Anonieme bellers & Voicemail

Aanbevolen berichten

Beste forumleden!

 

Als ondernemer vind ik het niet nuttig om anonieme telefoonnummers aan te nemen en ik gebruik ook geen voicemail. Sterker, ik kan ondernemers die mij anoniem bellen niet serieus nemen. Dit gebeurt volgens mij ook nauwelijks, vrijwel altijd telesales.

 

De reden dat ik geen anonieme telefoonnumers meer op neem is omdat het rendement van deze gesprekken talloze malen nihil is gebleken en vaak één of ander bedrijf is wat mij iets wil verkopen. Dat vind ik niet zo'n probleem, daarvoor kan men mij altijd open en eerlijk bellen, ik sta altijd open voor een gesprek, sterker nog, ik hou wel van directe acties dus ik schroom zeker niet.

Daarnaast kan men mij altijd mailen (via mijn website bijvoorbeeld). Zoek mijn naam op in Google en je hebt het.

Bedrijven of personen die mij anoniem menen te bellen vertrouw ik simpelweg niet, vanwege dat het mij teveel zinloze tijd kost.

 

Ik heb ook geen voicemail, omdat de spam van Vodafone van iedere gemiste oproep mij te veel werd (ondanks aangepaste voicemailinstellingen). 9 van de 10 smsjes gaan over dat er uberhaupt gebeld is (wat je sowieso ziet), met de melding dat men niets heeft ingesproken. Wanneer dit wel het geval is, zijn dit vrijwel altijd mensen die mij kennen. En de mensen die mij kennen, daarvan heb ik ook het nummer. Dus die hoeven eigenlijk niet eens in te spreken want ik draaide dan nooit het voicemailnummer maar gelijk de persoon in kwestie.

 

Ik ben zelf ook open, je kan alles van mij zien (voor zover ik dat zelf bepaal) dus vind ik het heel normaal om ook openheid te verwachten.

 

Ik heb hierdoor veel meer rust in de tent en wordt niet afgeleid door zoveel extra berichtjes en afgeschermde telefoonnummers. Ik krijg nu steeds vaker kwalitatieve, nuttige gesprekken. Ik ben dus ook minder 'in gesprek' waardoor ik dus meer tijd heb voor relevante gesprekken. Ik heb deze week ook mijn bel-me-niet.nl account vernieuwd.

 

Wat is uw mening?

 

Ik krijg uit mijn omgeving te horen dat er kans is dat serieuze klanten ook anoniem bellen, nou daar geloof ik dus helemaal niets van, want als ze mij echt te pakken willen krijgen dan ben ik een 'Google Search away'. Kent u mijn ervaring met overbodige belletjes en beriichtjes? Wat vind u er van?

 

 

Dank,

 

Pim PiepersAV.COM

 

 

 

 

piepersav.com | #content abonnementen | #video pakketten | digital ID | #social #media | copy | #online vindbaarheid | essentieel online bestaan

Link naar reactie

Ik vind het wel een vorm van arogantie. Maar misschien kun je je dit al veroorloven.

 

Wij leveren veel aan grotere bedrijven die via een centrale bellen, waarbij het vaak gebeurt dat het anoniem wordt.

Maar ook kleinere ondernemers die af en toe vanuit huis werken doen dit vaak anoniem.

 

Bij televerkoop ben ik nogal makkelijk, ik zeg voordat ze de zin hebben afgemaakt al dat ik geen interesse heb en hang gewoon op.

Je kunt natuurlijk ook gewoon het bel me niet register gebruiken.

 

Voicemailberichten afluisteren vind ik geen probleem. Ik bel namelijk gratis via de KPN.

Aan de andere kant weet ik natuurlijk niet hoeveel telefoontjes je krijgt. Ik krijg er hooguit 15 per dag.

