• 0

Mijn webwinkel(tje) [baby- en kinderkleding]

Omschrijving van je concept:

Een webwinkel voor baby en kinderkleding.

 

www.kiddiezzz.com

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het boek webwinkeltactieken gelezen

Veel op het forum hier lezen

Naar beurzen geweest

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een goede klanten kring opbouwen en veel plezier hebben in het onderhouden van mijn website en de verkoop van baby en kinderkleding

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Waarschijnlijk niet heel veel aangezien de webwinkels als paddestoelen uit de grond springen.

Maar door alles "netjes" volgens de regels te doen probeer ik me toch een beetje te onderscheiden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik lees al een tijd mee en probeer zoveel mogelijk informatie in mij op te nemen, maar soms gaat het me allemaal net even iets te snel als ik al die termen etc. hier lees.

Mijn webwinkel is online gegaan op 2 januari 2013 en dit wil ik graag met jullie delen!

Alle reacties zijn welkom

 

 

kiddiez.JPG.6ffed119ccd340c169b3814dbcee5ff8.JPG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Paar punten die me opvallen:

 

- Bij leveringsopties kan ik alleen ophalen kiezen. Je verzend dus niet?

- Ideal is wel een optie, maar op je homepage staat nog steeds dat dat volgende week pas werkt.

- Ik wil geen mejesus lang formulier in moeten vullen om te mogen bestellen. Echt niet.

- Ik vind je site erg roze. Het impliceert dat je meisjeskleding verkoopt, maar je verkoopt ook jongenskleding.

- Je doelgroep is enorm actief op Facebook, maar jouw FB icoontje staat helemaal onderaan alleen te zijn. Daar kun je echt meer mee doen. Vervang dat nieuwsbrief blok eens door een leuke FB actie.

- "accesoires" is met dubbel -s.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik moet zeggen je noemt een aantal punten op wat me totaal niet opgevallen is, omdat ik er dagelijks met mijn neus opzit waarschijnlijk.

Dit schud me wel even wakker.

Wilde zeggen er staat ideal betaling bij maar wat je zegt er staat niet bij verzenden.

Ik ga er gelijk mee aan de slag.

 

Link naar reactie
  • 0

enkele punten nog van mij:

- mensen welkom heten in je shop is not done, daar ben je 10 jaar te laat met je shop voor begonnen.

-Als ik je shop open, zie ik op het scherm enkel tekst, ik zie niet direct wat er te koop is. Mensen lezen niet, die scannen een pagina. En als na enkele seconde niet duidelijk is of ze op de juiste shop zitten, zijn ze weg. M.a.w., fleur je homepage op met fotos zodat je direct ziet wat er te koop is. kijk bv. is naar kleertjes dot com of bij zalando bij de kinderkleding, daar zie je direct waar je beland bent.

- Actie ondernemen, dat is wat je klanten moeten doen. Nodig ze uit om iets te ondernemen, alles is in het roze, zelfs je winkelkarknopje. Als ze geen actie ondernemen, ga je ook niks verkopen. Laat je primaire taken eruit springen, nu is alles eenheidsworst.

-noem je homepage in de balk van boven home, en niet beginpagina. Het is nobel van je dat je eens iets anders probeert, maar mensen zijn gewoontedieren, en home kennen ze, beginpagina, daar geraken ze van in de war.

-je aanbod is pover, waarom zou iemand bij jou kopen en niet ergens waar ze een grotere keuze hebben? Je geeft aan dat je nog veel producten moet aanvullen, doe dit dan ook zo snel mogelijk.

-ik vrees dat er niet veel verkocht gaat worden in deze winkel, want deze heeft echt geen professionele uitstraling, eerder een zolderkameruitstraling. Bezoek je concurrenten eens, en bekijk hoe zij de mensen aanzetten tot actie. En bouw je webwinkel op die manier op of laat mensen met kennis dat opbouwen.

