• 0

Wat vinden jullie van mijn webshop Kleding, accessoires, sieraden

Omschrijving van je concept:

Sinds eind 2012 zijn mijn vriendin en ik gestart met een webshop in kleding, accessoires en sieraden. We richten ons op dames tussen +/- 16 en 45 jaar.

 

Mijn vriendin heeft een kapsalon aan huis waar we reeds de door haar handgemaakte sieraden verkopen en sinds kort ook ingekochte kleding en accessoires. Aangezien dit redelijk loopt, was ons idee om een webshop te starten om de verkopen wat op te voeren. Momenteel is de ‘Ibiza style’ mode populair en dit is ook de stijl die bij ons past en waarin we onze producten aanbieden.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webwinkel is van eigen ontwerp, de inrichting ‘huren’ we van mijnwebwinkel.nl. We zijn sinds 18 december 2012 online en tot nu toe vallen de verkopen tegen. Ook de bezoekersaantallen zouden omhoog mogen.. Zelf ben ik aan de slag geweest met linkbuilding en enkele acties via Facebook

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

In eerste instantie hopen we door voldoende tijd, geld.. en energie in de webshop te steken, de webshop bekendheid te geven om zo een leuk extra inkomen te krijgen. Uiteindelijk is de doelstelling om de sieraden als merk op zich (So You Jewels) in de markt te zetten. Hierbij moet je denken dat de gehele of een gedeelte van de collectie wordt aangeboden aan ‘concurrerende’ webshops of in fysieke winkels om zo wederverkoop te genereren. Daarvoor willen we in eerste instantie de webshop meer bekendheid geven, om zo de sieraden onder de aandacht te brengen. De sieraden zijn volledig handgemaakt, waarbij we goed kijken naar de kwaliteit van de gebruikte materialen, zodat we als merk een betrouwbare naam opbouwen. Het creatieve en vernieuwende gehalte vertrouw ik aan mijn vriendin toe.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Over het algemeen zie je dat op veel sites die zich met name op deze stijl richten, de producten in het duurdere segment zitten. Wij willen juist deze stijl aanbieden tegen betaalbare prijzen. We bieden dan ook geen specifieke merken maar zoeken naar passende producten voor de juiste stijl van de webshop. Daarnaast zijn de sieraden handgemaakt en uniek in hun ontwerp. Uiteraard hopen we dat de webshop een succes gaat worden!

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag jullie reactie en meningen over onze webwinkel:

 

- feedback op look & feel website.

- tips over functionaliteit en bestelprocedure.

- Tips voor meer bezoekers en grotere conversie. (Open deur ;-) )

- Marketingtips

- tips hoe er de website inhoudelijk kunnen verbeteren

 

- Daarnaast zijn alle overige opkomende opmerkingen ook welkom!

 

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor jullie reacties!

 

Gr. Bennie www.soyouibiza.nl

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Sabra,

 

Aantal bezoekers 476 (sinds 18-12-12)

Aantal unieke bezoekers 116

Gemiddelde pageviews/bezoek: 4,69

 

(eigen IP adressen uitgezet)

 

Conversie is tot nu toe 1,5% (maar pas van de eerste maand dus)

 

Doelstelling zou zijn +/- 30 bestellingen per maand, bij een conversie van 2% zou dat 1500 bezoekers moeten worden.

 

Gr.

 

Link naar reactie
  • 1

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- voor de vindbaarheid van je site zou je beter gebruik kunnen (moeten) maken van de

tags

 

- als je je menu en je slogan in het Engels doet, schrijf dan ook Accessories i.p.v. Accessoires

 

- je hebt in je collectie een "Blouse cognac studs" en een "Blouse studs cognac". Dat blijken twee verschillende artikelen te zijn. Verwarrend ...

 

- je gebruikt "binnen 3 dagen in huis" als verkoopargument, maar zwakt dat vervolgens in je Algemene Voorwaarden af naar 2 tot 5 dagen

 

- kijk nog even naar de rest van je voorwaarden: als verkoper ben jij bijvoorbeeld wel degelijk aansprakelijk voor schade of verlies tijdens verzending

 

- het is niet handig dat ik na het bekijken van de voorwaarden met de back-button van mijn browser naar je website terug moet keren; de kans is dan erg groot dat ik die pagina afsluit met het "kruisje" en dan ben ik van je site af ...

Link naar reactie
  • 1

Dat ziet er mooi en verzorgd uit! Echt passend bij de Ibiza lifestyle. Mooi gedaan.

 

Wat me opvalt is dat het allemaal aan de grote kant is. Een grote header, grote letters en groot facebook logo. Als je deze allemaal wat verkleint, ziet het er nog verfijnder uit!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 1

Hallo Sabra,

 

Aantal bezoekers 476 (sinds 18-12-12)

Aantal unieke bezoekers 116

Gemiddelde pageviews/bezoek: 4,69

 

(eigen IP adressen uitgezet)

 

Conversie is tot nu toe 1,5% (maar pas van de eerste maand dus)

 

Doelstelling zou zijn +/- 30 bestellingen per maand, bij een conversie van 2% zou dat 1500 bezoekers moeten worden.

 

Gr.

 

 

Duidelijk.

 

Zet in je title de belangrijkste zoekwoorden eerst. Dus niet beginnen met je shopnaam, maar met je omschrijving. Gebruik Nederlandse zoekwoorden. Er geen enkele kans dat jij gaat scoren op het zoekwoord "fashion" of "accessoires" en ook geen combinatie daar van.