 

Link naar reactie

Ik wil natuurlijk niet arrogant zijn. Het is meer het probleem dat ik mij het niet kan veroorloven om daar relatief veel tijd mee kwijt te zijn. Telkens ophangen en nee zeggen kost ook tijd... Het is niet dat de voicemail geld kost, maar vooral irritant. Ik besef mij dat ik er vroeg of laat niet onderuit kom, hopelijk komt het ooit zo ver dat ik een telefooncentrale of zo heb waar ik mensen met een automatische, uitgebreide beantwoording kan voorzien van informatie...

 

Daarnaast verwacht ik anno 2013 wel wat van ondernemers... Tja, dat is misschien soms een kans misgelopen. Maar de ervaring leert dat het vrijwel altijd onzinnige belletjes zijn...

 

Dank tot zover, ben benieuwd naar nog meer reacties!

 

 

piepersav.com | #content abonnementen | #video pakketten | digital ID | #social #media | copy | #online vindbaarheid | essentieel online bestaan

Link naar reactie

Ik neem gewoon op. Ik word regelmatig gebeld door mederwerkers van bedrijven die mijn klant zijn, en die mensen hebben niet altijd door dat een toestel op anoniem staat. Maakt me niks uit. Als ik tegen die mensen zou zeggen dat ze maar even moeten Googlen dan zouden ze binnen een dag bij een ander zitten, en terecht.

 

De enige reden die ik voor jouw instelling zou kunnen verzinnen, is dat je dagelijks platgebeld wordt door kansloze spammers. In dat geval zou ik toch eens naar een volwaardige voicemail oplossing gaan kijken. Dat kan namelijk ook zonder Vodafone spam.

Link naar reactie

IWij leveren veel aan grotere bedrijven die via een centrale bellen, waarbij het vaak gebeurt dat het anoniem wordt.

Maar ook kleinere ondernemers die af en toe vanuit huis werken doen dit vaak anoniem.

Precies, besef dus dat je er klanten door kan mislopen. Als jij een schilder nodig hebt en de eerste die jij belt neemt niet op, dan bel jij toch ook gewoon de volgende?

 

In het algemeen vraag ik me af waarom mensen zakelijk geen voicemail hebben. Natuurlijk ben ik bevooroordeeld door mijn vorige bedrijf (beroepsdeformatie :) ), maar met een nette voicemail lever je gewoon meer service aan je klant, toch? Bestaande klanten kunnen hun vraag achterlaten, en (potentiële) nieuwe klanten kunnen iets inspreken, zodat jij terug belt en weet waar het over gaat. Je weet ook of het urgent is of niet.

Maar goed, las je veel onnodige SMSjes of berichten krijgt is het misschien storend... Dus wat Jasper ook zei: als je het jezelf kan veroorloven...

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Daarnaast verwacht ik anno 2013 wel wat van ondernemers...

Natuurlijk, maar in je handtekening lees ik dat je je richt op het MKB en de particulier ...

 

Mensen die een product of dienst zoeken, bellen soms ook anoniem om te voorkomen dat ze na 5 niet-opgenomen telefoontjes 's avonds door al die mensen teruggebeld worden met "ik zag dat u mij vandaag gebeld heeft". Inmiddels is de keuze dan al gemaakt en zijn die terugbellers alleen maar ballast.

Link naar reactie

Heel erg bedankt weer voor de reacties!

 

Na mijn bel-me-niet.nl account aangepast te hebben, en de voicemail weer (na aanpassingen) aangezet (naar verwachting dus minder gedoe met overbodige belletjes door het bel-me-niet register) ga ik het toch weer proberen.

 

Dat men bijvoorbeeld onbewust is van het feit dat men anoniem belt, lijkt mij heel sterk, maar inderdaad, je weet maar nooit.

Voor particulieren kan het inderdaad verwarrend zijn als ik mijzelf open stel via mijn website, maar mij alleen kunnen bereiken wanneer ik de telefoon op neem.

 

Ik maak mij minder zorgen over dat men meteen naar de volgende aanbieder gaat. Maar ik vind het wel lonen als ik de kans krijg om ze terug te bellen, wat bij anonieme bellers dus niet het geval is.

