• 0

Bewindvoering

Hallo mogelijke helper/s

 

Mijn vriendin en ik gaan middels maatschap een bewindvoerings kantoor opzetten.

Inhoudelijk gaan hier

 

budgetbeheer

beschermings/bewindvoering

curatorschap

mentorschap

en bgp beheer onder vallen.

 

Echter zijn we bezig om een goed basis te bedenken en stuiten al op enige knelpunten die met jullie kennis misschien niet zo moeilijk zijn op te lossen.

 

We krijgen uiteraard clienten onderbeheer en hun financiele gelden worden bij ons gestort.

Dit storten gaat via een bank waar wij een beheer rekening gaan openen.

 

Hoe gaat dit in zijn werk, en hoe kan ik dit het beste configureren.

De maatschap beheersrekening?

En de rekening/en waar gelden op gestort worden van clienten?

 

Technische vraag.

In de beginfase houden we de kosten laag mbt software, zeker omdat de database van klanten niet veel clienten zal bedragen in de opbouwfase.

 

Ik weet er is veel gratis software op internet, wellicht iemand die hier ook advies over kan geven aub?

 

mvg,

Richard M

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou niet te snel besparen op je software. Niet alleen moet het veilig en goed zijn, maar straks wil je misschien uitbreiden en past het niet meer binnen je pakket. Dan moet je overstappen en dat is niet leuk. Vraag ook eens aan collegas wat ze gebruiken en waarom.

 

Misschien een inkopper, maar mbt tot je vraag over rekeningen: hoor je dat niet te weten of is dat geen basiskennis voor een bewindvoerder?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet te snel besparen op je software. Niet alleen moet het veilig en goed zijn, maar straks wil je misschien uitbreiden en past het niet meer binnen je pakket. Dan moet je overstappen en dat is niet leuk. Vraag ook eens aan collegas wat ze gebruiken en waarom.

 

Misschien een inkopper, maar mbt tot je vraag over rekeningen: hoor je dat niet te weten of is dat geen basiskennis voor een bewindvoerder?

 

Bedankt voor je antwoord.

Er zijn inderdaad op maat gemaakte software programa's voor bewindvoering. Die kosten enkel in het begin duizenden euro's

Dit gaat er zeker nog van komen, zodra er kapitaal is opgebouwd. Vandaar dat we ook een maatschap gaan beginnen.

Mbt de vraag over de rekening vraag zou je inderdaad verwachten dat dit basiskennis zou moeten zijn.

Als je als bewindvoerder binnen een bedrijf aan de slag gaat is het niet noodzakelijk om de volledige structuur te kennen, en werk je met de systemen die daar al geïmplementeerd zijn.

 

Nu we hetzelf vanaf de grond gaan opzetten, komt er toch wat meer bij kijken.

Ik wil geen fout maken en kan beter te veel dan te weinig vragen.

Snap ook dat onderstaand de regel is.

(Bij de aanvang van het bewind opent de bewindvoerder een beheerrekening op naam van de

rechthebbende. Alle inkomsten en uitgaven van het bewind lopen via deze bankrekening die

door de bewindvoerder wordt beheerd.)

 

Misschien dat er betere wegen waren/zijn om een goede financiele huishouding te hebben. Middels rekening-courant of zo.

Link naar reactie
  • 1

Beste Richard,

 

Beheer van derdengelden in verband met budgetbeheer is verboden (art 3:5 Wft) zonder vergunning c.q. vrijstelling van DNB.

Met aparte clientrekeningen werken heeft dus de voorkeur. Voordat een bank meewerkt zal je aangesloten moeten zijn bij een branchevereniging. Degene met de beste prijs/kwaliteitsverhouding daarin is www.nbpb.nl Je kan bij hen ook allerhande informatie inwinnen over hoe je de benodigde audits voor elkaar krijgt en welke software jouw collega's gebruiken. Een andere branchevereniging is nog de www.bpbi.nl

 

Succes, Ido

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.