• 0

reactie bank op ondernemersplan

Ik had een flexibel krediet aangevraagd omdat ik toch een cashflow probleem voorzag. Vandaag kreeg ik reactie van de bank op mijn ondernemersplan:

 

'een goed en leuk plan waar goed over nagedacht is'

 

Krediet was geen probleem. (Nu aan het einde van de dag blijk ik het krediet al niet meer nodig te hebben, dankzij een afkoop die ik met mijn exwerkgever heb kunnen regelen, dit had ik als optie achter de hand maar leek op de lange baan geschoven te gaan worden).

 

De duurbetaalde adviseur van mijn man had mijn plan ook bekeken, zijn commentaar: met dit plan krijg je nooit een krediet.

 

Nou mensen zo zie je maar weer: geloof in je eigen kracht en in je eigen verhaal. Ik ben zeer blij dat ik de adviseur genegeerd heb.

 

1 van de dingen over ondernemerschap die ik de laatste weken zowiezo al heb geleerd: ben enigszins eigenwijs!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het doel is in principe dat derden zich een beeld kunnen vormen van de vermogensopbouw van de vennootschap. Ter bescherming van potentiële crediteuren. Dat doel wordt nauwelijks bereikt met de publicatieplicht. Ik heb heavy-user van KvK data, maar kan weinig met de jaarrekeningen die aldaar gepubliceerd zijn. Het is verouderd en de toelichting ontbreekt vaak omdat voor veel bedrijven een beperkte publicatieverplichting geldt. Ik gebruik deze stukken alleen voor een eerste indruk. Voor het echte werk (bedrijfswaardering, financieringsaanvragen, etc.) vraag ik bij de onderneming de volledige jaarrekeningen en forecasts op.

stel je gaat alleen failliet op fiscus. is het dan wel verdedigbaar dat je niet op tijd was? Fiscus heeft betere bronnen.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.