• 0

Terugbetalen UWV + Verplicht DGA salaris

Allereerst wil ik iedereen bedanken die mijn vorige vraagstuk hebben opgelost. Nu rest me nog een laatste case waar ik mijn hoofd over breek.

 

In 2007/2008/2009 heb ik een uitkering via het UWV ontvangen. Het UWV was op de hoogte van het feit dat ik ondernemer was en moedigde dit van harte aan totdat ….. in 2011 ik een brief ontving dat de uitkering onterecht was en ik deze helemaal terug diende te betalen.

 

Daarnaast heeft de fiscus voor mijn BV's een verplicht DGA opgelegd in de jaren 2008/2009/2010 zijnde €12.000/€20.000/€42.000

 

Ik word nu geconfronteerd met 1x een virtueel inkomen (DGA) en 1x een inkomen welke ik terug moet betalen. Maar over beide inkomens moeten er inkomsten belastingen worden afgedragen.

 

Mijn vragen:

Welke actie kan ik naar de fiscus plegen om mijn verzamelinkomen te normaliseren?

Heeft iemand advies hoe ik het beste deze cases kan aanpakken richting UWV en IB?

 

Ik tast namelijk redelijk in het duister aangezien ik nu een behoorlijk bedrag aan de fiscus betaal voor de aflossing IB en tevens aan het UWV voor de aflossingen.

 

Alvast bedankt voor jullie inzichten!

 

Groet,

 

Maurice

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maurice,

 

UWV zal twee jaar na dato altijd beoordelen of een genoten WW terecht was, gebaseerd op ander inkomen in die jaren. Toen kwam de fiscus met fictief loon en vervolgens zegt het UWV, dan gaan wij WW terugeisen.

 

Je loopt dus dubbel tegen de lamp.

 

Heb je hulp gezocht toen de fiscus begon over het verplichte DGA loon?

Heeft je BV in die jaren ook winst gemaakt waaruit je een loon had kunnen genieten?

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.