 

Hetzelfde geldt voor de titles van je categorieen.

 

De omschrijvingen van je producten zijn niet optimaal.

 

Als je waardevolle backlinks nodig hebt, maak dan eens een lijst van Nederlandse fashion blogs. Deze mensen schrijven over nieuwe producten en shops. Zorg dat je gevarieerde anchor texts krijgt. Stuur deze mensen een leuk presentje en vraag of ze een blog over je willen schrijven. Sommige van deze blogs trekken duizenden unieke (en relevante!) bezoekers per maand.

Link naar reactie
  • 1

Ben,

omdat je site door mijnwebwinkel.nl wordt gehost zijn de URL's erg slecht voor SEO:

 

Voorbeeld

http://www.soyouibiza.nl/c-1812797/new-arrivals/

 

Elke URL heeft een andere basis map, dit is erg nadelig voor SEO.

 

Verder wel een leuke site maar zoals eerder genoemd de template is iets te groot voor de site (te veel ongebruikte ruimte)

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 1

De site ziet er opzicht goed uit. Toch vind ik het niet duidelijk wat de verzendkosten zijn.

Bovenaan de website (naast het logo) geef je aan dat de verzendkosten gratis zijn boven de €49,95. En vervolgens zet je bij klantenservice- bezorgen dat de verzendkosten boven de € 55,- gratis zijn.

 

Verder is het misschien ook aan te raden om de verzendkosten toe te voegen aan de winkelwagen, zodat de klant precies weet wat hij of zij gaat betalen.

Laat zien wie u bent op http://www.my-offer.nl/!

My Offer is hét online platform waarop zelfstandig ondernemers zichzelf en hun bedrijf presenteren.

Link naar reactie
  • 1

Iedereen hartelijk dank voor zijn/haar feedback!

 

Wat betreft de grootte van de banners etcetera; aangezien momenteel veel internetgebruik is via tablets en smartphones, was ons idee om dit juist wat groter te maken. Wanneer op een tablet of smartphone de gehele site in beeld is, is deze toch goed leesbaar. Maar wellicht aan jullie reacties te horen zal het toch wat kleiner mogen…. ;-)

 

Verzendkosten en levertermijn zijn aangepast, KVK nummer toegevoegd evenals telefoonnummer…

 

Ik begrijp dus dat mijnwebwinkel.nl slecht is voor SEO. Vanwege de mappenstructuur. Is het op een of andere manier toch mogelijk om de SEO te verbeteren?

 

Bij mijnwebwinkel is het sinds een week wel mogelijk om meta data per pagina aan te passen: Dit houdt het volgende in:

 

Je kunt een Paginanaam invullen

Je kunt een Paginatitel invoeren (heb ik inmiddels gedaan)

Je kunt een Meta description invullen

En je kunt Meta keywords invullen.

 

Enige tips hoe ik dit nog beter in kan vullen?

 

Gr. Ben

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik begrijp dus dat mijnwebwinkel.nl slecht is voor SEO. Vanwege de mappenstructuur. Is het op een of andere manier toch mogelijk om de SEO te verbeteren?

 

 

Hoe groter de website (aantal producten en categorieën) om zo belangrijker wordt de website structuur.

Wanneer je merkt dat er wat verkopen zijn en je meer dan 100 producten en 10 categorieën hebt zou ik een professionele oplossing overwegen. De concurrentie zal op deze manier over je heen lopen (je zult zijn dat er steeds meer tekortkomingen zijn)

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 1

voor de productomschrijvingen kan je een voorbeeld nemen aan deze site

http://www.jpeterman.com/

op die manier komt de "ibizastyle" wat meer tot leven.

 

bij "over ons" staat een stockfoto, heb je geen leuke foto waarop jullie zelf (bv) samen op ibiza staan te dansen?

die foto staat ook op je facebook, het is geen slechte foto en ik neem aan dat het ibiza is, maar hij heeft niks met fashion te maken.

 

je schrijft dat jullie nu al vanuit de kapsalon verkopen, daar zie ik niks over op de site, je zou bv. eens per maand een speciale pasavond kunnen organiseren, zelfs als iemand aan de andere kant van het land woont en daar nooit gebruik van zal maken, creëert dat toch extra vertrouwen en klantenbinding.

 

je wilt later de sieraden apart in de markt zetten, hier ligt dus je focus? en de kleding is voor erbij?

overal gebruik je de volgorde , fashion, accesoires, jewels, moeten de jewels dan niet als eerste genoemd worden?

 

"voeg toe aan winkelwagen" ziet er precies hetzelfde uit als "terug naar overzicht" en staat helemaal opzij.

zorg dat die knop er zo uit ziet dat ik moeite moet doen om er niet op te klikken, ipv dat ik ernaar moet zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Als je waardevolle backlinks nodig hebt, maak dan eens een lijst van Nederlandse fashion blogs. Deze mensen schrijven over nieuwe producten en shops. Zorg dat je gevarieerde anchor texts krijgt. Stuur deze mensen een leuk presentje en vraag of ze een blog over je willen schrijven. Sommige van deze blogs trekken duizenden unieke (en relevante!) bezoekers per maand.

aanvullend: denk ook aan de groep hardcore Ibiza-gangers!

als je er zelf komt zal je die vast kennen, wellicht aansluiten bij fora of andere groepen waar Ibizagangers samenkomen?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.