Na 14 dagen heb ik mijn klant een herinnering gestuurd omdat het factuur niet betaald was, wat kan gebeuren natuurlijk.
Tot mijn verbazing kreeg ik een mail terug met een enorm "lul" verhaal zo gezegd waar ik direct doorheen prik. Dit verhaal zal ik jullie ook besparen.
Ik heb uiteindelijk een incasso bureau ingeschakeld omdat de klant uiters onbeschoft was en het contact verbreekte.
Nu het incasso is ingeschakeld zijn we erachter gekomen dat deze klant dus onder bewindvoering staat wat mij vooraf totaal niet bekend was. Waarschijnlijk had ik dan geen zaken gedaan met hem.
De bewindvoerder heeft aangegeven aan mijn ingeschakelde incasso bureau dat mijn klant dus in enorme schulden zit ( een bedrag van xx.xxx welke grotendeels verwijtbaar ) waardoor hij op dat moment geen passend betalingsvoorstel kon doen.
De bewindvoerder heeft alleen aangegeven dat we voorlopig op de lijst van erkende schuldeisers staan.
Inmiddels zijn we zo'n 6 maanden verder waarbij er opnieuw contact is geweest deze maand, dit keer gaf de bewindvoerder aan dat er een gesprek zal komen tussen mijn klant en zijn mentor.
Ik heb totaal geen vertrouwen dat er iets goeds uit dat gesprek zal gaan komen, dus mijn vraag is wat is de volgende stap, wat kan ik doen om alsnog mijn factuur betaald te krijgen.
Naar eigen zeggen sta ik erg sterk, maar ben niet juridisch aangelegd.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michael89
Michael89
Hallo Allemaal,
Ik zit met het volgende.
Na 14 dagen heb ik mijn klant een herinnering gestuurd omdat het factuur niet betaald was, wat kan gebeuren natuurlijk.
Tot mijn verbazing kreeg ik een mail terug met een enorm "lul" verhaal zo gezegd waar ik direct doorheen prik. Dit verhaal zal ik jullie ook besparen.
Ik heb uiteindelijk een incasso bureau ingeschakeld omdat de klant uiters onbeschoft was en het contact verbreekte.
Nu het incasso is ingeschakeld zijn we erachter gekomen dat deze klant dus onder bewindvoering staat wat mij vooraf totaal niet bekend was. Waarschijnlijk had ik dan geen zaken gedaan met hem.
De bewindvoerder heeft aangegeven aan mijn ingeschakelde incasso bureau dat mijn klant dus in enorme schulden zit ( een bedrag van xx.xxx welke grotendeels verwijtbaar ) waardoor hij op dat moment geen passend betalingsvoorstel kon doen.
De bewindvoerder heeft alleen aangegeven dat we voorlopig op de lijst van erkende schuldeisers staan.
Inmiddels zijn we zo'n 6 maanden verder waarbij er opnieuw contact is geweest deze maand, dit keer gaf de bewindvoerder aan dat er een gesprek zal komen tussen mijn klant en zijn mentor.
Ik heb totaal geen vertrouwen dat er iets goeds uit dat gesprek zal gaan komen, dus mijn vraag is wat is de volgende stap, wat kan ik doen om alsnog mijn factuur betaald te krijgen.
Naar eigen zeggen sta ik erg sterk, maar ben niet juridisch aangelegd.
Gr, Michael
[Mod edit: spelfout in titel aangepast]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39969-klant-betaalt-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag