• 0

Fraude

Hoi allemaal,

 

Ik zit met een issue waarbij jullie mij wellicht zouden kunnen adviseren. Mij is te oren gekomen dat er in een blad is geadverteerd door anderen onder de naam van mijn bedrijf. Mensen werden opgeroepen een duur 0900 nummer te bellen waar zij zich konden inschrijven als enquêteur. Vervolgens moesten zij veel informatie doorgeven. Deze organisatie gebruikte ook de algemene voorwaarden van mijn bedrijfje tezamen met ons adres (allemaal terug te vinden op onze website). Doordat alle contact van de fraudeur telefonische verloopt, hebben mensen niet door dat het om een fraudeur gaat. Ik heb zowel het 0900 nummer van de fraudeur en de naam van het blad waar een advertentie is gezet door de fraudeur. Wat zouden jullie voor vervolgstappen aan mij aanbevelen in deze situatie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het hier werkelijk om een fraude zaak gaat loop je natuurlijk eerst even langs het Politie bureau.

Daarna langs de KvK om te kijken of zij over dergelijke zaken oplossingen / informatie hebben.

 

En wellicht is het verstandig om, als het hier werkelijk om fraude gaat, alvast op zoek te gaan naar een advocaat. Al ben jij niet de gene die het "strafbare" feit gepleegd heeft, gedupeerden zullen waarschijnlijk wel bij jou langs komen om verhaal te halen.

 

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd denk ik niet dat het de politie veel kan schelen hoor, die noemen zoiets ofwel 'een civiele zaak' ofwel 'geen prioriteit' - toevallig dit verhaal al gelezen?

 

Naar KPN stappen om het nummer te blokkeren lijkt me wel een goed idee - als ze meewerken is het in no-time opgelost.

 

De juridische weg zal je vast veel geld kosten, en daar zal ook de nodige tijd overheen gaan terwijl je gewoon schade blijft ondervinden.

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd denk ik niet dat het de politie veel kan schelen hoor, die noemen zoiets ofwel 'een civiele zaak' ofwel 'geen prioriteit' - toevallig dit verhaal al gelezen?

 

Geeft alweer aan dat misdaad loont.

 

Toch is het zo dat je beter staat als je even bij de politie langs bent geweest, al is het maar dat gedupeerden erop gewezen kunnen worden dat dit geval "bekend" is. Het is natuurlijk van de dollen, als er geen proces verbaal wordt opgenomen van dit soort zaken.

 

En wellicht kun je ook eens kijken op de Opgelicht! site van het gelijknamige Tros programma.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.