• 0

Thuis Pc-service bedrijfje beginnen

Beste mensen,

 

Ik ben Daniel en ben op het moment 18 jaar.

Ik zit in het 2de jaar van de niveau 4 opleiding ICT-Beheer, en heb hier erg veel plezier in.

 

Nu lijkt het me wel een idee om thuis een pc reparatie/verkoop bedrijfje te beginnen.

Denk aan:

Bij mensen thuis pc's repareren,opschonen, noem maar op.

Bij grotere problemen de pc meenemen naar huis.

Hardware en software verkopen.

Etc.

 

Ik ben zelf van mening dat ik genoeg ict kennis heb om hieraan te beginnen.

Er is naast mijn slaapkamer nog een kamer over, die ik eventueel zou kunnen gebruiken als reparatie ruimte.

Ook vervoer is geen probleem (Auto van ouders)

 

Ik woon in een klein dorpje met zo'n 1500 inwoners.

Er is hier nog één ander computer bedrijfje, maar deze man is ook boer, dus hij is vaak niet thuis.

 

Zou het mogelijk zijn om een deal te sluiten met bijvoorbeeld dynabyte, dat ik alle componenten bij hun koop met 10% korting oid?

 

En waar moet ik verder op letten?

 

Alvast bedankt,

 

Daniel.

 

 

We don't byte!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou het mogelijk zijn om een deal te sluiten met bijvoorbeeld dynabyte, dat ik alle componenten bij hun koop met 10% korting oid?

 

Ondernemen is doen. Als je wil weten welke volumekorting je kan krijgen bij een leverancier dan zal je deze moeten bellen, aanschrijven, mailen of bezoeken.

 

Daarnaast is de pc verkoop volledig in elkaar gezakt ten voordele van dure wegwerp ondingen (tablets/smartphones).

 

Leuk als hobby/studenten project maar ik zou er niet te veel van verwachten.

 

Link naar reactie
  • 1

 

 

Leuk als hobby/studenten project maar ik zou er niet te veel van verwachten.

 

 

Nou dan doe ik even lekker tegendraads, ik denk wel dat je er wat van kun verwachten (het idee, je woonplaats 1500 man vind ik wat klein)

 

Schoenmakers draaien overuren in crisis tijden. Zo is het ook met pc's. Ik denk alleen dat je je niet moet "vergrijpen" aan de hardware, moet je je niet mee bezig houden. Nieuwe harde schijf nodig? Rij maar naar de media markt, voor de klant, geef hem het bonnetje en factureer alleen je inbouw prijs.

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk dat er nog kan verdiend worden aan pc herstellingen indien je dit goedkoop kan aanbieden en indien je een goede instroom van klanten hebt.

 

Een computerwinkel waar de klant zelf zijn pc naar toe brengt en waar de medewerkers aan meerdere computers tegelijk kunnen werken is rendabel. Stel je moet windows xp herinstalleren en vervolgens office en een AV-pakket. Als je dit bij de klant ter plaatse doet, sta je 90% van de tijd met je vingers te draaien en dien je de volledige installatietijd te factureren.

 

En met de huidige nieuwprijzen wordt het al snel oninteressant.

 

Maar idd, een goede computerzaak heeft nog een goede boterham aan herstellingen. Vooral te maken met malware en falen van anti virus programma's en het feit dat de gebruiker zijn persoonlijke foto's en documenten wil recupereren.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

. Vooral te maken met malware en falen van anti virus programma's en het feit dat de gebruiker zijn persoonlijke foto's en documenten wil recupereren.

een PC-dokter zal best wat vraag naar kunnen zijn, meesten hebben geen idee hoe het allemaal moet werken..

hoor vaak om mij heen dat mensen trage systemen hebben en het woord 'firewall' niet eens kennen!

 

in plaats van Dynabyte zou ik eerder (technische) groothandels benaderen? kan je wellicht meer korting bedingen.

als je zelf 15% marge op de onderdelen kan rekenen helpt dat natuurlijk wel om de inkomstenstroom op gang te houden.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties,

 

Ik hoef er uiteraard niet mijn brood mee te verdienen, want ik woon nog thuis,krijg studiefinanciering etc.

Maar het is altijd leuk om nog wat extra bij te verdienen.

 

Het idee was ook om iets op te richten wat zich niet specifiek richt op reparaties, maar ook opschonen,Half-jaarlijkse onderhoudsbeurt,Soort van backup service,Eventueel kleine cursussen.

