• 0

Klanten werven voor een internetshop

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben al 6 maanden mede-eigenaar van een internetwinkel. Nu ben ik over het aantal klanten best tevreden en de inkomsten, maar ik wil graag doorgroeien en meer zekerheid krijgen. Aangezien hier een hoop ondernemers zitten zou ik graag oplossingen en strategien willen horen hoe je meer bezoekers en uiteindelijk kopers naar je site kan lokken. We staan regelmatig in wat tijdschriften, maar op internet heb je vast ook veel mogelijkheden. Weten jullie hoe je met een internetshop het beste klanten kunt werven?

 

groeten,

 

Lukas

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ondanks wat anderen zeggen beslist geen google adwords oid doen.

Alles wat pay per click is wordt je mee genept.

 

Die stelling is kletskoek. Ik ken er voor wie Google Adwords zeer gunstig heeft uitgepakt. Het is wel zo dat het slechts voor weinigen is weggelegd, maar er zijn dan ook tegelijkertijd slechts weinigen die uberhaupt een winstgevende webshop kunnen runnen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ondanks wat anderen zeggen beslist geen google adwords oid doen.

Alles wat pay per click is wordt je mee genept.

 

Dat is een nogal boute stelling lijkt me. Ik ken eerlijkgezegd genoeg mensen die tevreden zijn over de resultaten van dit soort advertising. Hoe bedoel je 'genept' eigenlijk - opgelicht of gewoon slecht resultaat?

 

En natuurlijk werkt het niet voor iedereen, en voor lang niet ieder product - wat verkoop je eigenlijk, Lukas?

Link naar reactie
  • 0

Om dat soort dingen te controleren zul je dus wat moeten verbeteren aan de statistieken van de website... je zou bijvoorbeeld kunnen kijken welke zoekwoorden veel verkopen opleveren, en welke juist nutteloos zijn. Zoiets heb je eigenlijk ook nodig als je aan de gang gaat met banners etcetera.

 

Als je offline adverteert heb je er eigenlijk helemaal geen zicht op, dus hoe bepaal je dan of je advertentie enig nut heeft gehad?

Link naar reactie
  • 0

Gathering of Tweakers heeft een gadget-forum met bijna 200.000 berichten, maar jouw toko wordt daar niet in genoemd. Je moet zien dat ze over je gaan praten. En als Mohammed niet naar je site komt, komt de Berg wel naar je doelgroep. Of zoiets. Je zou dus kunnen overwegen om in samenwerking met jongerensites een joint promotion op te zetten. Powerball (de importeur ervan althans) heeft op het moment weer zo'n actie op Fok!. Nou wordt Fok ontiegelijk druk bezocht dus het zou me niet verbazen als die behalve een aantal gratis exemplaren ook geld vragen, maar andere jongerensites vinden zo'n actie op zich wellicht al mooi zat. Zeker als je iets echt vernieuwends hebt, kan het balletje dan opeens snel gaan rollen.

 

Verder zou ik investeren in een duidelijke identiteit en een nieuwe vormgeving. Ik hoop niet dat ik je hiermee voor het hoofd stoot, maar je huidige site is grauw, inspiratieloos en mist vrijwel elke vorm van design. Daarmee laat je geen blijvende indruk achter. Je concurrenten doen het niet veel beter, dus het lijkt me een gebied waar winst te pakken is. De hele achterliggende techniek heb je al, dus het hoeft je geen vermogen te kosten.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Reactie op anders:

 

Je hebt volkomen gelijk. Onze site momenteel is niet van het mooiste design.Gelukkig komt ( als er niks fout gaat ) dinsdag onze nieuwe site online. Deze site straalt veel meer professionaliteit uit, en is veel openlijker qua kleur. Ik hoor overigens graag van jullie je mening over de nieuwe site straks, zodat ik daar weer op kan gaan inspelen.

 

We hebben al eens een artikel op fok gehad. Dat leverde de nodige verkopen wel op.

