Ga naar inhoud
  • 0

B/L A bill of lading Verkeerd ingevuld

Junior     6 0

Hallo,

wij hebben vorig jaar november een verhuiscontainer verstuurd naar Brazilie.

Met de nodige vertraging op 26-12-2012 aangekomen.

2.5 halve week gewacht dat die eindelijk kon worden vrijgegeven.

Maar helaas was er weer een probleem.

De bill of lading / B/L was niet correct ingevuld.

Het nummer op het dokument komt niet overeen met het nummer van de container.

Voor het vervoer heb ik de expediteur Rotra ingeschakeld, Rotra heeft de container met MSC laten vervoeren naar Brazilie.

Wie is aansprakelijk voor de extra kosten en wie gaat die kosten betalen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     6,2k 290

Jij betaalt een vervoerder voor de goede uitvoering van een transportopdracht. Als de vervoerder een administratieve fout maakt is die (in mijn mening) verantwoordelijk voor de afhandeling en eventuele directe financiële gevolgen. Natuurlijk niet de indirecte gevolgen. Het is redelijk dat de vervoerder de fout zelf corrigeert.

Link naar reactie
  • 0
Legend     929 20

Heeft Rotra zelf een z.g house b/l opgemaakt? En heeft men aangegeven hoe een verkeerd container nummer op de B/L is terecht gekomen. Dit zou in de basis niet zomaar moeten kunnen tenzij je met een apart software systeem werkt. In het container nummer zit namelijk een controle cijfer verborgen. Dit om dit soort "tik" fouten te voorkomen.

Mocht het inderdaad om een "tik" fout moet Rotra dit voor je oplossen zonder kosten. De aansprakelijkheid in de gevolg schade is een lastig verhaal dat hangt van veel factoren af maar in de regel is men daar niet voor verantwoordelijk.

 

 


Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0
Legend     344 9

Hoi Marvin,

 

Om hier een goed antwoord op te kunnen gegeven is het belangrijk om te weten wat er precies fout is en op wat voor B/L deze fout gemaakt is. In sommige gevallen zijn er twee b/l's. De ene b/l komt dan van de rederij af (in dit geval MSC) en in het tweede soort is dan een hier al eerder genoemde house b/l (deze komt af van Rotra). Wanneer de fout alleen in de laatste zit hoeven er geen problemen te zijn moet alleen de master gebruikt worden maar staat deze in de master dan is het lastiger.

 

Groeten,

 

Roy


Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0
Legend     929 20

blijft een beetje een vreemd verhaal. Een verkeerd container nummer op de master/rederij B/L is bijna onmogelijk. Als het container nummer inderdaad verkeerd vermeld is dan is dit het probleem van Rotra/MSC. Maar even wat anders is de container inmiddels wel aan jullie geleverd?

 


Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0
Legend     929 20

begint nu langzaam een echt vreemd verhaal te worden! 2 cijfers van het container nummer die op de B/L ontbreken? Kan je een kopie hiervan sturen (mag per PM) want iedereen die in de scheepvaart werkt weet dat een normaal container nummer bestaat uit

 

4 letters

6 cijfers + 1 controle cijfer

.... maw 2 cijfers die opeens ontbreken is heel erg vaag!


Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    10 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.