• 0

BTW/KOR en al deel betaald

En ja hoor weer een vraag over de KOR en BTW. Mijn situatie is als volgt. Helaas val in niet geheel onder de KOR, maar wel tussenin.

 

Nu heb ik voor kwartaal 3 al een deel betaald. Hoe verreken ik dit in met kwartaal 4? In principe moet ik in totaal 654 betalen. Ik heb 324 betaald. Of moet dit via een suppletie?

 

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede morgen Ilse11,

 

Je vraag is niet erg duidelijk. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat er tot op heden niemand op gereageerd heeft.

 

Ik zal een poging wagen.

Ik vermoed dat er sprake is van een gedeeltelijke toepassing van de KOR regeling.

Op jaarbasis dien je nu een bedrag van € 654,00 af te rekenen en over het derde kwartaal heb je reeds € 324,00 betaald.

 

De praktische oplossing (Wellicht niet geheel volgens de regels) is als volgt.

Zorg er voor dat de uitkomst van de aangifte over het vierde kwartaal uit komt op € 330,00 door aanpassing van het bedrag aan te verrekenen BTW of door vermelding van een bedrag onder "KOR" regeling.

 

Nogmaals dit is een practische oplossing en zeker niet in de overtuiging dat dit 100 % correct is.

Echter niemand, en ook de belastingdienst, zit, bij deze bedragen, te wachten op extra werk in de vorm van suppletieaangiften.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vond het ook lastig om de vraag goed te formuleren. Ik val inderdaad net tussen de grens van 1345-1883. Ik heb de rekensom toegepast.

Het antwoord wat je geeft, daar kan ik wat mee. M.i. lijkt mij dit ook een goede praktische oplossing. Maar wat is eigenlijke de officieeele regel?

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie
  • 0

Als ik het dus goed bedrijp heb je over de eerste twee kwartalen ook BTW afgedragen.

 

Zo ja dan is het correct indien je de aangifte over het vierde kwartaal "stuurt" door middel van een correctie onder de vermelding van KOR.

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.