• 0

Financiering gebouw voor een 'sportschool'

Met de zoekfunctie heb ik helaas niet de infomatie gevonden die ik zocht, vandaar dat ik maar een topic open.

 

Sinds een aantal jaren heb ik naast mijn werkt als administrateur een 'sportschool' (eenmanszaak). De aanhalingstekens staan er omdat dit niet een sportschool is die iedereen verwacht. Mijn sportschool huurt nu nog zalen en daar wordt voornamelijk zelfverdedigingsporten gegeven.

 

Via de gemeente ben ik een van de vier 'kanshebbers' om een gebouw te kopen die voor ons perfect zou zijn. Het gebouw/ de loods is erg oud en zal volledig opgeknapt en ingericht moeten worden naar mijn ideeën. Het gebouw zelf zal niet zo duur zijn, maar er zit nog een redelijke lap grond bij ook. Ideaal voor dingen te organiseren en misschien toekomstige uitbreiding, maar duur om nu erbij te kopen. De taxatie zal binnenkort plaats vindenen alle informatie over het gebouw krijg ik binnen een paar weken (alles duurt lang, maar het is de gemeente). Mijn ondernemingsplan is zo goed als af en als de verkoopprijs redelijk is, dan krijg ik die financieel wel dicht.

 

Mijn vraag is nu: als alle informatie binnen is en verwerkt kan ik dan het beste naar een bank toe gaan (cijfers laatste 3 jaar niet indrukwekkend, omdat het van een hobby naar steeds groter gaat) of naar een andere kredietinstelling? (een die misschien meer naar het onderpand kijkt als alleen naar de cijfers van de laatste 3 jaar)

 

Graag jullie ideeën hierover en eventuele namen van kredietinstellingen. Alvast hartstikke bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is geen een financier die alleen naar het onderpand kijkt!

 

Van belang is, dat jij kunt aantonen dat jij de rente en aflossing kunt betalen. Daarom is een goede onderbouwing van jouw plan noodzakelijk. De afgelopen drie jaar zal bij beoordeling meegenomen worden. Financier zal ook jouw "nieuwe aanwinst" in jouw balansplaatje inpassen om de zien of er dan nog sprake is van een redelijk gezonde financiele positie. Daarom is het ook van belang dat je zelf een gedeelte van de aankoop kunt ophoesten.

 

Waar financieringsaanvraag indienen? Ik zou zeggen, leg deze bij de verschilende banken weg en dat zijn er niet meer zoveel tegenwoordig.

Link naar reactie
  • 0

Gebouw heeft na verbouwing ook potentieel als accommodatie die verhuurd kan worden op tijdstippen dat je er zelf geen gebruik van maakt. Is dus mogelijk extra inkomstenbron.

 

Extra grond kan directe bron van inkomsten zijn, zeker als je daar een bouwvergunning bij kan regelen.

 

Eigen vermogen is wellicht op te krikken met crowdfunding in ruil voor aandelen die door hefboomwerking van waardevermeerdering beter renderen dan spaartegoeden of obligaties. Met extra risico uiteraard.

 

(even in telegramstijl)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.