• 0

rechttrekken van de verhoudingen

Gast Verwijderd account

Beste forum leden,

 

Mijn naam is Johan en ik werk samen met mijn broers Gwen en Peter in een bedrijf. Het bedrijf groeit hard, heeft viermaal een FD Gazellen Award ontvangen (net geen gouden) en de toekomst ziet er fantastisch uit.

 

Sinds mijn 15e werk ik bij dit bedrijf. Toen was het nog van de oudste broer: Gwen. Ik deed simpele werkzaamheden en verdiende daar wat eurootjes mee. Dit is langzaam uitgegroeid tot waar ik nu sta: account manager.

 

Nu is het zo dat ik altijd al ondernemer ben geweest, alleen niet op papier. Voor mijn gevoel heb ik al die tijd veel van mijn tijd en energie gestopt in de groei van het bedrijf - ook als het gaat om de strategie en richting. Een jaar of 3 geleden is een andere broer (Peter) met HBO bedrijfseconomie als achtergrond mede-eigenaar geworden van de onderneming. Zelf heb ik tot nu toe in loondienst gewerkt.

 

Mijn twee broers hebben regelmatig salaris en inkomsten ingeleverd, in tegenstelling tot mijn constante salaris. Dat is de reden dat zij het benoemen als 'een rijdende trein waar ik niet zomaar in kan stappen' als het gaat om het worden van mede eigenaar. Een optie die me wordt aangereikt is over 2 jaar een buitenlandse vestiging op te starten of een klein aandeel te krijgen, maar dan heb ik het gevoel dat ik altijd achter mijn broers aan blijf hobbelen en ik wil de verhoudingen rechttrekken.

 

Mijn vraag is: wat zien jullie voor mogelijkheden qua het rechttrekken van de verhoudingen? Wat is jullie advies? Is het mischien toch slimmer op het aanbod met betrekking tot het buitenland in te gaan? Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Johan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan twee dingen niet zo goed rijmen:

 

-Nu is het zo dat ik altijd al ondernemer ben geweest, alleen niet op papier.

- ... in tegenstelling tot mijn constante salaris

 

Je bent dus in loondient, maar voelt je blijkbaar ondernemer.

 

Je kunt bij je broers weinig afdwingen. Als zij niet willen zul je je moeten neerleggen bij hun besluit.

Het op- en afstappen van een rijdende trein is niet perse waar. Dat hangt nogal af van de bedrijfsstructuur.

Je zou met je broers eens met een adviseur om tafel kunnen gaan.

 

Mocht je uit de buurt komen mag je gerust vrijblijvend eens langskomen voor een kop koffie.

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dank voor je bericht! Je hebt de vinger op de juiste plek weten te leggen, ondanks dat het vrij confronterend is. Ik ga eens kijken wat ik kan doen met de internationale mogelijkheden of mezelf beetje voor beetje inkopen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.