• 0

Klant betaalt niet

Hallo Allemaal,

 

Ik zit met het volgende.

 

Na 14 dagen heb ik mijn klant een herinnering gestuurd omdat het factuur niet betaald was, wat kan gebeuren natuurlijk.

Tot mijn verbazing kreeg ik een mail terug met een enorm "lul" verhaal zo gezegd waar ik direct doorheen prik. Dit verhaal zal ik jullie ook besparen.

 

Ik heb uiteindelijk een incasso bureau ingeschakeld omdat de klant uiters onbeschoft was en het contact verbreekte.

Nu het incasso is ingeschakeld zijn we erachter gekomen dat deze klant dus onder bewindvoering staat wat mij vooraf totaal niet bekend was. Waarschijnlijk had ik dan geen zaken gedaan met hem.

 

De bewindvoerder heeft aangegeven aan mijn ingeschakelde incasso bureau dat mijn klant dus in enorme schulden zit ( een bedrag van xx.xxx welke grotendeels verwijtbaar ) waardoor hij op dat moment geen passend betalingsvoorstel kon doen.

De bewindvoerder heeft alleen aangegeven dat we voorlopig op de lijst van erkende schuldeisers staan.

 

Inmiddels zijn we zo'n 6 maanden verder waarbij er opnieuw contact is geweest deze maand, dit keer gaf de bewindvoerder aan dat er een gesprek zal komen tussen mijn klant en zijn mentor.

 

Ik heb totaal geen vertrouwen dat er iets goeds uit dat gesprek zal gaan komen, dus mijn vraag is wat is de volgende stap, wat kan ik doen om alsnog mijn factuur betaald te krijgen.

 

Naar eigen zeggen sta ik erg sterk, maar ben niet juridisch aangelegd.

 

Gr, Michael

 

 

[Mod edit: spelfout in titel aangepast]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Ehm, dan moet er eerst bij de rechter aangeklopt worden... zonder uitspraak geen beslag.

Maar verder heb je natuurlijk helemaal gelijk, als er inkomen is kan er beslag gelegd worden!

 

Gebaseerd op de links in happy feet zijn signature gok ik dat hij dat wel weet ;)

 

Roept wel de vraag op waarom nu eigenlijk het dossier gesloten is bij het incassobureau van de TS.

 

In het buitengerechtelijke traject is het niet gelukt te incasseren waardoor het dossier gesloten is. Ze hebben wel aangeboden als ik een aanhangig willen laten maken bij het kantongerecht.

 

Dit staat nogsteeds dus hij kan zo heropend worden.

Link naar reactie
  • 0

Er is dus geen vonnis.

 

Vonnis halen kost geld. Je moet dus een overweging maken. Zoals Edo al zei. Is het de moeite,stress,tijd,geld waard? Of is het tijd om afstand te nemen en te knallen met je business?

 

Danny

Het gaat niet om een lullig bedragje, dus het is het zeker waard. Voor de rest heb ik niet echt moeite of stress ervaard hierin. 90% is door het incasso gegaan, zelfs op een no cure no pay basis.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het gaat niet om een lullig bedragje, dus het is het zeker waard. Voor de rest heb ik niet echt moeite of stress ervaard hierin. 90% is door het incasso gegaan, zelfs op een no cure no pay basis.

 

 

 

Stap 1: Bewindvoerder bellen.

 

Stap 2: Dit icassobureau informeren naar de mogelijkheden(is een HL lid) en plan de campagne maken met hem. Als er geen sprake is van WSNP en er is een loonbeslag mogelijk dan zou ik er werk van maken.

 

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

als ik het hele verhaal zo lees, nou ja, klinkt niet hoopvol en ik onderschrijf Edo zijn reactie zeer.

 

Van een kale kip kun je niet plukken. Als jij veel kosten moet maken om misschien een paar honderd euro te krijgen zou ook ik aanbevelen je energie op andere zaken te richten!

 

(ik bedoel niet dat jouw vordering een paar honderd euro zal zijn, maar dat je al blij moet zijn als je een paar honderd euro zou krijgen, daar je achteraan in het rijtje staat, ik neem aan dat die preferente schuldeisers er in dit geval wel zijn, je zou nog kunnen proberen na te gaan of er verder sprake is van enig bezit maar als het goed is heeft het incassobureau dat al gedaan)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.