• 0

Administratie affiliatemarketing

Beste formleden

 

Ik heb een webdesign bureau en wil me ook gaan verdiepen in affiliatemarketing. Voor de administratie heb ik een vraagje.

 

Als je inkomsten krijgt van een affiliatebedrijf. Hoe kun je dat bij je inkomsten inboeken. Je verstuurd namelijk geen factuur. Ik heb gezocht op fora's van affiliatemarketing en een post geplaatst maar geen antwoord gekregen.

 

Alvast bedankt voor de moeite

Wordpress het meest gebruikte beheersysteem van professionele websites www.andyweb.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De affiliate netwerken betalen uit via creditfacturen. Deze creditfacturen kun je inboeken in je eigen administratie.

Let hierbij wel op dat er verschillende regels gelden voor de BTW wanneer je zowel gebruik maakt van affiliate netwerken binnen Nederland, binnen de EU of buiten de EU. Nederlandse netwerken betalen uit inclusief BTW (die je dus ook moet afdragen), buitenlandse netwerken betalen uit zonder BTW. In het geval van EU netwerken moet je daarom bij de BTW aangifte bijvoorbeeld de opgave intracommunautaire prestaties invullen

Link naar reactie
  • 0

Om even in te haken op dit onderwerp gezien het voor mij ook actueel is, maar dan gezien de andere kant als 'uitbetaler'. Hoe zou je dit boekhoudtechnisch verwerken naar een consument toe die als affiliate bij je verdiend?

 

Ook gewoon een kwestie van een credit factuur aanmaken? Mag dat dan zo wel?

Link naar reactie
  • 0

Om even in te haken op dit onderwerp gezien het voor mij ook actueel is, maar dan gezien de andere kant als 'uitbetaler'. Hoe zou je dit boekhoudtechnisch verwerken naar een consument toe die als affiliate bij je verdiend?

 

Ook gewoon een kwestie van een credit factuur aanmaken? Mag dat dan zo wel?

 

Creditfactuur is niet de goede benaming.

Je kunt het vergelijken met een galerijhouder of een incassoburo.

 

Je stelt een factuur op voor de dienstverlening die jij doet, inclusief BTW.

Vervolgens komt er een aparte regel onder waarbij je stelt, voor u ontvangen.

 

De uitkomst is een te betalen bedrag, echter geen creditfactuur. Een creditfactuur is een correctie op een eerder gestuurde nota.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0
Creditfactuur is niet de goede benaming.

Je kunt het vergelijken met een galerijhouder of een incassoburo.

 

Je stelt een factuur op voor de dienstverlening die jij doet, inclusief BTW.

Vervolgens komt er een aparte regel onder waarbij je stelt, voor u ontvangen.

 

De uitkomst is een te betalen bedrag, echter geen creditfactuur. Een creditfactuur is een correctie op een eerder gestuurde nota.

 

Sommige affiliate netwerken vragen je om voor de eerste uitbetaling een factuur te sturen. Alle daarop volgende facturen worden dan vervolgens weldegelijk via creditfacturen uitbetaald. Bij de meeste netwerken hoef je niet eerst zelf een factuur te sturen. Geen idee of dit technisch gezien ook echt creditfacturen zijn maar de netwerken noemen het zelf wel zo.

 

Zelf facturen opstellen voor affiliate marketing verdiensten is ook niet zo praktisch aangezien leads en sales eerst gezet worden, vervolgens gekeurd worden, waarna het geld pas vrij wordt gegeven tijdens de daarop volgende betaalronde (meestal 1x per maand). Kortom, aan het einde van de maand heb je een indicatie / forecast van je verdiensten in die maand, maar het daadwerkelijke bedrag kan hiervan afwijken doordat er ook regelmatig leads en sales afgekeurd worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.