• 0

Wat is een redelijke aandelenverhouding?

Beste HL-ers,

 

ik ben bezig een nieuwe website op te starten met een programmeur. De achtergrond is als volgt: ik ben zelfstandig internetondernemer met een aantal websites. Nu heb ik een nieuw idee waar ik via-via een goede programmeur voor heb gevonden die het wil bouwen in ruil voor een deel van de aandelen. Qua uren zal hij er voordat de website opgeleverd wordt ongeveer 500 uur insteken en ik 175 uur. Daarna zullen we er beiden uren blijven insteken (ook afhankelijk van het succes uiteraard). De volledige inbreng van beide partijen staat hieronder. Ik ben erg benieuwd wat jullie zien als de meest eerlijke en redelijke aandelenverhouding hierbij? Alvast hartelijk dank.

 

Groet Peter

 

INBRENG

 

De inbreng is als volgt:

 

Programmeur:

 

-Bouwen van de website.

 

Ik:

 

-Bedenken en uitwerken van het idee.

-Uitgebreide briefing idee in functionele beschrijvingen en een compleet interactie-ontwerp aangeleverd aan de programmeur.

-Online marketing van het concept.

-Contacten in de branche om het idee snel uit te kunnen rollen en users aan te trekken.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat een karige omschrijving van de taken van de programmeur, die je kennelijk toch echt nodig hebt. 50/50 is een goede basis en laat je dan maar (extra) belonen voor de leads als het een succes wordt?

 

Wat levert een aandelenverdeling naar rato van de geinvesteerde uren?

Wat levert een aandelenverdeling naar rato van de geinvesteerde uren x gebruikelijk uurtarief?

Wie maakt welke kosten?

 

De programmeur investeert de helft of een kwart van zijn beschikbare tijd en heeft een (hoofd)inkomen nodig. Bouwt hij als idee zonder vergoeding voor uren en alleen aandelen als beloning? Of een mix van beide?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."