• 0

Werkkostenregeling in BV met 1 DGA en 1 werknemer

Ik ben DGA van een BV met 1 werknemer. Die werknemer is mijn echtgenoot. Wij werken beiden van huis uit.

Wat ik graag wil weten is hoe ik de werkkostenregeling moet berekenen.

Wat is het verschil (is er een verschil) tussen een vergoeding aan een werknemer en kosten op de zaak. Bv de GSM-abonnement van ons beiden, de auto van de zaak (staat op echtgenoot), de koffie, de aanschaf van een GSM, uiteten, enz.

Moeten we dan ook bijhouden voor wie de uitgave is gedaan? Dat kan lang niet altijd (koffie, internetaansluiting), maar soms ook wel (uiteten, GSM).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Marieke,

 

Uit jouw vragen blijkt dat je (nog niet) veel kaas hebt gegeten van boekhouding en fiscale aftrekposten want je haalt alles door elkaar. Jij hebt het over kosten, over investeringen en over onkostenvergoedingen aan medewerkers en eventueel het toepassen van de werkkostenregeling. Ik zou hier dan een boek moeten gaan schrijven. Het lijkt mij verstandig dat je voor de opstart van je bedrijf dit eerst eens allemaal gestructureerd laat inrichten door een boekhouder zodat je vanuit die basis kunt verder werken.

 

Ten tweede hebben weinig mensen al echt ervaring met de werkkostenregeling, omdat die pas verplicht is vanaf 2014. Ik heb deze wel ingevoerd en merk dat zelfs het payroll bedrijf dat ik gisteren belde met de mond vol tanden stond omdat die medewerker wel heel rare antwoorden gaf toen ik hem vroeg wat hij met de kerstpaketten had gedaan in de loonbelasting.

 

De werkkostenregeling heeft dus niet betrekking op al je kosten in je onderneming, maar op dat gedelte dat je als onkostenvergoeding of als extra beloning (kerstpakket, laptop) verstrekt aan de medewerkers. In volgend draadje wat meer uitleg van mij o.a.:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=45185;start=msg429704#msg429704

 

Succes,

Mireille Coumans

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.