• 0

Webshop producten uit winkel

Beste allemaal,

 

Onlangs ben ik gaan onderzoeken om mijn eigen kleding webshop te beginnen. In een aantal zaken ben ik er al uitgekomen. Ook op het forum heb ik een aantal onderwerpen doorgelezen maar ik denk dat mijn situatie tog iets anders ligt dan de meesten.

 

Zelf heb ik maar een aantal groothandels kunnen vinden die mode/merkkleding leveren. Daarbij heb ik bij een aantal websites opgemerkt dat de meesten ook wel zijn producten uit de winkelketen halen. Dit bevalt mij ook wel goed en is het mijn idee opgekomen om het producten uit de winkels te gaan halen in de omgeving en in de webshop verkopen. Dit gaat dan niet om kopen in winkel en verkopen op webshop, maar voor een voordelig prijs of eventueel inkoopprijs. Maar hier zit ik dan ook bij te denken wat er allemaal erbij komt kijken? hoe loopt het gehele process? welke afspraken je kunt maken en hoe kun je de inkoop gaan doen?

 

Graag hoor ik jullie advies.

 

Mvg,

Fatih

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

het mijn idee opgekomen om het producten uit de winkels te gaan halen in de omgeving en in de webshop verkopen.

 

Dag Fatih,

 

Waarom zou een klant meer gaan betalen in een webshop als hij het goedkoper in de winkel kan krijgen? Ik neem aan dat je winst wilt maken op de producten en dus een marge op de inkoopprijs zal doen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook aangegeven dat ik de producten vanuit de winkel eventueel voor de inkoopprijs te gaan overkopen bij hen i.p.v de groothandel. Ik denk zelf dat zij de groothandel gegevens niet aan derder verstrekken en ook niet voor de inkoopprijs zullen verkopen aan mij. Uiteindelijk willen zij ook winst maken dus in overleg kan ik dit misschien tog voor een voordeliger prijs kopen.

 

Dus de catalogusprijs blijft hetzelfde op de webshop, misschien nog wel wat goedkoper. dus het is niet duurder dan in de winkel.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook aangegeven dat ik de producten vanuit de winkel eventueel voor de inkoopprijs te gaan overkopen bij hen i.p.v de groothandel.

 

Dat gaat erg lastig worden. Er zijn weinig winkels die je op deze manier gaan leveren. Wellicht wat oude voorraad. Er zijn genoeg merken die je wel willen leveren. Dat si alleen wat beter zoeken en concreter zijn naar groothandels toe.

 

Het zomaar even mailen van een groothandel werkt niet. Heb je een plan op papier staan? heb je een visie/doelgroep voor wie je producten wil gaan verkopen? Heb je ervaring?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord.

 

Helaas heb ik dit nog niet op plan, maar ik ben daar wel mee bezig. Ik heb ook nog geen ervaring.

 

Ik moet dan egt op zoek gaan naar groothandels. Iemand tips ?

 

Dag Fatih,

 

Onlangs is nog een topic geopend rondom kledinggroothandels. Ik kon het zo gauw niet vinden, maar even zoeken op dit forum en ik denk dat je behoorlijk wat kunt vinden.

 

Groeten,

Sebastiaan

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.