• 0

groothandels die zelf webshop starten

Ik was vandaag bij de stoffengroothandel (mijn eerste stoffen gehaald yes!) en viel daar in een gesprek. Er blijkt alweer een stoffengroothandel zelf met een webshop gestart te zijn. De groothandel waar ik was, was er niet over te spreken.

 

Ik ben meteen online gaan kijken, ik wilde bij deze groothandel ook wat gaan inslaan en merk meteen mijn twijfel: zij hebben een bepaalde soort stof (in meerdere varianten) die lastig aan te komen is, maar nu dus niet meer!

De discussie ging erover dat de markt kapot wordt gemaakt op deze manier. Tja, ik vind het ook wel dubieus om er maar niet over te spreken dat er inmiddels zo belachelijk veel webshops in stoffen zijn!( En daar komt die van mij dan ook nog bij, maar ik start natuurlijk ook een fysieke winkel).

 

Tja wat vinden jullie daar nou van, de conclusie daar was dat je maar vooral je eigen plan moet trekken, je eigen prijs bepalen en je niet laten leiden door dit soort grote spelers. Voor een groot deel kan ik me erin vinden, maar als je 3 euro duurder bent op een prijs van 7 euro dan denk ik toch dat het je klanten kost.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je geeft zelf ook al aan dat je meteen op de webshop bent gaan kijken. Het is dus een goed selling point. Dan kun je als groothandel twee dingen doen: eens kritisch naar je eigen USP's kijken, of klagen dat jan en alleman de markt verkracht. Niemand gaat 30% extra betalen omdat je zo'n aardige vent bent. Dus raad die man een webshop aan de volgende keer dat je hem ziet. :)

 

(Psst, wanneer start je eigenlijk met je shop?)

Link naar reactie
  • 0

nou ik word er echt niet blij van, als elke groothandel ook een stoffenwinkel start, voor mij is het een unique selling point als de groothandel er geen heeft! (ja 1 voor de grootverbruikers,dat is handig maar niet voor de consument).

 

Ik ben natuurlijk niet als consument gaan kijken, maar omdat ik hun stoffen al wilde gaan kopen, nu ze dit doen twijfel ik. Ze zitten ver weg, ik denk erover om maar dichterbij te gaan kopen. Het unieke is er nu wel een beetje af! Bovendien gaat die webshop nu de prijs bepalen voor die artikelen die de groothandel verkoopt. (online tenminste)

 

Ik start per 2 maart.

 

 

Link naar reactie
  • 0

nou ik word er echt niet blij van, als elke groothandel ook een stoffenwinkel start, voor mij is het een unique selling point als de groothandel er geen heeft! (ja 1 voor de grootverbruikers,dat is handig maar niet voor de consument).

 

Ik ben natuurlijk niet als consument gaan kijken, maar omdat ik hun stoffen al wilde gaan kopen, nu ze dit doen twijfel ik. Ze zitten ver weg, ik denk erover om maar dichterbij te gaan kopen. Het unieke is er nu wel een beetje af! Bovendien gaat die webshop nu de prijs bepalen voor die artikelen die de groothandel verkoopt. (online tenminste)

 

Ik start per 2 maart.

 

 

 

Is ook begrijpelijk. Ik ben zelf nogal zo'n stofjes/kralen/wolletjes verslaafde. De reden waarom ik vaak bij bepaalde winkels koop, en niet bij groothandelaren is vanwege het upsell aanbod. Als ik bij jou 10 euro voor m'n stof betaal, en daar meteen andere spulletjes bij kan kopen a 15 euro (want ja, een mens heeft nooit genoeg!) en dat voor 6,75 kan laten verzenden, dan doe ik dat liever dan dat ik voor 7 euro bij de groothandel stof kan kopen en ergens anders m'n andere spulletjes moet kopen en dubbele verzendkosten kwijt ben.

 

(uhm, ja dat was de langste zin van de week :-[ )

 

Dus kijk goed naar wat je klant ERBIJ willen kopen en speel daar op in. Dan ben je een stapje voor al die sfeerloze groothandels die hun hele catalogus op internet plempen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nou precies wat jij nu zegt is wat ik van plan ben om te doen! daar ligt een groot deel van mijn meerwaarde online!

 

En..... in mijn zoektocht naar leuke fournituren, anders dan de rest, kwam ik vandaag in contact met een vrij nieuwe groothandel die bandjes maakt van eigen ontwerp!!! yes woepie, dat is wat ik zocht!

 

Geen eenheidsworst! Bovendien heb ik een fourniturenzaak om de hoek dus ik moet echt andere dingen gaan voeren dan zij! (op basis garen en ritsen ed na, dat heb je nodig)

 

Ook heb ik een groothandel gevonden die stof heeft met bijpasende bandjes voor kids. Nou helemaal leuk. Het plaatje moet af zijn en dat wordt het zo. Alleen jammer dat die stoffen en bandjes pas in april komen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.