 

Ja, harde kritiek, en ik hoop echt dat je binnen een tijdje me lik op stuk kunt geven en mijn ongelijk kunt bewijzen doordat deze webwinkel wel gaat lopen. Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en zoals ik nu de webshop zie gaat ie je alleen maar geld kosten, vooral aan verouderde voorraad waar je mee gaat blijven zitten.

 

Toch wens ik je veel succes hoor. Deze kritiek is er niet op gericht om je af te breken, wel om je ogen open te laten gaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens door de ogen van een bezoeker naar je website:

 

"De website wordt dagelijks bijgewerkt en aangevuld" - van een webwinkel verwacht ik niet anders, dus dat hoef je niet te zeggen

 

"Vanaf volgend weekend zal er een groot deel van alle mappen bijgevuld worden." - hoezo "mappen"?

 

"Het zal nog even duren voordat hij helemaal "up-to-date" is" - als je vindt dat je website voor een bezoeker (nog) niet interessant is, dan moet je hem niet online zetten; als dat wel zo is, dan moet je je niet bij voorbaat verontschuldigen

 

"Alle kleding die hier word aangeboden is nieuw met kaartjes tenzij anders vermeld" - een bezoeker zal er in eerste instantie van uitgaan dat je nieuwe kleding aanbiedt, dus draai dat om: "naast nieuwe kleding bieden wij af en toe ook goede tweedehands kleding aan, dit staat dan duidelijk bij het artikel vermeld"

 

Volgens mij is dat "jurkje met stippen" op de eerste foto niet alleen een andere kleur, maar ook een ander jurkje ...

 

Je gebruikt "je" en "u" door elkaar, maak dat consistent.

 

Link naar reactie
  • 0

ik ben erg van het roze maar dit gaat zelfs mij te ver! ik zou de achtergrond heel rustig houden dus zowel links als rechts als in het midden.Het bovenste tekstvak (welkom) zou ik weghalen, zoals al eerder gezegd, mensen willen plaatjes zien, wat is er te koop.

 

Zoals het nu is, is het voor mij (en ik ben doelgroep) niet zo aantrekkelijk om verder te gaan dan de eerste pagina. Zie ook de andere reacties.

 

(je onderscheidend vermogen lijkt nu dus vooral roze te zijn ;-))

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste nancytjuh,

 

welkom op Higherlevel. Een aantal dingen valt mij op:

 

[*]Description metatag kun je beter anders invullen.

 

[*](sub)categorieën of filters starten op maat i.p.v. wat gebruikelijk is op jongens/meisjes en vervolgens type kledingstuk. Biedt jouw webshopsoftware hier geen oplossing voor met maatvarianten? Deze structuur verbreek je vervolgens met de 'one size fits all' artikelen en accessoires.

 

[*]Meestgestelde vragen is eerder veelgestelde vragen.

 

[*]Telefoonnummer op de homepagina ontbreekt terwijl je nog heel veel witruimte bovenaan hebt.

 

[*] Noem eveneens het vaste verzendbedrag daarbij voor duidelijkheid.

 

[*]Ik zou de opmerkingen over het beperkte assortiment pareren met uitbreiding, je verkoopt in ieder geval dure merken!

 

Let even op met de domeinnamen en handelsnamen. Parkeer in ieder geval de .nl. En zoek uit of je geen problemen kunt verwachten met de gekozen naam.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waarom heb je voor biedmeer gekozen? Speciale reden?

 

Gaat er meer assortiment komen of is dit het? Erg weinig nog.

 

Danny

 

 

ik heb een aantal gratis accounts geprobeerd o.a bij seo shop, mijnwebwinkel, winkelkarretje en biedmeer was voor mij het makkelijkst in de omgang met de meeste mogelijkheden.

Open source is voor mij geen optie omdat ik daar gewoonweg te weinig verstand van heb.

En uiteraard komt er meer assortiment bij ben druk bezig met groothandels etc.

Link naar reactie
  • 0

Vind het er opzich best grappig uitzien, alleen zou ik de producten (kleding) ook professioneel laten fotograferen. De foto's schrikken mij nu af, en dat is zonde. Het is nu je winkel, en een winkel moet er tip top uitzien willen mensen kopen.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nancy,

 

Ik wil niet bevooroordeeld reageren maar volgens mij is er toch niets uitgebreider dan SEOshop. Dat biedmeer de meeste mogelijkheden heeft betwijfel ik.

