• 0

Navorderinsaanslag 2006 - Nu nog?

Goedemorgen allemaal.

 

Ik krijg van de fiscus een Navorderinsaanslag 2006 met de volgende mededeling:

 

"Deze navordering word u opgelegd omdat het inkomen van 2009 gewijzigd is. De eerdere verleende carry back beschikking van 2006 is daarom te hoog geweest. Daarom wordt aanslag inkomstenbelasting en premieheffing 2006 nummer XXX opgelegd ten bedrage van xxxx"

 

Het inkomen van 2009 is gewijzigd naar aanleiding van een geschil met de fiscus mbt uit te keren DGA salaris.

 

Mijn vragen:

 

- Kan de fiscus nu nog terugvorderen (+5 jaar)?

- Is deze aanslag op te heffen door andere middelingsverzoeken in te dienen?

 

Alvast bedankt!

 

Maurice

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Maurice

 

Gezien dit topic en het andere over UWV en DGA loon zit je flink in de mangel bij de fiscus en het UWV.

Ik denk dat je dit niet via een forum moet willen oplossen. We kunnen je inderdaad tips geven, maar zonder inzage in alle relevante details kunnen tips hier zomaar terugknallen in je gezicht.

 

Ik zal alleen even kort ingaan op je vraag.

 

Ik neem aan dat je in 2009 een negatief inkomen had, welk verrekend is met 2006. Door het opleggen van een DGA loon (zie andere topic) is dat negatieve inkomen (deels) weg. Daarmee ontstaat ook het recht van de fiscus om 2006 te herstellen. Bovendien lijkt het mij niet dat sinds de laatste aanslag over 2006 al 5 jaar verstreken is. Immers heb je n.a.v. het indienen van de IB 2009 een verrekeningsbeschikking 2006 ontvangen. Tel bij die datum 5 jaar op en je komt waarschijnlijk makkelijk verder uit dan de dag van vandaag.

 

Op zich zou je nu wel een nieuw verzoek tot middeling in kunnen dienen. Of dat soelaas biedt kunnen we zo niet zeggen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.