• 0

wat voor verzekering af te sluiten bij eigen bedrijf naast vaste baan?

beste leden van het HL forum,

 

al enkele maanden lees ik fanatiek het forum, ik haal er zeer veel informatie uit, maar eigenlijk nooit iets gepost. Op dit moment heb ik een vraag waar ik zelf niet meer zo goed uitkom, ik hoop dat er enkele HL mij verder kunnen en willen adviseren.

 

al enkele jaren werk ik als veiligheidskundige in vaste dienst bij Justitie.Tijdens mijin studie (alweer 10 jaar geleden) ben ik begonnen met op freelance basis af en toe een veiligheidskundige opdracht te maken.

Dit ben ik altijd blijven doen. De laatste 4 jaren zijn de freelanceopdrachten vrij vaste opdrachten geworden met vaste opdrachtgevers die mij inschakelen als ze een opdracht hebben. Het om zo'n 10 vaste opdrachtgevers.

 

Alles gaat op basis van vertrouwen, ik heb geen vaste voorwaarden, noch verzekeringen afgesloten....

 

Echter, nieuw jaar, wat nieuwe klanten, vanaf nu ga ik het goed aanpakken...

ik ben hard bezig algemene voorwaarden op te stellen, maar ik wil me ook gaan verzekeren voor het geval dat. Wat voor soort verzekering kan ik het beste nemen? Volstaat alleen WA?

 

mijn excuus alvast, ik heb me nooit hiermee bezig gehouden en ben echt een nitwit op dit gebied.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
ik ben hard bezig algemene voorwaarden op te stellen, maar ik wil me ook gaan verzekeren voor het geval dat. Wat voor soort verzekering kan ik het beste nemen? Volstaat alleen WA?

 

mijn excuus alvast, ik heb me nooit hiermee bezig gehouden en ben echt een nitwit op dit gebied.

 

Ik sluit mij (hoe kan ik ook anders) aan bij het advies van Steven: neem contact op met een verzekeringsadviseur en laat je voorlichten over de risico's, voorwaarden, tarieven en de voornaamste afwegingen om een risico bewust zelf te dragen of te verzekeren.

 

Heel ruw de situatie inschattend op basis van de summiere info die je geeft:

[*]je bent/blijft fulltime in loondienst, de inkomsten als ondernemer zijn bijverdiensten. Grote kans dat je deze aanvullende inkomen in geval van ziekte zou kunnen missen, idem voor jouw nabestaanden bij eventueel overlijden; in dat geval hoef je geen aanvullende voorzieningen te treffen tegen arbeidsongeschiktheid of overlijden.

[*]je hebt nog geen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (zaak- en letselschade). Dat lijkt mij een must have: ga dit in ieder geval regelen!

[*]jouw opdrachten werken op basis van vertrouwen. Er zijn geen algemene voorwaarden. Dat laatste lijkt mij niet per sé noodzakelijk, zolang de opdracht en de bijbehorende spelregels maar wel schriftelijk worden vastgelegd in een overeenkomst van opdracht. Misschien is het - met behulp van jurist of advocaat - opstellen van een standaard contract met basis spelregels wel verstandig.

[*]denk ook eens aan brancheverenigingen, zoals de AVAG: wellicht dat die ook een goede set algemene voorwaarden aanbieden voor leden

[*]de verantwoordelijkheiden van een veiligheidskundige zijn de laatste jaren toegenomen. Met name als je actief bent als HVK voor industriële organisaties of als je als expert wordt ingeschakeld door MKB-bedrijven loop je een reëel risico op beroepsaansprakelijkheid. Ik zou in ieder geval aanraden om daar offertes voor op te vragen: dan weet je in ieder geval tegen welke kosten en voorwaarden je dit risico nu of later kunt afdekken.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

ontzettend bedankt beide voor de informatie. Inderdaad een beetje summiere informatie van mijn kant uit, maar dit is alle informatie die voorhanden is.

 

ik ben van plan mijn vaste baan ernaast te houden, al zit ik de laatste tijd er wel aan te denken om naar 27 vaste uren te gaan zodat ik wat meer lucht overhoud in de avond-uren en in de weekenden en ik de overige 2 doordeweekse dagen met mn bedrijf bezig kan zijn.

 

Toen ik begon met opdrachten (inderdaad HVK voor MKB) deed ik alleen onderaannemingsopdrachten. Ik ging ervan uit dat ik geen verzekeringen af hoefde te sluiten omdat ik in opdracht voor een bedrijf werkte.(??!)

De laatste jaren heb ik regelmatig opdrachten van ze, evenals soms opdrachten onder eigen naam. Vandaar ik me ging afvragen wat voor verzekeringen ik zou moeten afsluiten, ook omdat mijn bedrijf nog steeds een stijgende lijn vertoont en ik professioneler wil worden.

 

ik ben altijd een beetje huiverig tegen verzekeringsadviseurs geweest, ik heb altijd het idee dat ze je zoveel mogelijk aan proberen te smeren, daarom wil ik een beetje goedbeslagen ten ijs komen voordat ik eea aflsuit. Arbeidsongeschiktheid en overlijden is idd geen probleem, die wil ik niet aflsuiten. (ivm vaste baan daarnaast). Blijft over bedrijfsaansprakelijkheid en beroepsaansprakelijkheid. Is dat voldoende? Of kan je beroepsaansprakelijkheid ook tackelen door goede algemene voorwaarden op te stellen?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.