 

Hopelijk neemt de frequentie overbodige telefoontjes snel af (ik vind 3 tot 5 per week te veel) en word ik nu beter en specifieker benaderd.

 

Dank nogmaals,

 

Groet,

 

Pim

piepersav.com | #content abonnementen | #video pakketten | digital ID | #social #media | copy | #online vindbaarheid | essentieel online bestaan

Link naar reactie

ik kan ondernemers die mij anoniem bellen niet serieus nemen.

 

 

 

Ik dit topic ook niet.

 

 

 

Ik maak mij minder zorgen over dat men meteen naar de volgende aanbieder gaat.

 

Ik bel standaard anoniem. En als jij niet opneemt ga ik je echt niet googlen om je te kunnen mailen. Next...

 

In de tijd dat je, naar mijn mening, dit onzinnige topic opent over dat jij nooit niet opneemt omdat je het zooo druk hebt, had je al 4 x anoniem kunnen opnemen en er een klant aan over kunnen houden...

 

Danny

Link naar reactie

Hoi Danny,

 

topics die ik onzinnig vind, sla ik over en ik ga ook niet melden dat ik het onzinnig vind. Ik zit er al een tijdje mee en heb zoals ik zei, veel ervaring met onzinnige telefoontjes. De antwoorden hier waren zeer welkom, die van jou, daarentegen, kan ik niet zoveel mee.

 

En ja, ik heb het zooo druk, bedankt voor je 'respectvolle' reactie... :-|

 

Ik bedoel het niet verkeerd maar toch bedankt.

piepersav.com | #content abonnementen | #video pakketten | digital ID | #social #media | copy | #online vindbaarheid | essentieel online bestaan

Link naar reactie

 

Hopelijk neemt de frequentie overbodige telefoontjes snel af (ik vind 3 tot 5 per week te veel) en word ik nu beter en specifieker benaderd.

 

 

Meen je dit nou? Laat die zakelijke voicemail maar zitten dan, en investeer in een cursusje zen-zijn. Als jij je gek laat maken door gemiddeld 4 ongewenste telefoontjes per week, moet je het probleem toch echt bij jezelf zoeken.

Link naar reactie

Ik heb liever een kritische kijk. Daarom ben ik hier. Nu neem ik even uitgebreid de tijd om hier een goede oplossing voor te vinden. En ja, ik ben eigenwijs en denk -gezien jarenlange ervaring met anonieme nummers- niet bijster veel mis te lopen als ik ze niet op neem. Ook ben ik van mening dat jij ook beter niet anoniem zou moeten bellen, maar ja, wie ben ik? Ik hou er niet van, dat is mijn persoonlijke gevoel daar bij.

 

Ik vind het gewoon storend dat ik niet weet wie mij belt, wat is daar mis mee? Volgens mij heb ik dus ook geen zen cursus of zo nodig...

 

Toch ga ik het toch weer proberen gezien de tips van onze collega forumleden. Wie weet wat het mij op levert, al ben ik nog steeds sceptisch. We zullen het zien! ;D

 

Thanks.

 

 

 

 

 

 

piepersav.com | #content abonnementen | #video pakketten | digital ID | #social #media | copy | #online vindbaarheid | essentieel online bestaan

Link naar reactie

 

Toch ga ik het toch weer proberen gezien de tips van onze collega forumleden. Wie weet wat het mij op levert, al ben ik nog steeds sceptisch. We zullen het zien! ;D

 

 

Ik zou lekker m'n energie ergens anders in steken want je geeft duidelijk aan geen klanten mis te lopen of bestaande te benadelen door geen anonieme nummer op te nemen. Is het probleem meteen geen probleem meer!

Link naar reactie

Ik bel thuis ook met een privenummer, juist om die reden: het is mijn (of beter: ons) privenummer, dat wij om meerdere redenen niet zomaar overal op straat willen hebben liggen.

