• 0

Stopzetten aflossing hypothecaire zakelijke lening

Vanwege omzet en winstproblemen heb ik moeite met het doen van aflossingen. Ik wil graag een aanvullende financiering aangaan, daarvoor moet ik eigenlijk de aflossingen op mijn hypothecaire lening kunnen stopzetten.

 

Ik heb 2 leningen van 500.000 voor mijn bedrijfspand inclusief woning. Een van die leningen is afgesloten met staatsgarantie. De balanswaarde is ook zo'n 500.000, maar de taxatiewaarde ligt op 450.000.

 

Ik hoorde over een collega-ondernemer die zijn hele hypotheek had laten omzetten naar een aflossingsvrije. Een tijdelijke stopzetting helpt me niet, ik wil graag in elk geval voor een van de twee leningen de komende jaren geen aflossing meer betalen maar alleen rente. Dat zou mij heel veel schelen.

 

Zou de bank hiermee akkoord gaan en wat moet ik ze dan "bieden"?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weinig kans dat een bank akkoord gaat met een omzetting naar een 100% aflossingsvrije hypotheek. Bij een dalende markt vergroot dat het risico enorm. Daarnaast is de reden van omzetting een betalingsprobleem/liquiditeits probleem, dus extra risicovol voor de bank.

 

Kijk of jouw probleem op een andere manier is op te lossen, dan alleen een nieuwe financiering. Gebruik jouw eigen creativiteit en netwerk.

Succes

Link naar reactie
  • 0

Uitstel van aflossing kan een mogelijkheid zijn om een (tijdelijk) verslechterde liquiditeit en/of winstgevendheid van je bedrijf op te lossen.

 

Wel moet duidelijk zijn wat de oorzaak is van je problemen en, belangrijker nog, wat de oplossing wordt. Ik begrijp alleen de relatie met een nieuwe financiering niet? Betekend dit dat er een nieuwe financiering bij komt én de aflossing wordt stopgezet? Wellicht kun je de situatie iets duidelijker schetsen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.