 

Een aantal tips:

- Geen consistentie in taalgebruik. De ene keer lees ik '14' de andere keer lees ik 'veertien'.

- 2 weken om geld terug te storten? Waarom duurt dit zo lang bij een webwinkel die wordt beheerd door 1 persoon?

- word = wordt op diverse plekken.

- Veelgestelde vragen geven geen duidelijk antwoord op de vraag. Wanneer een faq het volgende meldt: 'Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?' verwacht ik ook een antwoord op de vraag wanneer mijn bestelling wordt afegleverd. Niet dat je bestellingen op een zaterdag avond nog de deur uit doet. Want menig consument zal niet kunnen ruiken dat de bestelling dan pas dinsdag wordt bezorgd in een regulier geval.

- Extra melding bij het winkelmandje dat een product niet op voorraad is, is 1 stap te veel. Dit kun je het beste direct bij het product vermelden.

- Leuk: een cadeau tip. Maar toch weer jammer dat er weinig 'cadeau achtigs' aan zit verbonden. Inpakpapier? Ziet de ontvanger de prijs van de artikelen? Krijgt de ontvanger de factuur ook mee?

- E-mail adressen in een gastenboek weergegeven? Wat is hier de toegevoegde waarde van? Dit is niet slim.

 

Als ik op zoek zou zijn naar kleding voor mijn dochter, dan wil ik toch wel wat meer weten dan:

'' Meisjes maat 110 / 3 delig setje vest, rokje, shirt

3-delig-setje-vest-rokje-shirt

Super leuk 3 delig setje

bestaande uit: shirt korte mouwen, rokje met kant, vestje ''

- Zoals onder andere: wasvoorschrift, materialen en wat duidelijkere foto's.

- 1 tot 5 werkdagen. Kan dit echt niet specifieker?

- Ik begrijp vrij weinig van de maattabel. Misschien iets duidelijker maken.

- Soms lijkt het alsof er Kidiezzz op de t-shirts staat gedrukt. Lijkt me ook niet heel erg handig.

- Nieuwsbericht met de tekst ' Er is vandaag weer nieuwe kleding aan de site toegevoegd. ' voegt vrij weinig toe aan het nieuwsbericht. Wat is er nieuw?

- Volgens mij staan je AV dubbel.

- Je AV voldoen niet aan de informatieplicht, zie ook het desbetreffende wetsartikel in BW7 voor koop op afstand.

- Op je site vermeld je 14 dagen retourtermijn, in je AV 7 werkdagen. Welke is het nou?

- Gebruik alinea's in je AV. Het is nu niet leesbaar.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals bedankt voor de nieuwe reacties.

En ja RicardoV seo shop is uitgebreider dan Biedmeer, daarom zei ik ook: "biedmeer was voor mij het makkelijkst in de omgang met de meeste mogelijkheden"

Ik vond Seo-shop een beetje teveel knopjes en daarbij komt dat je voor veel extra opties moet betalen.

_____________________________________________________________________________________

"Meisjes maat 110 / 3 delig setje vest, rokje, shirt

3-delig-setje-vest-rokje-shirt

Super leuk 3 delig setje

bestaande uit: shirt korte mouwen, rokje met kant, vestje ''

- Zoals onder andere: wasvoorschrift, materialen en wat duidelijkere foto's.

______________________________________________________________________________________

Klopt dit moet ik wat beter specificeren alleen een betere foto kan niet want dit is al een proffesionele foto.

 

 

Verder ben ik nu bezig met een pull-down menu, hoop dat dat het zoeken wat specifieker kan maken ipv meisjes dan nogmaals de maat erbij zoeken.

 

Maar ben niet zo'n grote computer nerd zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hadden dus beetje bij beetje leer ik steeds wat bij en word het nog wel wat (althans dat hoop ik dan).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.