• 0

Webshop met 06-nummer... goed of slecht idee?

Hallo,

 

Voor mijn zeer bescheiden webshop twijfel of ik ook telefonisch bereikbaar wil zijn.

 

Ik heb geen stenenwinkel met een vaste lijn. Rest niet anders dan een 06-nummer te vermelden. Ik

zie dit geregeld op andere webshops. Maar ik vind het altijd wat amateuristisch/pover overkomen.

 

Ik kan natuurlijk ook gewoon vermelden dat ik telefonisch niet bereikbaar ben maar de klant wel de mogelijkheid geven tot het maken van een terugbel afspraak middels een contact formulier.

 

Graag wat meningen/reacties ;)

 

NB. Het gaat mij vooral om de indruk/gevoel welke het wekt.

 

Groeten KlaasVaak

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja... ik houd er niet van om geen telefoonnummers te zien en wil graag een gevoel hebben dat er iemand achter de site zit. Anders koop ik er gewoon niet. Als ondernemer zou ik dit willen voorkomen en er alles aan doen om de klant WEL te laten kopen.

 

Dat betekent in mijn ogen dus wel een vast telefoonnummer (desnoods met telefoonservice) en een call me back voor bezoekers die buiten de openingstijden om vragen hebben.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een optie om er een telefoonservice tussen te schuiven. Dan wordt de telefoon altijd netjes aangenomen en bel je terug oop een moment dat het je schikt.

 

Ik gebruik het al jaren en ben er heel tevreden over. Hoeft ook niet zo duur te zijn.

 

Gr

 

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het persoonlijk echt verschrikkelijk wanneer ik geen telefoonnummer vermeld zie staan bij wat voor bedrijf dan ook. Het gebeurt regelmatig dat er behoefte is aan telefonisch contact en het kan frustrerend zijn wanneer dit niet mogelijk is. In ieder geval bij mij.

Voor wat betreft een gsm nummer.... ik vind een gsmnummer niet erg professioneel overkomen.

Voor een paar euro per maand heb je een voipnummer die je dan evt kunt doorschakelen.

Daarnaast is het ook onhandig voor je omdat, als je dat nummer ook privé gebruikt en altijd wilt blijven houden, je (ex) klanten je je hele leven kunnen blijven bellen. ( ook als je eens gestopt bent met je winkel) Kies je voor een gescheiden nummer, moet je 2 telefoons bij hebben.

Kortom, mijn advies zou zijn, wel een telefoonnummer vermelden maar geen gsm nummer.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

06 kán een hobby indruk geven. Maar meestal hebben klanten als ze bellen vanzelf door dat je mobiel opneemt. Soms heb je wel eens dat je een net nummer belt en dan vervolgens de trein op de achtergrond hoort vertrekken. Dan vind ik dat je beter gewoon een 06 op je website kan vermelden en dat je daarmee altijd mobiel bereikbaar ben. Dan eerst de suggestie wekken dat je een kantoor telefoon belt en vervolgens alsnog iemand mobiel aan de lijn krijgen.

Link naar reactie
  • 0

ik ontvang mijn vaste zakelijke nummer zowel thuis op de vaste telefoon als op mijn smartphone. Ik heb een vast nummer voor €10 per jaar en een goed zakelijk te gebruiken voipprogramma op mijn telefoon. Werkt perfect samen. Wel afhankelijk van verbinding uiteraard. In de praktijk wordt ik echter het meeste op mijn 06 nummer gebeld. Maar goed, beter zo dan ontevreden klanten omdat ze verplicht 'duur' moeten bellen.

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties :)

 

Naar aanleiding hiervan heb ik het nodige op internet opgezocht. Best veel aanbod ;D

 

Jos Jansen:

Ik heb een vast nummer voor €10 per jaar

 

Hoe heb je dat geregeld. Een 2e vast nummer lijkt mij ideaal. Kan ik dan weer doorschakelen naar mijn mobiel.

 

mkkoevoets:

Je kan ook altijd door laten schakelen naar je eigen mobiel

 

Los van die 50 euro... is het doorschakelen naar mobiel gratis of betaal je hiervoor ook gesprekskosten.

 

ironny:

Voor een paar euro per maand heb je een voipnummer die je dan evt kunt doorschakelen.

 

Kun je iets specifieker zijn: waar moet ik zijn? Of bedoel je een dienst als Skype.

 

Vast op mobiel lijkt mij trouwens ook wel wat. Er is in ieder geval genoeg mogelijk.

 

Morgen eerst maar eens langs een goede winkel voor extra info.

 

Bedankt voor alle hulp/reacties! Groeten KlaasVaak.

 

Link naar reactie
  • 0

@Jos

 

Je mag geen reclame maken voor je eigen bedrijf, maar je mag toch wel een bedrijf aanprijzen waar jezelf geen belang bij hebt?

 

@ Klaasvaak, ik stuur je ook een pm, niet omdat ik belang heb bij het bedrijf welke ik je wil aanraden, maar omdat ik vooral de schijn niet wil wekken dit wel te hebben... ;)

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik had dit probleem ook. Wat ik heb gedaan is een skype nummer aanvragen met een netnummer naar keuze (dus voor Rotterdam een 010 nummer). Kost je iets van 15 euro voor 3 maanden. Als je smartphone hebt ben je dan altijd goed bereikbaar. Zeer tevreden tot nu toe !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.