• 0

Fulfilment bedrijf starten

Beste,

 

Ik heb gekeken naar de mogelijkheid om een fulfilment bedrijfje op te starten.

Ik wil dus verzendingen/retouren etc uit handen nemen van webshop eigenaren zodat zij zich beter kunnen richten op de onderhoud en marketing van de webshop.

Ook wil ik webshops bouwen voor starters, product fotografie en huisstijl design in mijn takenpakket opnemen.

 

De webshop en het systeem hierachter kan ik zelf ontwerpen en tevens heb ik een opslag plaats voor de producten van de klant.

De nodige kennis is dus aanwezig en ik zal dus zelf weinig moeten uitbesteden.

 

Mijn vraag is enkel, is hier nog markt voor? Er komen steeds meer webshops bij maar er zijn al een aantal grotere partijen aanwezig die zich met fulfilment bezig houden. Kan een klein bedrijfje dat ik wil oprichten zich wel staande houden in deze markt?

 

Met vriendelijke groet,

 

Steven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb al een aantal prijsopgaven van concurrenten gezien.

Omdat ik zelf over een aantal capaciteiten beschik kan ik dus zelf meer doen, er moet minder uitbesteed worden, dus kunnen de prijzen lager gehouden worden voor de klant.

 

Ook denk ik dat er een hoop voordelen aan het "klein" zijn zit omdat je vaak flexibeler bent, betere service kunt aanbieden en er is een korte lijn tussen de klant en de onderneming (ik).

Link naar reactie
  • 0

Bij een fulfilment bedrijf gaat de vlieger "ik ben klein en dus flexibel" vaak juist niet op. Naast dat 'flexibel" een nogal lege term is, is het voor de shop belangrijk dat alle bestellingen altijd op tijd verzonden worden. Als je maar met een paar mensen ben (wellicht ben jij zelfs alleen?) dan is het risico dat er iemand ziek wordt of op vakantie wilt simpelweg te groot.

 

Een goed fulfilment bedrijf kan pieken en dalen in orders en in de voorraad goed opvangen.

 

De ene dag heb je misschien 400 orders te verwerken, de andere dag 1500. Soms komen er 2 doosjes met nieuwe voorraad binnen, soms 4 pallets. Lijkt mij een hele kunst om dat goed op te kunnen vangen zonder dat je te veel of te weinig personeel rond hebt lopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Happy Feet

Deze software zou ik zelf kunnen ontwikkelen omdat ik zelf kennis beschik en mensen ken in het "programmeer wereldje".

Wellicht is het goedkoper om de software kant en klaar te kopen en te integreren in ons (toekomstig) systeem.

 

@ Wouter Hol

Dat klopt inderdaad. Maar ik verwacht de eerste tijd ook niet dat er grote klanten voor de deur staan. De eerste periode zal je toch moeten beginnen met kleinere klanten die het ook kunnen behappen omdat ik een lagere prijs dan de concurrent kan aanbieden.

Link naar reactie
  • 0

@ Happy Feet

Deze software zou ik zelf kunnen ontwikkelen omdat ik zelf kennis beschik en mensen ken in het "programmeer wereldje".

Wellicht is het goedkoper om de software kant en klaar te kopen en te integreren in ons (toekomstig) systeem.

 

@ Wouter Hol

Dat klopt inderdaad. Maar ik verwacht de eerste tijd ook niet dat en grote klanten voor de deur staan. De eerste periode zal je toch moeten beginnen met kleinere klanten die het ook kunnen behappen omdat ik een lagere prijs dan de concurrent kan aanbieden.

 

Hoe weet je dat je goedkoper kunt zijn dan de concurrent? Heb je al een pand / verzekering / software / stellingen / andere dingen die geld kosten / vervoer / etc?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

In je eentje een efulfilment bedrijf starten is niet realistisch.

 

Zelfs een beetje kleine shop is in je eentje al moeilijk te managen. Laat staan als je er twee of drie gaat doen. En kleine shops worden groter. Al helemaal als de eigenaar die voorheen zelf doosjes stond te tapen opeens alle handen vrij heeft om te knallen met marketing en andere acties.

 

Heb je nu al een goed idee van hoe de logistiek van een beetje webwinkel er uit ziet?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.