• 0

hulp gevraagd bij overeenkomst/provisie voor project acquisitie

wie kan me raad geven over het volgende :

 

een groep van 5 samenwerkende bedrijven die producten en diensten aanbieden in de projectmarkt (hotels, zorginstelling, leisure enz) hebben mij gevraagd voor hen acquisitie te doen op basis van provisie.

Sinds 4 maanden heb ik een uitkering welke maximaal nog 32 maand loopt.

Momenteel biedt het UWV een startersregeling van 6 maanden met een ondersteuning van 49% van het laatst genoten salaris.

Van deze vergoeding kan ik niet rondkomen en daarbij nog alle kosten voor mijn rekening nemen om onderweg te zijn en te ondernemen.

Daarbij komt dat het projecten betreft met een lange doorlooptijd.

De groep wil het liefst bij einde project met me afrekenen maar begrijpt ook dat dit voor mij financieel niet haalbaar is.

Wie werkt in een soortgelijke situatie of heeft een idee hoe mijn opdrachtgevers en ik tot een voor beiden acceptabele overeenkomst kunnen komen?

Welke provisie is gebruikelijk bij projecten van € 100.000 <> € 1.000.000 ?

Ik hoor graag of iemand me op weg kan helpen. Bvd.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik zou in jou geval gaan voor een basisvergoeding plus (een lagere) provisie na resultaat. Als er vertrouwen is in jou en de deals, moeten ze daar toch voor te porren zijn. Zo niet, dan zou ik me afvragen wat er mis is met de kansen op een goede afloop.

 

Provisie is m.i. meer afhankelijk van marge dan van omzet. Ik heb ooit lang geleden een winkel gedraaid die 1 miljoen gulden omzet had. Maar ja, op sigaretjes, strippenkaarten en postzegels zit bar weinig marge. Nu is dat in dit geval anders, dat begrijp ik wel, maar kun je daar iets meer over zeggen? Meer voor anderen dan van voor mij, want ik heb geen verstand van die markt.

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.