Een optie voor ons is zeker dat we aan acties en dergelijke gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Nieuwe bezoekers aantrekken werkt, maar vergeet niet dat je uit je huidige bezoekers waarschijnlijk veel meer omzet kan behalen. Heb je inzicht in de conversie van aantal kopers / aantal bezoekers? Verbeteringen in je websites met het doel een hogere conversie hebben als voordeel dat investeringen in het aantrekken van nieuwe bezoekers rendabeler zijn.

 

Daarbij nog wat tips;

 

- Weet wie je doelgroep is en welke media deze lezen.

- Je productassortiment is smal en ondiep. Vergroot je productassortiment, waardoor je aanbod tegemoet komt aan de behoefte van meer mensen.

 

Succes,

 

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Met GadgetPlaza heb je natuurlijk best geduchte concurrentie op de internetshop markt van onder andere Wannahaves, Kijkshop.nl en alle andere grotere aanbieders.

 

Om meer bezoekers / kopers naar je site te lokken dien je voor je aangeboden produkten natuurlijk een markt analyse te doen.

 

Direct uitbreiden van je assortiment heeft natuurlijk geen zin als je niet van te voren weet of je deze produkten ook daadwerkelijk aan de man kunt krijgen.

Soms is versmalling van het assortiment wenselijk als daarbij de juiste informatie en aftersales geleverd wordt. Op die manier zie je klanten terugkomen.

 

Daarnaast kun je ook eens iemand hier wat aan je site layout en graphishe aspecten laten doen, zodat je webshop ook iets professioneler overkomt. (Op het moment dat niet alle produkten meer op een pagina kunnen)

 

"Ga dus op zoek naar "wie, wat, waar" je klanten zijn en ze vandaan komen en pas daar je reclame op aan."

 

Het heeft hier dan ook geen zin te zeggen hier moet je adverteren, of dat moet je wel/niet doen als je niet weet wie je wilt bereiken.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik verkoop gadgets en relatiegeschenken.

 

Ik heb overigens weleens gebruik gemaakt van adwords, maar echt tevreden was ik niet. Ik kon moeizaam achterhalen of daar onze klanten vandaan kwamen.

 

Met relatiegeschenken heb je nog steeds een goede kans om met Adwords en Overture heel goede resultaten te halen. Nog belangrijker is dat je met beide partijen juist heel goed kunt meten wat het rendement is. Je kan namelijk op redelijk eenvoudige wijze van de partijen zelf (dus los van je eigen statistieken) terug gekoppeld krijgen welke woorden conversie opleveren. Met een klein beetje moeite kun je zelfs exact zien hoeveel omzet je scoort via de beide partijen. Dat is op geen enkele wijze te vergelijken met een andere vorm van marketing 8).

 

Als je er goed de tijd voor neemt zul je zien dat er nog steeds heel goede resultaten mee te behalen zijn. het is niet voor niets dat zelfs de grootste partijen als Wehkamp en grote reisbureau's en verzekeraars hier volop gebruik van maken. Als het voor hun werkt moet het voor een kleine toko ook werken!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ondanks wat anderen zeggen beslist geen google adwords oid doen.

Alles wat pay per click is wordt je mee genept.

 

Gewoon goed adverteren.

Je kunt ook mijn internetbedrijf overnemen met een klantenbestand van 6000 (ruim) en een omzet van 700.000,-

Mag weg voor weinig als de koper me aanstaat.

 

 

Ik kan me voorstellen dat je met zo'n stellingname van je internetbedrijf af wilt. daar zit dan geen toekomst in... ::)Onderbouw eens wat er mis is met Pay Per Click. Er is toch geen beter systeem om je communicatierendement te bepalen?

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van me heeft een soort gelijke webwinkel. Aangezien hij later ook de marketing in wil (hij is nog niet zo oud) is hij nogal met de marketing bezig. Hij heeft bijvoorbeeld al eens bij kopspijkers gezeten om een produkt aan te prijzen. Dat is natuurlijk schitterende reclame.

Je moet het vooral hebben van acties volgens mij.

 

Zorgen dat je een trend (in de wereld) supersnel doorhebt, en dit door een grote marketing stunt in nederland introduceren levert je gegarandeerd veel omzet + potentieele terugkerende klanten op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 303 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.