• 0

Vraagje kwartaalopgave

Hoi!

 

Situatie is als volgt, ik koop producten in bij leveranciers in europa. Nu moet je bij de kwartaalopgave aangeven welk deel je uit het buitenland heb gekocht, voor hoeveel geld.

 

Nu vragen ze vervolgens het deel belasting wat je hierover heb moeten betalen, echter betaal je hier geen belasting over. Moet ik dit dan zelf berekenen en dan in balans stellen met mijn voorbelasting? Zodat het uiteindelijk op nul komt?

 

Als ik producten verstuur buiten NL, moet ik dit dan ook apart opgeven alszijnde diensten buitenland?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo Minus23,

 

Wat jij inkoop vanuit het buitenland, boek je als volgt:

Kosten 100

@ Crediteuren 100

Te vorderen btw 21

@ Te betalen btw 21

Je maakt dus altijd een dubbele btw boeking aan het tarief dat geldt in NL. De "te vorderen btw" zou echter ook nihil of lager kunnen zijn als je het goed geheel of gedeeltelijk niet-zakelijk gebruikt, dan boek je dat gedeelte op "rekening courant privé".

De belasting = de btw.

 

De producten die je naar het buitenland, binnen de EU, verstuurd, factureer je "btw verlegd" dus zonder btw. Daarvoor dient inderdaad de IC opgave, want dit wordt doorgegeven aan de buitenlandse belastingdiensten ter controle, zodat de ontvanger ook de juiste dubbele btw boeking maakt.

 

Gr,

Mireille Coumans

 

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.