 

Maar wellicht is een telefoondienst (ook te vinden op HL) dan iets voor je?

Edit: hmm, weer te laat... ::)

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie

Ik heb liever een kritische kijk.

 

Mooi. Want de kritiek heb je gehad en krijg je nog meer.

 

Ik vind het ook onbegrijpelijk en arrogant overkomen als je anonieme nummers niet opneemt. Mijn ervaring is helemaal niet dat dit automatisch betekent dat het telefoonspam is. Ik wind me al op als mensen zeggen prive nooit anonieme nummers op te nemen, laat staan als een ondernemer dat zegt. En dat je dan ook geen voicemail gebruikt snap ik ook niet, maar goed.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Een heel groot gedeelte van mijn klanten belt anoniem dus ik neem altijd op. Uiteraard wordt ik ook regelmatig gebeld door uitzendbureaus en dergelijke maar die mensen sta ik gewoon vriendelijk te woord en vertel dat ik geen interesse heb.

 

Een voicemail bij iemand inspreken is trouwens iets wat ik niet snel doet, alleen als het echt dringend is. Ik vindt het nog steeds raar om te praten tegen iemand die niets terug zegt ;)

Link naar reactie

Ik neem ook heel vaak anoniem niet op. Maar wij hebben een boerderij en in principe geen klanten die binnen bellen. Dus het is echt bijna altijd reclame en dan op van die rottijden.

 

Tis heel vervelend maar door de vele keren dat ik al als een idioot door het huis heb gerend om dan weer een onzin telefoontje te krijgen, doe ik nu weinig moeite om op te nemen. Inmiddels heeft een vriendin een anoniem nr, echt klote. Want tja.....

 

Wij staan trouwens aangemeld bij bel me niet, maar dan nog. Maar goed, het gewone nr van het bedrijf is bij ons dus meer een thuistelefoon, handelaren hebben allemaal het nummer van de 06.

 

Als ik zometeen mijn winkel heb, zal ik natuurlijk wel opnemen ook al is het anoniem. Maar dan is het bij mij ook kort 'nee' en ophangen. Ik word er verder niet gestressed van maar wel chagrijnig als ik van de andere kant van het huis kom rennen (ja mega groot huis soort paleis zeg maar ;D)

Link naar reactie

De meningen lopen uit een, goed om te zien.

 

Ik ben en blijf sceptisch over het anoniem bellen. Heeft voor mij met vertrouwen te maken. Zoals ik in het forum aan gaf, heb ik na wat tips mijn voicemail weer aan gezet. Het heeft mij ook doen stil staan wat mijn doelgroep hierbij voelt.

 

En laten we het vooral luchtig houden, zo erg is het ook weer niet, mijn toon was niet heel vrolijk in de eerste post, dat had ik wat kleiner kunnen uitdrukken.

 

Toch vind vind ik het anno 2013 gewoon niet netjes, dat is mijn mening en daar zal ik bij blijven. Wat ik mij voorgenomen heb is om hier over heen stappen -zie dit topic- en mij aan te passen.

 

Daarom hoop ik dat het mij nu beter bevalt. Dank voor de kritiek, daar word ik alleen maar beter van.

 

 

piepersav.com | #content abonnementen | #video pakketten | digital ID | #social #media | copy | #online vindbaarheid | essentieel online bestaan

Link naar reactie

Arrogant zou ik het niet noemen, eerder egocentrisch en een tikkeltje hypomaan. Alsof men er op uit is om jou te storen. En jouw tijd te verspillen nu je moet nadenken over anonieme telefoontjes. Ik ben het met je eens dat verkooptelefoontjes lastig kunnen zijn en zeker als die verkopers doordrammen. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom veel mensen hun telefoonnumner afschermen, om de kans te verkleinen dat iemand het registreert en doorverkoopt. Zo is het cirkeltje redelijk rond.

 

Gewoon vriendelijk roepen 'nee dank u' en neerleggen. Niet over opwinden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.