• 0

Ervaringen domein overnemen

Beste Experts,

 

Wij staan voor een keuze om een domeinnaam over te nemen. Hier valt veel over te lezen maar de meningen lopen nogal uit een. Ik ben daarom opzoek naar praktijk ervaringen en tips.

 

Aangezien de belangen groot zijn en de verkoper actief opzoek is naar een koper, wil ik graag de domeinnamen voor me houden.

 

Op dit moment hebben wij een webshop die behoorlijk goed draait en op merk en product niveau goed scoort binnen google. Helaas lukt het ons niet om onder de verzamelnaam hoog in google te komen. Dit door de grote concurrentie waar ook echt groot partijen een rol spelen.

 

Nu zijn we in de gelegenheid om een domeinnaam over te nemen die in een top positie staat en het domein is letterlijk het zoekwoord waar het ons om draait.

 

Op dit moment is dit een puur informatieve website. Wij willen hier een webshop onder gaan draaien.

 

Wat kunnen jullie mij vertellen wat er gebeurd met de google positie en waar ik op moet letten?

 

Al gevonden:

- De informatieve website niet in 1 keer omkappen naar een website

- Alle bestaande links die nu in de website voorkomen redirecten

- Teksten en meta gegevens zo veel mogelijk overeen laten komen

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Houd hierbij rekening met eventuele dubbele content op de websites.

 

Hier wat meer informatie over dubbele content: http://www.karelgeenen.nl/22/duplicate-content-vinden-en-voorkomen/

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Als de zoekpositie je lief is zorg je inderdaad dat er geen content of link ernaar verdwijnt. Ik zou de webshop in de aangekochte site integreren. Waar mogelijk bestaande pagina's uitbreiden met shop-artikelen, zo nodig de shoppagina's er bij hangen mbv. extra menu-items en interne links. Hooguit de homepagina aanpassen qua layout om de shop prominenter in beeld te brengen. Evt. content op de homepagina kan je waar nodig vast wel optisch inkorten, bv. met popup-divs voor meer informatie en/of links naar de betreffende content pagina's.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.