ja, en dan doet de computer niks." Vervolgens blijft het stil en vraag ik heel vriendelijk: "Zal ik de PC weer aanzetten?"

 

Ik maak het niet meer zo vaak mee dat het internet er uit valt in vergelijking met een aantal jaar terug. Maar inderdaad is het soms frustrerend als je het gevoel hebt dat je meer van de materie afweet dan degene die jou support moet geven.

je herinnert mij aan mijn eigenlijke frustratie: bij je vijfde belletje over dezelfde klacht (die nog steeds niet opgelost is) voor de vijfde keer aan een andere kneus uitleggen wat je probleem is!

en elke keer wordt het verhaal langer omdat je erbij moet vertellen wat zijn collega de dag ervoor heeft gedaan, iets wat ze met hun fantastische software blijkbaar niet kunnen terugvinden in je storingsdossier... >;( >;( >;(

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hi Wouter, Leuk verhaal. Ik hoor graag deel 2 ;).

Dus wij hadden op gegeven moment op die testomgeving een complete upgrade van de shop gedaan. Vanalles aangepast, verbetert en/of verholpen. De testomgeving zou in zijn geheel overgeheveld worden naar de live omgeving. Dus zo geschiedde. Het ging niet helemaal vlekkeloos maar op zich leek alles uiteindelijk volgens plan te gaan. Totdat ik opeens waarschuwingsmailtjes ontving uit een bepaald systeem dat wij gebruiken. De inhoud van die mailtjes was zoiets als LET OP je staat met keyword abc niet meer in de top 3. Dus ik gelijk de statistieken er bij pakken.

 

BAM je staat voor een enkel keyword meer op pagina 10 of beter in Google vertelde het programmaatje. Sterker nog, op geen enkel woord verschenen we nog in de organische resultaten van Google.

Oeps..

 

Wat bleek. Vanuit de testomgeving was ook het bestandje dat de zoekmachine vertelt dat hij daar niets te zoeken heeft meeverhuisd naar de live omgeving. Dus Google had zich daar netjes aan gehouden en dus waren we er uit geknikkerd.

 

De details van alle gevolgen zal ik een beetje voor me houden want helaas lezen op dit forum ook mensen met wat minder leuke bedoelingen mee (lees: mensen die mij na doen), maar het was op zijn zachtst gezegd zeer bijzonder wat er toen gebeurde in Google. Wieweet beschrijf ik het ooit in een boekje, als ik ooit een boek uit zal gaan brengen.

Link naar reactie
  • 0

Eind jaren negentig, begin 2000, werkte ik nog in de automatisering. Er kwam een klant bij ons die een webshopapplicatie wilde. Hij gaf ons als voorbeeld een webshop van een zeer bekende leverancier van pornospeeltjes. Uit "beroepsmatige" interesse liep ik door het bestelproces van die site heen. Het viel mij op dat in het adresvenster van de browser een ? met daarachter clnr33251 kwam te staan. Uit nieuwsgierigheid dacht ik, laat ik is dat nummer met 1 ophogen en enteren. En ja hoor ik kwam in de bestelhistorie van een andere klant, met naam en toenaam en adresgegevens en alles.

Ik heb het bedrijf een mail met mijn bevindingen gestuurd. Er kwam een mail terug dat zij geen klachten hadden ontvangen. Dat er volgens hun technische afdeling niets aan de hand was en dat als ik door bleef gaan met hacken dat zij de autoriteiten op de hoogte zouden stellen. Bedankt, maar geen dank.

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

Op kantoor waren de computers toe aan vervanging. 2 schitterende apple's gekocht. Voor alle zekerheid even vragen of Office absoluut op de Mac kon. Was geen probleem!

 

Alles geinstalleerd,alles overgezet en er dan achter komen dat Access geen onderdeel is van Office op de Mac...En onze zelf geschreven software is gebaseerd op Access...

 

 

1 voordeel, de Mac stond prachtig thuis!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wieweet beschrijf ik het ooit in een boekje, als ik ooit een boek uit zal gaan brengen.

 

Ja hoor, al vast aan beginnen. Als je een ghostwriter nodig hebt, schrijf ik graag mee. Maak een Google Doc met beperkte toegang. Zet een ruwe hoofdstukstructuur op, gebaseerd op verschillende invalshoeken en anecdotes, en vul dat geleidelijk in op verloren uurtjes. Het technisch gedoe, de sores met inkoop en personeel, de omgang met leveranciers en concurrenten, de meevallers en de tegenvallers, je groei als ondernemer: er zijn zoveel zaken die voor andere ondernemers (en je eigen nageslacht) interessant zijn.

 

En pas publiceren als de tijd rijp is. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

 

Uit "beroepsmatige" interesse liep ik door het bestelproces van die site heen. Het viel mij op dat in het adresvenster van de browser een ? met daarachter clnr33251 kwam te staan. Uit nieuwsgierigheid dacht ik, laat ik is dat nummer met 1 ophogen en enteren. En ja hoor ik kwam in de bestelhistorie van een andere klant, met naam en toenaam en adresgegevens en alles.

 

Iets dergelijks heb ik een keer gedaan met de site van "Nederland ICT", nu heet dat geloof ik "ICT Office". De vereniging van Nederlandse IT bedrijven. Ik mailde ze, maar ze begrepen helemaal niet waar ik het over had. Een week later stond de site ineens op zwart, ik heb daarna niet meer gekeken of ze het toen gefixt hadden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.