• 0

RetroGameStore

Omschrijving van je concept:

Ik richt me sinds 2009 op Retro-Games...een steeds groter wordende Niche-markt van de Games en het jeugdsentiment..

Verkoop van 2e hands games van met name de jaren 80 en 90

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

1 januari 2009 gestart vanuit het bekende zolderkamertje, helaas voor mijnwebwinkel gekozen, inmiddels sinds 2 jaar een bedrijfsruimte van 80m2en verstuur ik zo'n 3000 pakketjes per jaar en werk ik dik 80 uur in de week....financieel enorm interessant met hele goede marges en (wereldwijd) hele goede verkoopcijfers (voor een bedrijf in je eentje), inmiddels ook zo'n 30.000 bezoekers per maand....maar wat als een hobby naast mijn werk begon, loopt nu aan alle kanten de spuigaten uit....geen goed bedrijfsplan, geen toekomstvisie, en je kapot werken om alles te behappen....geen cijfers, geen analyses...maar gewoon doorgaan....

 

Eigenlijk te groot geworden in mijn eentje (en nog veel meer ideeën)....en nu?

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn doel is om een gigantisch assortiment games te hebben, die dagelijks groeit, zodat iedereen zijn herinnering terug kan vinden....

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Inmiddels zijn er meerdere concullega's die het idee hebben opgevangen, begon als één van de eersten, en was echt uniek, nu heb ik vooral heel veel vaste en trouwe klanten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tips, Qua Website....soms zie je het zelf niet meer...en het liefste zou ik met een mede-ondernemer eens kijken naar de mogelijkheden, omdat het vervelend is om vloeibaar goud in handen te hebben.

 

www.RetroGameFreak.com

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk idee en zeker fijn dat het zo goed loopt.

 

Ik denk dat er wel veel te verbeteren valt in het verstuur traject..

 

Even wat simpele aannames: 3000 pakketjes per jaar ongeveer 60 pakketjes per week, volgens jouw planning ben je dan meer dan een uur per pakketje bezig. Ik snap dat er meer komt kijken dan alleen het versturen, maar ik denk dat dit wel makkelijker en sneller moet kunnen.

Mocht je al die tijd kwijt zijn aan andere dingen, dan denk ik dat het beter is om bepaalde dingen uit te besteden, zoals je boekhouding of website onderhoud.

 

Even een vraagje, hoe krijg je het voor elkaar dat als je 8 pakketjes per dag verstuurd dat er zo vaak een bericht wordt achter gelaten in je questbook? En wat ik zo kan zien ook allemaal positief.

Zit hier een beloningsysteem achter?

 

Misschien kun je dit systeem wat evrder uitbouwen zodat men bovenaan de totale kan zien. Zoals:

In 2013 *** positieve berichten en *** negatieve berichten. Eventueel ook met een 5 sterren waardering.

 

 

Nog een idee: probeer ook eens wat foto's van je facebook op je website te zetten. Zitten best wel gave foto's tussen. Bezoekers zien dan ook meteen hoe serieus je bent.

 

Link naar reactie
  • 0

Betreft gastenboek: We vragen de klanten wel of ze hun ervaring in het gastenboek willen zetten , er zijn ook enkele negatieve te vinden...als je goed zoekt, maar ook op ebay hebben we ruim 1000 positieve reacties. We doen nooit moeilijk met eventuele problemen, lossen t altijd op, niet goed , geld terug, altijd, en weten wat onze klanten willen qua kwaliteit (houden zelf al een strenge controle vooraf en testen alles uit)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je contactgegevens (adres, telefoonnummer, e-mail, KvK) bij elkaar zetten i.p.v. verspreid over diverse pagina's.

 

Verder zie ik bij diverse spullen een "condition" vermeld staan, maar ik heb daar nergens een uitleg van kunnen vinden (had ik bij FAQ verwacht).

 

Als je hele bestelprocedure in het Engels is, waarom dan de keuzes bij "How did you find us?" in het Nederlands?

 

Ik zou je Algemene Voorwaarden eerder willen kunnen inzien dan nu het geval is.

 

In die voorwaarden mis ik een artikel over de Wet Koop op Afstand.

 

Daarnaast ben jij als verkoper altijd aansprakelijk voor een correcte aflevering van een bestelling. Het risico van verlies of beschadiging tijdens verzending kun je dus niet op deze manier bij de consument leggen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.