Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ColorMFP
ColorMFP
Hallo,
Ik ben al jaren werkzaam als engineer bij verschillende leveranciers van kopier en printapparatuur. Behalve printen kunnen de apparaten tegenwoordig scannen, emailen, archiveren en de kwaliteit vaak goed genoeg voor folders, flyers, handouts en presentatiemateriaal. In veel bedrijven inmiddels een onmisbare schakel.
Inmiddels heb ik persoonlijk op meerdere vlakken kunnen groeien tot een echte specialist, dus vooral technische kennis van de machines, maar zeker ook de integratie met de ict omgeving van de klant. Daarnaast ben ik heel aardig op de hoogte van hoe de contracten in elkaar zitten, facturatie, het hele logistieke proces van machines, toners en onderdelen en nog een hoop bijzaken waar je als leverancier meer te maken hebt.
Nu besef ik steeds beter dat ik dezelfde machines en service ook als zelfstandige of met een compagnon zou kunnen leveren. Voor de duidelijkheid gaat het om leasecontracten dan wel koop+servicecontracten waarbij je dus per maand een bedrag betaald voor een vast aantal printjes. Toner krijg je dan gratis opgestuurd en als de machine stoort komt binnen 8 uur iemand (ik dus) hem repareren.
Nu alleen de vraag, zou jij een leasecontract afsluiten bij een klein bedrijfje indien dit tegen dezelfde prijs en voorwaarden zou kunnen als bij een grote leverancier?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag