• 0

chained payments

Ik zoek een antwoord op een vraag

 

Een onderdeel van een project waar ik mee bezig ben is het opzetten van een chained payment api van paypal

waar de koper naar een primaire ontvanger zijn geld overmaakt en de ontvanger het vervolgens verdeeld tussen

secondaire ontvangers.

 

In mijn geval zijn de secondaire ontvanger de aanbieder van de goederen en de andere secondaire ontvanger de producent

van de goederen.

 

Mijn algemene voorwaarden zijn voorzien van het feit dat ik alleen faciliteer en niet verantwoordelijk ben voor de daadwerkelijke totstand koming van het product(natuurlijk tot in detail beschreven).

 

Op welke partij kan de klant terug vallen wettelijk als het product niet in orde is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn algemene voorwaarden zijn voorzien van het feit dat ik alleen faciliteer en niet verantwoordelijk ben voor de daadwerkelijke totstand koming van het product(natuurlijk tot in detail beschreven).

 

Weet dat je met algemene voorwaarden niet de wet kan omzeilen. Als jij aan te merken ben als de daadwerkelijke verkoper waarmee de consument zaken doet, dan ben jij verantwoordelijk voor de verkoop en het geleverde product. Dit kan je niet zomaar omzeilen door in je AV te zetten dat je niet verantwoordelijk bent.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord,

 

als ik de aanbieder van het product de primaire ontvanger van het geld maak en ons secondaire ontvangers,

dan is de aanbieder verantwoordelijk voor de te leveren producten en dan zijn mijn voorwaarden geldig,

Omdat ik niet direct betrokken ben bij het maken en leveren van het product maar alleen de infrastructuur bied die de transactie

mogelijk maakt.

 

Klopt dit?

Link naar reactie
  • 0

Best laat je het door een jurist bekijken zodat het in elk geval waterdicht is. Maar wat je in elk geval goed moet communiceren is bij wie er gekocht wordt. Je zult dus duidelijk moeten vermelden dat de consument koopt bij de aanbieder van de goederen en niet bij jou als facilitair tussenpersoon. Het beste lijkt mij om een webshop te maken uit naam van de aanbieder van de goederen en hem ook eigenaar daarvan te maken of in elk geval te laten vaststellen dat hij de verkopende partij is en daar akkoord mee is. Jij als facilitair tussenpersoon pakt dan bijvoorbeeld een stukje van de omzet als vergoeding.

 

Naar wie het geld in eerste instantie gaat is niet zo interessant. Bij een PSP (Payment Service Provider) gaat het geld immers ook eerst naar hen toe en dan pas naar de webwinkel zelf.

 

*EDIT even wat verduidelijkt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.