• 0

Wat vinden jullie: advertentiesite en advertentiekrant gouden combinatie?

Ik heb een concept voor een advertentiesite dat in de eindfase van ontwikkeling is,e n nu denk ik erover om dit te combineren met een eigen advertentiekrant; tegen betaling kunnen klanten de advertentie doorplaatsen. Ik heb wat offertes opgevraagd voor drukwerk & verspreiding; bij een oplage van 50K, 12 pagina's en 20 advertenties op een pagina, is de kostprijs voor een advertentie ca. 12 euro.

 

Ik hoef niets aan de krant te verdienen, het is slechts bestemd voor om met een gesloten beurs de naamsbekendheid te promoten.

 

Wat vinden jullie van het advertentietarief? Zou een autohandelaar of een makelaar tegen dit tarief een advertentie willen plaatsen? Wat zou je als particulier willen betalen voor een advertentie van bijv. je huis?

 

Ik heb even een screenshot toegevoegd om een idee te geven hoe het er ongeveer uit gaat zien.

 

Edit: titel verduidelijkt en naar het juiste board verplaatst.

markt-tabloid.thumb.jpg.108ff57b08449a2544318d5e6b618b43.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

weer een advertentiesite, nummer zoveel.. aan mij ga je niets verkopen (persoonlijke mening).

 

waarom zou een ondernemer jou 12 euro (of meer) betalen voor een krant die wellicht niet eens wordt gelezen?

wat heb jij voor argumenten waarmee je de potentiele adverteerde gaat overtuigen?

ook enig idee hoeveel tijd je daarin moet investeren om voldoende betalende adverteerders te werven?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik denk wel dat een advertentie concept een kans heeft, het moet wel relevant zijn.

Het beste voorbeeld is Google Adwords, niemand zou op de ads klikken als deze voor de gebruiker niet relevant waren.

 

@janieta80

Ik denk niet dat je succes zal hebben, alg. advertentie sites zijn erg moeilijk te promoten en zonder traffic zal je geen advertentie verkopen (of je hebt een erg goed verkoop team, maar dat kan je met 12 euro/ad niet betalen)

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

 

Check deze eens in de UK.

 

Gratis adverteren (voor particulieren) in regio-weekblad.

 

Friday-Ad was founded in 1975 when the current owners realised there was an untapped market for local advertising. Looking to buy a second hand car, they found they had to travel long distances to find one.

 

Together, they launched the first edition as a four-page advertiser in Uckfield, Sussex.

 

Today, with over 400,000 copies of Friday-Ad printed and over 1 million readers every week, Friday-Ad has become the largest Independent publisher in the UK, with over 20,000 businesses advertising their products and services. There is even an edition on the Costa del Sol in Spain!

 

Moving with the times, Friday-Ad.co.uk has developed into one of the UK's leading classified websites with over 362,000 ads online each week and a total of 226,000 visitors per week and 2.5 million page impressions. The Friday-Ad web group comprises 75 websites, covering everything from motors to jobs, pets to property.

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.