• 0

Combineren van baan en eigen bedrijfje

Ik wil een eigen bedrijfje starten en tegelijkertijd nog een aantal jaren in loondienst blijven werken. Er zullen slechts enkele uren per week daadwerkelijk in de onderneming werkzaamheden plaatsvinden en er is een beperkte winstverwachting (enkele duizenden euro's per jaar). Er hoeft slechts beperkt geinvesteerd te worden (eigen geld).

 

Mijn vragen:

1. Heeft deze situatie voor mij gevolgen op fiscaal gebied?

2. Heeft deze situatie gevolgen voor mijn ziektekosten?

 

Groet

Suscipere et finire

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

1 - ja! Meer informatie kun je krijgen bij de Belastingdienst, www.belastingdienst.nl. Kijk ook op www.dreamstart.nl.

 

2 - Nee.

 

Overigens is het zeer raadzaam om bij je huidige werkgever na te gaan of deze wel blij is met je ondernemingsplannnen. Lees ook je arbeidsovereenkomst hierop na. Lang niet alle bedrijven zijn erg blij met ondernemende werknemers.

 

Trouwens, het is sowieso beter om de 'grote stap' te maken als je dat kunt. Tenslotte is jouw idee fantastisch, anders begon je er niet mee :). Denk dus eens goed na waarom je wel of niet de grote sprong in het diepe zou maken. Het kan zeker, ondernemen naast je normale baan, maar als je de mogelijkheden hebt om er fulltime tegenaan te gaan zou ik daar zeker voor kiezen!

 

Kortom, orienteer je goed en denk goed na over wat je wel en niet wil. Een onderneming starten kan iedereen, er wat van maken is een stuk lastiger!

 

Succes!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.