 

Verder kies ik ook voor:

No cure no pay

Geen voorrijkosten.

 

Kwa betaling dacht ik aan een uurloon van ongeveer 25 euro.

 

 

Wanneer ik dit alles een beetje uitgewerkt heb, ga ik me natuurlijk ook netjes inschrijven bij de KvK.

We don't byte!

Link naar reactie
  • 0

Voor wat betreft de naam zou ik praktisch denken.

Als je in een dorpje woont en wellicht wat kleine dorpjes in de omgeving, denk ik dat je niet een fancy naam moet zoeken als snakebites oid, maar gewoon een naam die jan en alleman snel kent.

" Je moet bij Daniel de computerboer zijn" is natuurlijk wat snel de rondte in moet gaan.

 

dus gewoon een naam waarin direct duidelijk is wat je doet.

 

computerreparatie Daniel bijvoorbeeld.

paar advertenties in het plaatselijk krantje. Bord in de tuin. Paar flyertjes in de bus en Daniel is bekend.

 

zoiets zou ik doen :)

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

een PC-dokter zal best wat vraag naar kunnen zijn, meesten hebben geen idee hoe het allemaal moet werken..

hoor vaak om mij heen dat mensen trage systemen hebben en het woord 'firewall' niet eens kennen!

 

Ach man, je moet eens weten hoe vaak ik bij mensen 'trage' pc's zie, terwijl het gewoon duo cores van minstens 3 ghz zijn, maar met slechts 512 Mb ram. En dan besluiten ze doodleuk om maar gewoon een nieuwe pc te kopen, terwijl een simpele geheugenuitbreiding wonderen doet.

 

Ik blijf het echt belachelijk vinden dat er nog pc-winkels zijn, die op die manier goedkope pc's proberen te verkopen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inderdaad een vriend die web design doet, dus hij is een site voor me aan het maken.

Toevallig doet zijn broertje mediavormgeving, dus ik heb ook gelijk een logo :).

 

Wel grappig, want hij wou het gratis doen omdat ik gister zijn pc gerepareerd heb.

We don't byte!

Link naar reactie
  • 0

aangezien de steeds groter groeiende groep aan 50 plussers (doelgroep die nogal wat centen op de bank heeft) zou ik idd service , verkoop en onderhoud gaan verlenen aan laptops , daar zie je al een aantal jaren omzetstijging in.

en juist die doelgroep heeft behoefte aan service en onderhoud.

 

just my 2 cents

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even een voorbeeldje van hoe het er tot nu toe uitziet.

Dat blauwe is natuurlijk om aan te geven waar de content komt, dus dat is straks niet meer blauw.

 

http://www.swiereshag.nl/daniel/#

 

Ik zou het advies van Annedien nog eens lezen en het geheel wat minder hip maken. Het past namelijk niet bij je doelgroep. Die slangenkop doet mee meer denken aan een tattooshop dan aan pc reparatie. Pas op dat je te weinig vertrouwen uitstraalt en mensen wegjaagt.

Link naar reactie
  • 0

weet je ook al waar jeje inkoop gaat doen? ik zou het logo idd lekker fris en simpel houden zodat mensen het onthouden. bijvoorbeeld compuservice zuid of compukarel enz

 

of je houdt rekening met de toekomst en noemt het bijv. (achternaam) automatisering

 

wie weet ga je later ook meer bedrijven doen enz, exchange etc etc.

 

heb zelf ook een computer bedrijf en dat heet achternaam ict

Creatieve ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je zo'n service gaat beginnen. Zou ook bij mij in de plaats moeten zijn. Ik ken veel mensen met een computerprobleem en wordt regelmatig gevraagd dit op te lossen. Die 'klanten' wil ik GRAAG doorverwijzen. ;D

 

Wat vormgeving en logo betreft zou ik het niet te fancy maken. De slangenkop is teveel rock en tattoo en zou mij niet tot contact opnemen aanzetten. Geef je vormgever de opdracht om aan te sluiten bij de doelgroep. Verder vind ik het een kracht dat je een jonge ondernemer bent die ter zake goed is opgeleid. Dat heeft bij mij een hoge gun-factor omdat ik dat 'leuke knulletje wel wil sponsoren' ;). Kan je mooi gebruiken.

 

Klanten kan je heel goed via Facebook binnenhalen denk ik (dat ik dat toch opschrijf). Heb je wellicht meer aan dan je website, maar zou ik zeker als aanvulling gebruiken. Een PC mannetje is toch veel van horen zeggen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 318 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.