• 0

Ondernemingsplan

Ik ben dit weekend begonnen met een ondernemingsplan.

 

Ik weet nog niet of ik het ga gebruiken, maar de kans bestaat dat ik toch geld moet gaan lenen om een nieuwe groei spurt te gaan maken.

Juist dit laatste onderwerp vind ik erg moeilijk om te omschrijven, zonder al te technisch te worden.

 

Ik wil het plan niet online zetten, gezien de hoeveelheid prive gegevens en marketing opzet. Maar zou toch graag jullie mening willen hebben over het eerste opzetje, mits de inhoud geheim blijft.

 

Dus aan wie zou ik hem mogen mailen? ( Bij voorbaat excuses voor de spelfouten, maar word heeft een problemen met het nakijken, hij kan geen enkele fout vinden...)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

ik wil best wel een en ander doorlezen en er commentaar op geven. dus als je wilt mag je me pm sturen. Alleen bij pm kan ik nooit bijlagen bijvoegen dus kan je mijn email wel krijgen. uiteraard zal ik het vertrouwelijk houden.

 

Zelf afgelopen weken ook mijn nieuwe plan geschreven maar dan vanuit de insteek om helemaal niet van krediet afhankelijk te zijn op dit moment. heeft voor en nadelen maar het grootste voordeel vind ik toch mijn goede nachtrust. ;)

 

edit: bij deze het is al weer bijna middernacht ;D

Link naar reactie
  • 0

@Jasper,

 

Heb je plan al even snel gelezen. er vallen mij 2 dingen op: Er zitten best wel veel vaktermen in die voor een leek onbegrijpelijk zijn, ook de financiële man bij de bank zal daar weinig mee kunnen. dus kort aangeven waar een specifiek onderdeel voor is en wat het voordeel is als je er zelf over kan beschikken t.o.v. huren.

 

En zelf ben ik er al achtergekomen dat je een plan meer moet schrijven vanuit kansen dan problemen, dat geeft vaak een veel positiever beeld. dan krijg je ook enthousiastere reacties van degene die het moet beoordelen. :)

 

Ik ga er vanavond even verder mee aan de slag, heb je inmiddels ook een pm gestuurd.

Link naar reactie
  • 1

Beste Jasper, wij zijn ook op het moment bezig een nieuw bedrijfsplan te schrijven voor onze te verwachten groeispurt komende tijd. Hierbij heb ik me laten helpen door Syntens. Eén van de middelen waar ik grote hulp van heb gehad is de "klantervaringscirkel".

We zijn allemaal geneigd om vanuit ons bedrijf te redeneren en op die manier verwachtiingen en bedreigingen te formuleren die we onderweg tegen kunnen komen.

Kijken vanuit de klant en goed analyseren waar je als bedrijf waarde toevoegd en daar waar je alleen kosten toevoegd zonder waarde aan te brengen voor je klant opende mijn ogen.

Je krijgt een veel beter bedrijfsplan op deze manier.

Google maar even op klantervaringscirkel

Link naar reactie
  • 1

Jasper, mijn opmerkingen zijn per mail naar je onderweg. Globale strekking van het verhaal:

Presenteer je stelliger (geen ik wil, ik hoop), lever bewijzen, houdt het concreet en to the point. Beschrijf wat je bereikt hebt, wat je doelen voor komende periode zijn, wat je daarvoor nodig hebt en hoe je die noodzakelijkheden gaat verwerven.

 

Verder ben ik vergeten te vermelden dat je natuurlijk een trackrecord hebt om mee te pronken; doe dat dan ook. Is meer waard dan 1000 woorden met goede voornemens.

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 0

In dit kader: ik had mijn plan geschreven, heel uitgebreid, toen laten rusten, weken later toen ik een no-nonsens bui had alle overbodige ballast eruit gegooid. Alles wat iets weg had van 'ik wil' of 'ik wens' of als onzeker kon worden opgepakt eruit. Het is zo en zo gaat het gebeuren!

 

Het heeft mij zeer geholpen!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.